Markkinointi ja asiakaskokemus (5 op)
Toteutuksen tunnus: HT00CC29-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
19.05.2025 - 25.05.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
-
01.08.2025 - 31.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 2.5 op
- Virtuaaliosuus
- 2.5 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- 10 Liiketalous-, tietojenkäsittely- ja palvelualat
- Toimipiste
- Laurea Leppävaara
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 55
- Koulutus
- Turvallisuuden ja riskienhallinnan koulutus (HTA2), Laurea Leppävaara
- Opettajat
- Timo Savolainen
- Lasse Kivinen
- Vastuuopettaja
- Lasse Kivinen
- Ryhmät
-
HTA225KATurvallisuuden ja riskienhallinnan koulutus, monimuotototeutus, K25, Leppävaara
- Opintojakso
- HT00CC29
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- käyttää markkinoinnin peruskäsitteistöä
- kuvailla markkinoinnin merkityksen ja roolin osana liiketoimintaa
- kuvailla markkinoinnin kilpailukeinojen merkityksen osana markkinointistrate-giaa
- kuvailla sekä ymmärtää asiakaskokemuksen merkityksen osana kannattavaa liiketoimintaa
Aika ja paikka
Aloitus XXXXX..2025 09.00 - 11.30 Leppävaarassa.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Opintojakson suositeltavat ja tehtävissä käytettävät materiaalit ovat näkyvissä Canvas-työtilassa.
Toteutustapa
Opintojakso toteutetaan sekä lähitapaamisina että verkkotapaamisina. Opintojaksolla on
yksilö- ja ryhmätehtäviä. Opintojaksolla on käytössä Canvas-työtila, jossa on kaikki keskeinen tieto opintojakson suorittamiseksi.Hybridi-opetusta ei järjestetä, luentoja ei lähtökohtaisesti nauhoiteta.
Toteutuksen tärkeät päivämäärät
Aloitus . Leppävaarassa. Lähitapaamisten päivämäärät ovat opiskelijan Pakissa, ja sieltä kannattaa aina tarkistaa myös mahdolliset muutokset.
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Vaihtoehtoisesti opettaja voi määrittää myös muun tavan, jolla opiskelija vahvistaa osallistumisensa toteutukselle. Näitä toimia voidaan edellyttää viikon sisällä toteutuksen alkamisesta. Edellä esitetyn mukaisesti toimintatavan soveltaminen edellyttää, että opettaja tiedottaa toteutukselle hyväksyttyjä opiskelijoita käytänteestä ja että käytänne on kerrottu opinnon toteutussuunnitelmassa. Mikäli opiskelija on estynyt perusteluista syistä osallistumaan ensimmäiseen kontaktikertaan tai aktivoitumaan opinnoissa opettajan asettamien edellytysten mukaisesti, hänen tulee olla yhteydessä vastuuopettajaan toteutukselle osallistumisesta sopimiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija”.
Luentoja ei nauhoiteta.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.
Opiskelijan tulee ilmoittaa valinnaisesta suoritustavasta vastuulehtorille elokuun aikana.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä, joka vastaa noin 135 tunnin työmäärää.
Sisältö ja sen jaksotus
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- käyttää markkinoinnin peruskäsitteistöä
- kuvailla asiakaskokemusta
- tarkastella ja analysoida markkinointia
Arviointiasteikko
H-5
Lisätiedot
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Lauran tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta (Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019). ”