Degree Programme in Future-Oriented Project Management (HYA6), Laurea Leppävaara
Degree Programme in Future-Oriented Project Management, yamk, K24, Leppävaara
Degree Programme in Future-Oriented Project Management, yamk, S23, Leppävaara
Ilmoittautumisaika
20.05.2024 - 26.09.2024
Ajoitus
23.09.2024 - 22.11.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Korkeakouluyksikkö D /YAMK
Toimipiste
Laurea Leppävaara
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Degree Programme in Future-Oriented Project Management (HYA6), Laurea Leppävaara
Opettaja
- Meri Punkari
Vastuuopettaja
Meri Punkari
Ryhmät
-
HYA624KJDegree Programme in Future-Oriented Project Management, yamk, K24, Leppävaara
Osaamistavoitteet
The student is able to:
- speak and understand Finnish in basic and familiar everyday situations
- write short and simple texts about familiar topics
- to use basic grammar structures
Target level: A 1.3. in Common European Framework of Reference for Languages
Arviointiasteikko
H-5
Ilmoittautumisaika
25.11.2024 - 01.12.2024
Ajoitus
08.01.2025 - 05.03.2025
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Korkeakouluyksikkö D, Leppävaara, liko
Toimipiste
Laurea Leppävaara
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 41
Koulutus
- Degree Programme in Future-Oriented Project Management (HYA6), Laurea Leppävaara
Opettaja
- Kristiina Kuparinen
Vastuuopettaja
Kristiina Kuparinen
Ryhmät
-
HYA623SJDegree Programme in Future-Oriented Project Management, yamk, S23, Leppävaara
Osaamistavoitteet
The student is able to:
- write a CV in Finnish
- apply for a job
- be interviewed for a job
- present their workplace
- write work-related emails
- understand and use general work vocabulary
- reach the target level of B1.1 in the Common European Framework of Reference for Languages*
* The learning objective has been added. The change effective 1st of August 2024.
Toteutustapa
Online lessons, contact lessons, independent tasks and group work or according to a personal study plan (see prerequisites below).
Aika ja paikka
At Laurea Leppävaara. Schedule available in Pakki.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Learning materials are mostly authentic documents of the field of project management and business administration. Materials will be mainly provided by the teacher and shared via Canvas. Some materials are expected to be retrieved by the students attending the course.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
In case the student has already shown Finnish skills of level B1.1-B1.2 it is possible to complete the course by written and oral assignments.
Työelämäyhteistyö ja/tai TKI
-
Toteutuksen tärkeät päivämäärät
Please attend the course orientation to ensure your place on the course.
Kansainvälisyys toteutuksella
The course is aimed at international students.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 cr. equals 135 hours of student's work. This consists of independent and group work, contact lessons and six assignments to be completed during the course.
Sisältö ja sen jaksotus
The aim of the course is to provide skills of searching for a job or a place of working practise and succeeding in getting the place. Each week of the course will deal with different area of job seeking:
1) Olen hyvä tyyppi! Telling about your personality and skills.
2) Palvelukseen halutaan... Understanding the expectations of the employers.
3) Paperit kuntoon! Getting the documents ready for job search.
4) Unelmien työpaikka. Describing a work environment of your dreams. Stating your opinion.
5) Haastattelu tulossa! Getting ready for an interview.
6) Sinulle on uusi viesti! Phoning and e-mailing at work.
Mandatory attendance 75% of the lessons.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
You will show your skills of working life Finnish by compiling a portfolio of the documents you have produced during the course. The course grade will be the average of your oral performance (assignments) and you written documents in the portfolio.
Hylätty (0)
The students fails to return the portfolio or neglects the oral assignments. The same applies also in case more than half of the written or oral assignments fail to meet the criteria of the each task.
Lisätiedot
After completing this study unit, the student studying social services will receive a language competence entry in their degree certificate with numerical assessments of both their oral and written performances (effective 18th of August 2023).
Ilmoittautumisaika
25.11.2024 - 01.12.2024
Ajoitus
01.01.2025 - 31.07.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Korkeakouluyksikkö D /YAMK
Toimipiste
Laurea Leppävaara
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Degree Programme in Future-Oriented Project Management (HYA6), Laurea Leppävaara
Opettaja
- Susanna Kivelä
- Sanna Ketonen-Oksi
Vastuuopettaja
Susanna Kivelä
Ryhmät
-
HYA624KJDegree Programme in Future-Oriented Project Management, yamk, K24, Leppävaara
Osaamistavoitteet
The student can:
• Adopt relevant literature-related foresight and futures research
• Utilize futures thinking and foresight as an essential part of project design
• Monitor, scan, and evaluate megatrends, trends, emerging issues, and weak signals
• Generate alternative future scenarios of possible, probable, and desirable futures
• Strengthen futures consciousness and awareness in research and development projects and project work
Arviointiasteikko
H-5
Ilmoittautumisaika
20.05.2024 - 30.08.2024
Ajoitus
01.08.2024 - 30.10.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Korkeakouluyksikkö D, Leppävaara, liko
Toimipiste
Laurea Leppävaara
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 41
Koulutus
- Degree Programme in Future-Oriented Project Management (HYA6), Laurea Leppävaara
Opettaja
- Kristiina Kuparinen
Vastuuopettaja
Kristiina Kuparinen
Ryhmät
-
HYA623SJDegree Programme in Future-Oriented Project Management, yamk, S23, Leppävaara
Osaamistavoitteet
The students is able to
- interact in various social situations
- develop one’s Finnish skills utilizing the Finnish speaking society and environment
- reflect on Finnish lifestyle, policies and services of everyday life
- use the most frequent grammar structures to convey one’s message
- reach the target level A2.1-A2.2 in CEFR
Toteutustapa
Daytime learning at Leppävaara campus
A Canvas learning environment is used to support the implementation, but it is important to take part in teaching and guidance on campus according to schedule. The study unit includes working in pairs or groups. You will receive individual feedback for assignments from the teacher, and working life or peer feedback may also be utilised.
Aika ja paikka
Contact lessons at Leppävaara campus. See Pakki and Tuudo for the schedule details.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Kuparinen-Tapaninen: Oma Suomi 1 study book (renewed edition) and canvas materials
Työelämäyhteistyö ja/tai TKI
-
Arviointiasteikko
H-5
Lisätiedot
This study unit is for student of education export groups to develop their language skills to meat the language skill level B1. If you are unsure whether this is suitable for you, please discuss with your tutor teacher.
Ilmoittautumisaika
25.11.2024 - 01.12.2024
Ajoitus
01.01.2025 - 31.07.2025
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Korkeakouluyksikkö D /YAMK
Toimipiste
Laurea Leppävaara
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Degree Programme in Future-Oriented Project Management (HYA6), Laurea Leppävaara
Opettaja
- Kristiina Kuparinen
Vastuuopettaja
Jani Merikivi
Ryhmät
-
HYA624KJDegree Programme in Future-Oriented Project Management, yamk, K24, Leppävaara
Osaamistavoitteet
The students is able to
- interact in various social situations
- develop one’s Finnish skills utilizing the Finnish speaking society and environment
- reflect on Finnish lifestyle, policies and services of everyday life
- use the most frequent grammar structures to convey one’s message
- reach the target level A2.1-A2.2 in CEFR
Arviointiasteikko
H-5
Lisätiedot
This study unit is for student of education export groups to develop their language skills to meat the language skill level B1. If you are unsure whether this is suitable for you, please discuss with your tutor teacher.
Ilmoittautumisaika
20.05.2024 - 26.05.2024
Ajoitus
01.08.2024 - 31.12.2024
Opintopistemäärä
30 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Korkeakouluyksikkö D, Leppävaara, liko
Opetuskielet
- Englanti
Koulutus
- Degree Programme in Future-Oriented Project Management (HYA6), Laurea Leppävaara
Opettaja
- Tiina Lehtosaari
- Salla Kuuluvainen
- Susanna Kivelä
- YAMK Virtuaali
- Sami Kauppinen
- Taina Vuorela
- Maria Ekström
- Jarmo Heinonen
- Tarja Chydenius
Vastuuopettaja
Taina Vuorela
Ryhmät
-
HYA623SJDegree Programme in Future-Oriented Project Management, yamk, S23, Leppävaara
Osaamistavoitteet
The aim of the master’s thesis is to develop the students’ ability to carry out a demanding research or service development project independently. The aim is for the student to further develop his R&D competencies, to allow the student to deepen his ability to apply theories into practice, to practice his analytical and social skills and to gain experience in project management. The aim of a master’s thesis is to develop and demonstrate an ability to apply research literature, to use selected methods for collecting and analyzing data and solving work life problems and to carry out demanding specialist tasks independently.
The thesis is an independent project. To facilitate the process, the student is encouraged to participate in online seminar sessions and to have online one-to-one meetings with his thesis supervisor. A high-quality thesis process emerges from active participation in online seminars. In these seminars, the student can test his independent thinking, ideas, and argumentation with his peers, learn through the experience of his peers and practice his understanding of the research and development process by helping and commenting on the work of his peers. During the thesis process, the student will also demonstrate an understanding of the validity and reliability of his data collection and analysis process and of ethical and legal guidelines and regulations. Before publication of the thesis report, the originality of the thesis will be analyzed by using the originality check in accordance with the Laurea UAS quality guidelines.
The student can:
• Plan, carry out and evaluate a thesis project within a given timeframe by applying appropriate methods
• Manage and transform work contexts that are complex, unpredictable and require new strategic approaches
• Identify and formulate problems and solutions critically, independently, and creatively
• Use the specialized problem-solving skills required in research and innovation to develop new procedures and knowledge and to integrate knowledge from different fields
• Take responsibility for contributing to professional practice and knowledge
• Carry out and manage project tasks, take initiatives, adopt a developmental approach to work and initiate and implement change processes
• Adapt the necessary abilities for lifelong learning and the continuous development of their own professional competence
• Guide and coach others and develop good communication and language skills required by work
• Develop the skills required for international interaction and operation.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Ilmoittautumisaika
25.11.2024 - 01.12.2024
Ajoitus
01.01.2025 - 31.07.2026
Opintopistemäärä
30 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Korkeakouluyksikkö D /YAMK
Toimipiste
Laurea Leppävaara
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Degree Programme in Future-Oriented Project Management (HYA6), Laurea Leppävaara
Opettaja
- Tiina Lehtosaari
- Susanna Kivelä
- Taina Vuorela
- Maria Ekström
Vastuuopettaja
Taina Vuorela
Ryhmät
-
HYA624KJDegree Programme in Future-Oriented Project Management, yamk, K24, Leppävaara
Osaamistavoitteet
The aim of the master’s thesis is to develop the students’ ability to carry out a demanding research or service development project independently. The aim is for the student to further develop his R&D competencies, to allow the student to deepen his ability to apply theories into practice, to practice his analytical and social skills and to gain experience in project management. The aim of a master’s thesis is to develop and demonstrate an ability to apply research literature, to use selected methods for collecting and analyzing data and solving work life problems and to carry out demanding specialist tasks independently.
The thesis is an independent project. To facilitate the process, the student is encouraged to participate in online seminar sessions and to have online one-to-one meetings with his thesis supervisor. A high-quality thesis process emerges from active participation in online seminars. In these seminars, the student can test his independent thinking, ideas, and argumentation with his peers, learn through the experience of his peers and practice his understanding of the research and development process by helping and commenting on the work of his peers. During the thesis process, the student will also demonstrate an understanding of the validity and reliability of his data collection and analysis process and of ethical and legal guidelines and regulations. Before publication of the thesis report, the originality of the thesis will be analyzed by using the originality check in accordance with the Laurea UAS quality guidelines.
The student can:
• Plan, carry out and evaluate a thesis project within a given timeframe by applying appropriate methods
• Manage and transform work contexts that are complex, unpredictable and require new strategic approaches
• Identify and formulate problems and solutions critically, independently, and creatively
• Use the specialized problem-solving skills required in research and innovation to develop new procedures and knowledge and to integrate knowledge from different fields
• Take responsibility for contributing to professional practice and knowledge
• Carry out and manage project tasks, take initiatives, adopt a developmental approach to work and initiate and implement change processes
• Adapt the necessary abilities for lifelong learning and the continuous development of their own professional competence
• Guide and coach others and develop good communication and language skills required by work
• Develop the skills required for international interaction and operation.
Arviointiasteikko
H-5
Ilmoittautumisaika
25.11.2024 - 01.12.2024
Ajoitus
01.01.2025 - 31.07.2025
Opintopistemäärä
10 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
50 % Lähiopetus, 50 % Etäopetus
Yksikkö
Korkeakouluyksikkö D /YAMK
Toimipiste
Laurea Leppävaara
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
40 - 70
Koulutus
- Tulevaisuussuuntautunut projektijohtaminen (HYA5), Laurea Leppävaara
- Degree Programme in Future-Oriented Project Management (HYA6), Laurea Leppävaara
Opettaja
- Tiina Lehtosaari
- Taina Vuorela
- Tarja Chydenius
Vastuuopettaja
Tarja Chydenius
Ryhmät
-
HYA624KJDegree Programme in Future-Oriented Project Management, yamk, K24, Leppävaara
-
HYA525KJTulevaisuussuuntautunut projektijohtaminen, yamk, K25, Leppävaara
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa:
- soveltaa monipuolisesti palvelumuotoilun ja yhteiskehittämisen menetelmiä
- toteuttaa kehittämisprosessin TKI-ympäristössä
- luoda asiakasymmärrystä TKI-toiminnan sisällöissä
Toteutustapa
Opintojakso sisältää viisi lähipäivää sekä pääsoin ryhmätehtäviä.
LbD pedagogiikka: TKI-integrointi sisältää autenttisen hanketoteutuksen tai hankevalmisteluprosessin ja siihen liittyvät tehtävät / toimeksiannot.
Teoriaosuuksia syvennetään lähiopetuspäivillä käytännön työpajayöskentelyllä; lisäksi opiskelija opiskelee itsenäisesti integroiden teoriaa opintojakson tehtäviin.
Opintojakso toteutetaan englanniksi yhdessä intialaisopiskelijaryhmän kanssa.
Aika ja paikka
Lähipäivät 17.1., 7.2., 7.3., 3.4. & 9.5.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Vrt. Canvas
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.
Työelämäyhteistyö ja/tai TKI
Laurean hanketoimeksianto.
Toteutuksen tärkeät päivämäärät
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Vaihtoehtoisesti opettaja voi määrittää myös muun tavan, jolla opiskelija vahvistaa osallistumisensa toteutukselle. Näitä toimia voidaan edellyttää viikon sisällä toteutuksen alkamisesta. Edellä esitetyn mukaisesti toimintatavan soveltaminen edellyttää, että opettaja tiedottaa toteutukselle hyväksyttyjä opiskelijoita käytänteestä ja että käytänne on kerrottu opinnon toteutussuunnitelmassa. Mikäli opiskelija on estynyt perusteluista syistä osallistumaan ensimmäiseen kontaktikertaan tai aktivoitumaan opinnoissa opettajan asettamien edellytysten mukaisesti, hänen tulee olla yhteydessä vastuuopettajaan toteutukselle osallistumisesta sopimiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija”.
Kansainvälisyys toteutuksella
This study unit is a joint implementation for the Finnish degree and Indian export education group.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
10 op vastaa keskimäärin 267 tuntia opiskelijan työtä (omatoimista, ryhmätyötä sekä luokka-aikaa)
Lisätietoja opiskelijoille
Opinto on vaatimuksiltaan yamk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
"Osaamisen arviointi kohdistuu opetussuunnitelmien tavoitekuvauksiin ja osaamisen taso arvioidaan opinnon toteutussuunnitelmalla ilmoitetun arviointikriteeristön perusteella." (Laurean tutkintosääntö).
Arviointikriteerit:
Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- luoda johdonmukaisen viitekehyksen/tietoperustan hyödyntäen sekä kotimaisia että kansainvälisiä tieteellisiä lähteitä kriittisesti analysoiden. (Tietoperusta)
- ratkaista vaativia ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa, jossa luodaan uutta tietoa ja osaamista sekä soveltaa ja yhdistää eri alojen tietoja. (Ongelmanratkaisu)
- tavoitteellisesti ja yhteisöllisesti kehittää osaamisalueen toimintaa (Kehittäminen)
- viestiä vakuuttavasti suullisesti ja kirjallisesti sekä alan että alan ulkopuoliselle yleisölle. (Viestintä)
Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida tietoa kriittisesti ja laaja-alaisesti sekä kotimaisia että kansainvälisiä tieteellisiä lähteitä hyödyntäen. (Tietoperusta)
- käyttää perustellusti asiantuntijuusalueen käsitteitä. (Tietoperusta)
- ratkaista ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa soveltamalla ja yhdistämällä eri alojen tietoja. (Ongelmanratkaisu)
- luoda tavoitteellisia, perusteltuja kehittämissuunnitelmia ottaen yhteisön huomioon. (Kehittäminen)
- viestiä asiantuntevasti, selkeästi ja johdonmukaisesti sekä suullisesti että kirjallisesti. (Viestintä)
Tyydyttävän arvosanan 1 tasolla opiskelija osaa:
- hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida tietoa laaja-alaisesti. (Tietoperusta)
- käyttää systemaattisesti asiantuntijuusalueen käsitteitä. (Tietoperusta)
- ratkaista ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa. (Ongelmanratkaisu)
- tunnistaa ja analysoida kehittämiskohteita tietoperustaa hyödyntäen. (Kehittäminen)
- viestiä selkeästi sekä suullisesti että kirjallisesti.
Opiskelijan, joka ei ole osoittanut osaamistaan arviointikriteeristön edellyttämällä hyväksytyllä tasolla, tulee täydentää tai uusia suorituksensa opintojakson opettajan määrittelemällä tavalla ja opettajan määrittelemässä ajassa. Hylätyn tentin tai muun suorituksen voi uusia kaksi kertaa. Varsinaiseen tenttiin osallistumatta jättäminen lasketaan yhdeksi suorituskerraksi. (Laurean tutkintosääntö.)
Kaikkien Laurean toimijoiden odotetaan noudattavan hyviä tieteellisiä käytänteitä, joihin kuuluu asianmukainen lähteisiin viittaaminen. Perehdy ja kysy käytänteistä tarvittaessa. Kaikki opintotehtävät tehdään yksilötyönä, jollei tehtävässä ole muuta ohjeistettu. [Urkundin käytöstä tehtävien tarkistuksen yhteydessä opettaja kertoo erikseen.]
Ilmoittautumisaika
20.05.2024 - 26.05.2024
Ajoitus
19.08.2024 - 31.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus
Yksikkö
Korkeakouluyksikkö D /YAMK
Toimipiste
Laurea Leppävaara
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 30
Koulutus
- Degree Programme in Future-Oriented Project Management (HYA6), Laurea Leppävaara
Opettaja
- Jani Merikivi
- Maria Ekström
Vastuuopettaja
Maria Ekström
Ryhmät
-
HYA624KJDegree Programme in Future-Oriented Project Management, yamk, K24, Leppävaara
Osaamistavoitteet
The student can:
• Understand and prepare for the concept of resilience
• Prepare a knowledge-based resilience framework
• Apply resilience at three different levels: societal, organizational, and individual
• Deliver a resilience-related project
Toteutustapa
Partially automated implementation:
The studies are partly completed independently, taking into account the schedule of assignment submissions within the given deadline. In addition to the independently studied part, the studies have scheduled teaching or guidance online (Introductory lecture will be announced). Recordings of the teaching sessions can be viewed afterwards on Canvas. Personal feedback is given based on two assignments.
The implementation plan is only available in English.
Aika ja paikka
See timetable in Pakki.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
You will find the necessary literature on the Canvas learning platform. The Canvas study platform will be published on the 19th of August at 4 pm.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
All students are entitled to demonstrate their competence. The recognition and accreditation of prior competence is initiated by the students themselves. The competence is recognised and accredited by the teacher responsible for the studies or another person designated to the position. The assessment is carried out according to the same assessment criteria and, as a rule, same grading scale as that adopted for the corresponding study unit or module. The student is entitled to apply for accreditation of prior competence regardless of where, how and when the competence has been acquired. The student may also seek accreditation of competence to be acquired on the job as part of their degree (work-based learning). ... The student is responsible for demonstrating and verifying their competence and for providing sufficient information.
Työelämäyhteistyö ja/tai TKI
Students can choose their own development object (own organisation for example)
Toteutuksen tärkeät päivämäärät
- In-class kick-off meeting on Aug 23 (9-12 AM)
- Online instruction class on Oct 11 (10-12 AM)
- In-class workshop on Nov 1 (9-12 AM)
- In-class presentation day on Nov 8 (9-12 AM)
Kansainvälisyys toteutuksella
The reading material consists of peer-reviewed international research articles.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
One credit equals approximately 26.7 hours of work performed by the student. You can evaluate the student’s time management in different assignments. A tool for calculating the workload is available in the “Implementations” menu of the teacher’s desktop in Peppi.
Sisältö ja sen jaksotus
Perspectives on resilience taps into the concept of resilience, which American Psychological Association defines as “process of and outcome of successfully adapting to difficult or challenging life experiences” through psychological and behavioral “flexibility and adjustment to external and internal demands”.
Besides an individual level, the concept concerns also organizational and societal resilience. Both levels have gained attention in the past years: e.g, according to Wiig (2019) the “common use of the resilience concept relates to the ability of an entity, individuals, community, or system to return to normal condition or functioning after the occurrence of an event that disturbs its state”, or National Academy of Sciences (2012) define resilience as “the ability to prepare and plan for, absorb, recover from, or more successfully adapt to actual or potential adverse events”.
This course has a focus on all these three levels with attempt to provide the students with an understanding of the various dimensions: resilience management cycles (e.g., plan, absorb, recover, and learn/adapt), system domains (social, cognitive, information, and physical) that be applied to build resilience on a societal, organizational or even an individual level.
It also gives the students the tools to develop and apply their understanding and knowledge into practice. In other words, the course enables the students to build a resilience-based framework and deliver it in an actual work-life project.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
To achieve grade 5 (excellent) the student must be able to:
- create a consistent framework/knowledge base making use of both national and international scientific sources in a critical analytic fashion. (Knowledge base)
- solve demanding problems in research, development and/or innovation activities where new knowledge and competence is created as well as to apply and combine information from different fields. (Problem solving)
- develop the activities of the competence area in a target-oriented and communal fashion. (Development)
- communicate convincingly both orally and in writing to audiences within and exterior to the field. (Communication)
To achieve grade 3 (good) the student must be able to:
- gather, process, produce and evaluate information critically and widely making use of both national and international scientific sources. (Knowledge base)
- use concepts of the area of expertise fairly. (Knowledge base)
- solve problems in research, development and/or innovation activities by applying and combining information from different fields. (Problem solving)
- create target-oriented, justified development plans considering the community. (Development)
- communicate in a competent, clear and consistent manner both orally and in writing. (Communication)
To achieve grade 1 (satisfactory) the student must be able to:
- gather, process, produce and evaluate information widely. (Knowledge base)
- use concepts of the area of expertise systematically. (Knowledge base)
- solve problems in research, development and/or innovation activities. (Problem solving)
- recognise and analyse focuses of development making use of the knowledge base. (Development)
- communicate clearly both orally and in writing. (Communication)
All staff and students of Laurea are expected to adhere to good scientific practices, which includes appropriate referencing. Familiarise yourself with the practices and, if needed, ask for more information. All study assignments are to be done as individual work unless otherwise instructed. If Ouriginal is used when assignments are checked, the lecturer will inform the students of this.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
To achieve grade 1 (satisfactory) the student must be able to:
- gather, process, produce and evaluate information widely. (Knowledge base)
- use concepts of the area of expertise systematically. (Knowledge base)
- solve problems in research, development and/or innovation activities. (Problem solving)
- recognise and analyse focuses of development making use of the knowledge base. (Development)
- communicate clearly both orally and in writing. (Communication)
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
To achieve grade 3 (good) the student must be able to:
- gather, process, produce and evaluate information critically and widely making use of both national and international scientific sources. (Knowledge base)
- use concepts of the area of expertise fairly. (Knowledge base)
- solve problems in research, development and/or innovation activities by applying and combining information from different fields. (Problem solving)
- create target-oriented, justified development plans considering the community. (Development)
- communicate in a competent, clear and consistent manner both orally and in writing. (Communication)
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
To achieve grade 5 (excellent) the student must be able to:
- create a consistent framework/knowledge base making use of both national and international scientific sources in a critical analytic fashion. (Knowledge base)
- solve demanding problems in research, development and/or innovation activities where new knowledge and competence is created as well as to apply and combine information from different fields. (Problem solving)
- develop the activities of the competence area in a target-oriented and communal fashion. (Development)
- communicate convincingly both orally and in writing to audiences within and exterior to the field. (Communication)
Ilmoittautumisaika
20.05.2024 - 26.05.2024
Ajoitus
23.08.2024 - 31.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Korkeakouluyksikkö D /YAMK
Toimipiste
Laurea Leppävaara
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Degree Programme in Future-Oriented Project Management (HYA6), Laurea Leppävaara
Opettaja
- Taina Vuorela
Vastuuopettaja
Taina Vuorela
Ryhmät
-
HYA624KJDegree Programme in Future-Oriented Project Management, yamk, K24, Leppävaara
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- suunnitella, arvioida ja kehittää organisaation ja yksilön valmiuksia projektijohtamisessa
- hyödyntää erilaisia menetelmiä TKI-toiminnassa ja projektijohtamisessa
- johtaa projektin taloutta, viestintää ja vaikuttavuutta
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Ilmoittautumisaika
25.11.2024 - 01.12.2024
Ajoitus
01.01.2025 - 31.07.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2.5 op
Toteutustapa
50 % Lähiopetus, 50 % Etäopetus
Yksikkö
Korkeakouluyksikkö D /YAMK
Toimipiste
Laurea Leppävaara
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
40 - 70
Koulutus
- Tulevaisuussuuntautunut projektijohtaminen (HYA5), Laurea Leppävaara
- Degree Programme in Future-Oriented Project Management (HYA6), Laurea Leppävaara
Opettaja
- Tiina Lehtosaari
- Taina Vuorela
- Janne Lahti
Vastuuopettaja
Taina Vuorela
Ryhmät
-
HYA624KJDegree Programme in Future-Oriented Project Management, yamk, K24, Leppävaara
-
HYA525KJTulevaisuussuuntautunut projektijohtaminen, yamk, K25, Leppävaara
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa:
- suunnitella, arvioida ja kehittää organisaation ja yksilön valmiuksia projektijohtamisessa
- hyödyntää erilaisia menetelmiä TKI-toiminnassa ja projektijohtamisessa
- johtaa projektin taloutta, viestintää ja vaikuttavuutta
- soveltaa ja ymmärtää projektitiimin ja verkostojen johtamisen ja kehittämisen näkökulmia
Toteutustapa
Opintojakso sisältää tammikuun aikana palautettavan ennakkotehtävän, kolme lähipäivää sekä yksilö- että ryhmätehtäviä. Opiskelijoiden edellytetään osallistuvan kontaktipäiviin, sekä kommunikoivan aktiivisesti ryhmänsa kanssa, jotta ryhmätehtävät toteutetaan aktiivisessa yhteistyössä oman ryhmän kanssa.
LbD pedagogiikka: TKI-integrointi sisältää autenttisen hanketoteutuksen tai hankevalmisteluprosessin ja siihen liittyvät tehtävät / toimeksiannot.
Teoriaosuuksia syvennetään lähiopetuspäivillä käytännön työpaja työskentelyllä; lisäksi opiskelija opiskelee itsenäisesti opintojaksolla käytettävää kirjallisuutta hyödyntäen, integroiden teoriaa opintojakson tehtäviin ja niissä tehtäviin raportointeihin.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
1. A Guide to the Project Management Body of Knowledge (PMBOK® Guide)
Project Management Institute and Management Institute Project (eBookCentral) 7th edition, 2021
2. Yescombe, E. M., Principles of Project Finance (eBookCentral)
3. Snyder Dionisio, C. 2018. A Project Manager’s Book of Tools and Techniques. Wiley. (eBookCentral)
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.
Työelämäyhteistyö ja/tai TKI
Opintojakson tehtäviä suoritetaan työelämäkontekstissa LAUREAn hankkeissa ja muissa soveltuvissa työelämä yhteyksissä.
Asiantuntijavierailut: 1. ICT- ala ja ketterät menetelmät, 2. Kansainväliset myyntiprojektit.
Toteutuksen tärkeät päivämäärät
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Vaihtoehtoisesti opettaja voi määrittää myös muun tavan, jolla opiskelija vahvistaa osallistumisensa toteutukselle. Näitä toimia voidaan edellyttää viikon sisällä toteutuksen alkamisesta. Edellä esitetyn mukaisesti toimintatavan soveltaminen edellyttää, että opettaja tiedottaa toteutukselle hyväksyttyjä opiskelijoita käytänteestä ja että käytänne on kerrottu opinnon toteutussuunnitelmassa. Mikäli opiskelija on estynyt perusteluista syistä osallistumaan ensimmäiseen kontaktikertaan tai aktivoitumaan opinnoissa opettajan asettamien edellytysten mukaisesti, hänen tulee olla yhteydessä vastuuopettajaan toteutukselle osallistumisesta sopimiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija”.
• Lähipäivät - Opintojaksolla on 3 lähipäivää
• 18.1., 6.2. ja 4.4..2025 klo 9:15 -16:30.
Kansainvälisyys toteutuksella
Yhteistyö kansainvälisten yritysten edustajien kanssa hankkeiden kautta.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Oppimistehtävä 1: Ennakkotehtävä ja
Oppimistehtävä 2: Kontaktipäivät & Oppimispäiväkirja (ml. kurssikirjallisuuteen liittyvät itseopiskelutestit) (2op / 20%)
Oppimistehtävä 3: Ryhmätyö (hanketoimeksianto & sen konkreettinen tuotos & sen esittely - sisältää vertaisarvioinnin) (3op / 60%)
Opiskelijalla on mahdollisuus suorittaa PRY:n koordinoima ja IPMAn materiaaleihin perustuva kansallinen projektihallinnan Foundation sertifikaatti D.
Sisältö ja sen jaksotus
-Oppimistehtävä 1: Ennakkotehtävä suoritetaan helmikuun loppuun mennessä (Canvas
-Oppimistehtävä 2: Kontaktipäivät & Oppimispäiväkirja arviointiin 30.5.2024 mennessä (Canvas)
Kontaktipäivien teemat:
i/ Ketterät menetelmät ICT-alalla; projektin toteuttamisen menetelmiä (ml. johtaminen, viestintä); ryhmätöiden käynnistys
ii/ Projektin valmistelu & innovointi: työpaja
iii/ Projektin päättäminen ja vaikuttavuus; vrt. projektit kv-yrityksessä; ryhmätöiden projektihallinta: reflektio.
-Oppimistehtävä 3: Ryhmätyö (hanketoimeksianto & sen konkreettinen tuotos) arviointiin (määräajat: kts. Canvas)
Lisätietoja opiskelijoille
Opinto on vaatimuksiltaan yamk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Osaamisen arviointi kohdistuu opetussuunnitelmien tavoitekuvauksiin ja osaamisen taso arvioidaan opinnon toteutussuunnitelmalla ilmoitetun arviointikriteeristön perusteella. (Laurean tutkintosääntö).
Arviointikriteerit:
Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- luoda johdonmukaisen viitekehyksen / tietoperustan hyödyntäen sekä kotimaisia että kansainvälisiä tieteellisiä lähteitä kriittisesti analysoiden. (Tietoperusta)
- ratkaista vaativia ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa, jossa luodaan uutta tietoa ja osaamista sekä soveltaa ja yhdistää eri alojen tietoja. (Ongelmanratkaisu)
- tavoitteellisesti ja yhteisöllisesti kehittää osaamisalueen toimintaa (Kehittäminen)
- viestiä vakuuttavasti suullisesti ja kirjallisesti sekä alan että alan ulkopuoliselle yleisölle. (Viestintä)
Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida tietoa kriittisesti ja laaja-alaisesti sekä kotimaisia että kansainvälisiä tieteellisiä lähteitä hyödyntäen. (Tietoperusta)
- käyttää perustellusti asiantuntijuusalueen käsitteitä. (Tietoperusta)
- ratkaista ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa soveltamalla ja yhdistämällä eri alojen tietoja. (Ongelmanratkaisu)
- luoda tavoitteellisia, perusteltuja kehittämissuunnitelmia ottaen yhteisön huomioon. (Kehittäminen)
- viestiä asiantuntevasti, selkeästi ja johdonmukaisesti sekä suullisesti että kirjallisesti. (Viestintä)
Tyydyttävän arvosanan 1 tasolla opiskelija osaa:
- hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida tietoa laaja-alaisesti. (Tietoperusta)
- käyttää systemaattisesti asiantuntijuusalueen käsitteitä. (Tietoperusta)
- ratkaista ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa. (Ongelmanratkaisu)
- tunnistaa ja analysoida kehittämiskohteita tietoperustaa hyödyntäen. (Kehittäminen)
- viestiä selkeästi sekä suullisesti että kirjallisesti.
Opiskelijan, joka ei ole osoittanut osaamistaan arviointikriteeristön edellyttämällä hyväksytyllä tasolla, tulee täydentää tai uusia suorituksensa opintojakson opettajan määrittelemällä tavalla ja opettajan määrittelemässä ajassa. Hylätyn tentin tai muun suorituksen voi uusia kaksi kertaa. Varsinaiseen tenttiin osallistumatta jättäminen lasketaan yhdeksi suorituskerraksi. (Laurean tutkintosääntö.)
Kaikkien Laurean toimijoiden odotetaan noudattavan hyviä tieteellisiä käytänteitä, joihin kuuluu asianmukainen lähteisiin viittaaminen. Perehdy ja kysy käytänteistä tarvittaessa. Kaikki opintotehtävät tehdään yksilötyönä, jollei tehtävässä ole muuta ohjeistettu. [Urkundin käytöstä tehtävien tarkistuksen yhteydessä opettaja kertoo erikseen Canvas alustalla.]