Siirry suoraan sisältöön

Degree Programme in Development and Management of Cosmetics Expertise (KYV3), Laurea Tikkurila

Tutkinto:
Kauneudenhoitoalan ylempi ammattikorkeakoulututkinto

Tutkintonimike:
Estenomi (ylempi AMK)

Laajuus:
90 op

Degree Programme in Development and Management of Cosmetics Expertise, virtual studies, yamk, K25, Tikkurila
Opetussuunnitelman tunnus
(KYV325KJ)
Ilmoittautumisaika

25.11.2024 - 01.12.2024

Ajoitus

01.01.2025 - 31.05.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Korkeakouluyksikkö D, Tikkurila, palvelu

Toimipiste

Laurea Verkkokampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

20 - 35

Koulutus
  • Degree Programme in Development and Management of Cosmetics Expertise (KYV3), Laurea Tikkurila
Opettaja
  • Marjo Poutanen
  • Sari Viitala
Vastuuopettaja

Marjo Poutanen

Ryhmät
  • KYV325KJ
    Degree Programme in Development and Management of Cosmetics Expertise, virtual studies, yamk, K25, Tikkurila

Osaamistavoitteet

Student is able to:
- apply cosmetic legislation to assess the safety of cosmetic products and implement legislation in the launch and marketing of products
- interact with authorities and other stakeholders in an appropriate manner
- require documents compliant with cosmetic legislation
- resolve cosmetic industry issues in accordance with EU-level and national-level regulations

Ilmoittautumisaika

25.11.2024 - 01.12.2024

Ajoitus

01.01.2025 - 31.07.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Korkeakouluyksikkö D, Tikkurila, palvelu

Toimipiste

Laurea Verkkokampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

20 - 35

Koulutus
  • Degree Programme in Development and Management of Cosmetics Expertise (KYV3), Laurea Tikkurila
Opettaja
  • Satu Vuorela
  • Marjo Poutanen
Vastuuopettaja

Marjo Poutanen

Ryhmät
  • KYV325KJ
    Degree Programme in Development and Management of Cosmetics Expertise, virtual studies, yamk, K25, Tikkurila

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa:
- hallitsee kosmetiikka-alalla käytettävien tutkimusmenetelmien peruslähtökohdat ja ymmärtää tutkimustyön merkityksen osana kehittämistoimintaa 
- käyttää ja valita tilanteeseen sopivia, erilaisia kosmetiikka-alan tutkimus- ja kehittämistoiminnan metodologisia lähestymistapoja 
- hallitsee erilaisia tutkimusaineistojen analysoinnin lähestymistapoja
- hyödyntää tiedonhaun menetelmiä  tutkimuskirjallisuuden hankinnassa.
- arvioida tutkimusten luotettavuutta kriittisesti 

Toteutustapa

Interactive online implementation:

The study unit is conducted online and does not require attendance on campus. The study unit includes scheduled teaching or guidance online, which is not recorded / is recorded (and can be viewed on Canvas afterwards). The study unit includes working in pairs or groups. The study unit requires active participation and commitment to interactive studying. You will receive individual feedback for assignments from the teacher, and working life or peer feedback may also be utilised.

Contact days will be held online in Zoom.

The student is able to:
- manage the basic principles of research methods used in the cosmetics industry and understand the importance of research work as part of development activities
- use and choose different methodological approaches for research and development in the cosmetics industry that are suitable for the situation
- manage different approaches to analyzing research materials
- utilize information retrieval methods in the acquisition of research literature.
- evaluates the reliability of studies critically

The content:
- basics of qualitative and quantitative research methods
- good references for a thesis and Laurea's guidelines for referencing
- the structure of a thesis
- writing a thesis plan

Aika ja paikka

Contact days (Zoom)

7th February 2025 from 9 am to 4.30 pm
3rd April 2025 from 9 am to 4.30 pm

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

The literature will be published in Canvas.

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

Based on the degree regulations (2024), the student accepted for the implementation is required to confirm his/her participation by showing activity at the start of the study in the following way:

In order to demonstrate activity, the student must be present at the first contact lesson or notify the teacher in charge of his/her absence to confirm his/her participation in the study. Registration will be rejected if the student does not report his/her absence at the start of the study or the reason for the absence cannot be considered justified. Another student can be taken in his place.


The contact days will be held online (Zoom):

7th February 2025 from 9 am to 4.30 pm
3rd April 2025 from 9 am to 4.30 pm

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Workload of the study is measured in a way that to acquire the goal competence of the study, one credit corresponds to an average of 26.7 hours of work done by the student. The actual time needed varies e.g. according to prior competence.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Knowledge base:

To gather, process, produce and evaluate information widely. To use concepts of the area of expertise systematically.

Problem solving:

To solve problems in research, development and/or innovation activities.

Development:

To recognise and analyse focuses of development making use of the knowledge base.

Communication:

To communicate clearly both orally and in writing.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Knowledge base:

To gather, process, produce and evaluate information critically and widely making use of both national and international scientific sources. To use concepts of the area of expertise fairly.

Problem solving:

To solve problems in research, development and/or innovation activities by applying and combining information from different fields.

Development:

To create target-oriented, justified development plans considering the community.

Communication:

To communicate in a competent, clear and consistent manner both orally and in writing.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Knowledge base:
To create a consistent framework/knowledge base making use of both national and international scientific sources in a critical analytic fashion.
Problem solving:
To solve demanding problems in research, development and/or innovation activities where new knowledge and competence is created as well as to apply and combine information from different fields.
Development:
To develop the activities of the competence area in a target-oriented and communal fashion.

Communication:
To communicate convincingly both orally and in writing to audiences within and exterior to the field.

Ilmoittautumisaika

01.01.2000 - 02.01.2000

Ajoitus

30.09.2024 - 25.10.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Korkeakouluyksikkö D, Tikkurila, palvelu

Toimipiste

Laurea Verkkokampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

20 - 100

Koulutus
  • Degree Programme in Development and Management of Cosmetics Expertise (KYV3), Laurea Tikkurila
Opettaja
  • Satu Vuorela
  • Marjo Poutanen
  • Auli Hietanen
  • Niina Kovalainen
  • Jussi Järvi
Vastuuopettaja

Marjo Poutanen

Ryhmät
  • KYV325KJ
    Degree Programme in Development and Management of Cosmetics Expertise, virtual studies, yamk, K25, Tikkurila

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa:
- analysoida kansainvälistä liiketoimintaympäristöä ja kehittää kestävän kehityksen mukaisia liiketoimintamalleja
- tunnistaa erilaisia kulttuuriympäristöjä ja suunnitella kansainvälistymistä kulttuuriset näkökohdat huomioiden
- analysoida trendejä ja tulevaisuuden muutostekijöitä
- huomioida eettiset näkökohdat liiketoiminnassa

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

25.11.2024 - 01.12.2024

Ajoitus

01.01.2025 - 31.05.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Korkeakouluyksikkö D, Tikkurila, palvelu

Toimipiste

Laurea Verkkokampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

20 - 35

Koulutus
  • Degree Programme in Development and Management of Cosmetics Expertise (KYV3), Laurea Tikkurila
Opettaja
  • Marjo Poutanen
  • Teija Lehto
  • Sari Viitala
Vastuuopettaja

Marjo Poutanen

Ryhmät
  • KYV325KJ
    Degree Programme in Development and Management of Cosmetics Expertise, virtual studies, yamk, K25, Tikkurila

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- valmistaa ohjeen mukaan kosmetiikkatuotteen, suunnitella ja kuvata valmistusprosessi kestävän kehityksen mukaisesti sekä kehittää tuotteen ominaisuuksia raaka-aineiden avulla
- hakea tietoa kosmetiikan raaka-aineista, arvioida tiedon luotettavuutta ja käyttää tietoa kosmetiikkatuotteen suunnittelussa
- syventyä oman alansa tieteellisen tekstin julkaisemiskäytänteisiin ja viestiä kosmetiikka-alan asiantuntijuutta ilmentäen erilaisissa moderneissa viestintävälineissä

Toteutustapa

Opinnon toteutusta tukee Canvasiin rakennettu oppimisympäristö. Opinnolla on aikataulutettua opetusta tai ohjausta sekä kampuksella että etänä. Opintojakson laboratorio-opetus tapahtuu lähiopetuksena Tikkurilan kampuksella. Etäopetusta ei tallenneta. Opinnossa on pari- tai ryhmätyöskentelyä. Tehtävistä annetaan henkilökohtaista palautetta opettajan toimesta sekä voidaan hyödyntää myös työelämä- ja vertaispalautteenantoa.

Opintojakson opetuspäiviin on pakollinen läsnäolo. Poissaolo, myös sairauden tai muun pakollisen esteen vuoksi johtaa opintojaksolla hylkäämiseen. Opinnon voi tällöin suorittaa kun se seuraavan kerran toteutetaan.

Aika ja paikka

[Kenttä ei ole Laureassa käytössä]

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Opintojakson Canvas-työtilasta löydät materiaaleja ja linkkejä.

Tehtävien vaatimaa osaamista tulee syventää tieteellisen kirjallisuuden kautta. Tämä materiaali löytyy Laurean Libguides -sivujen avulla: https://libguides.laurea.fi/kauneudenhoitoala

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Opintojaksolla on mukana työelämäkumppani tai tki-hanke.

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

Toteutuksen tehtävien palautusten aikataulut näkyvät Canvas-työtilasta. Toteutuksen kontaktien aikataulu näkyy opiskelijalle Pakissa.

Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Vaihtoehtoisesti opettaja voi määrittää myös muun tavan, jolla opiskelija vahvistaa osallistumisensa toteutukselle. Näitä toimia voidaan edellyttää viikon sisällä toteutuksen alkamisesta. Edellä esitetyn mukaisesti toimintatavan soveltaminen edellyttää, että opettaja tiedottaa toteutukselle hyväksyttyjä opiskelijoita käytänteestä ja että käytänne on kerrottu opinnon toteutussuunnitelmassa. Mikäli opiskelija on estynyt perusteluista syistä osallistumaan ensimmäiseen kontaktikertaan tai aktivoitumaan opinnoissa opettajan asettamien edellytysten mukaisesti, hänen tulee olla yhteydessä vastuuopettajaan toteutukselle osallistumisesta sopimiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija”.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä.

Lisätietoja opiskelijoille

Opinto on vaatimuksiltaan yamk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.

Opintototeutuksen laatua on arvioitu ja raportti itsearvioinnista löytyy Canvasista.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

”Osaamisen arviointi kohdistuu opetussuunnitelmien tavoitekuvauksiin ja osaamisen taso arvioidaan opinnon toteutussuunnitelmalla ilmoitetun arviointikriteeristön perusteella.” (Laurean tutkintosääntö).

”Opiskelijan, joka ei ole suorittanut hyväksytyksi opintojakson läpäisemiseksi asetettuja tehtäviä, tulee täydentää tai uusia suorituksensa opintojakson opettajan määrittelemällä tavalla ja opettajan määrittelemässä ajassa.” (Laurean tutkintosääntö.)

Kaikkien Laurean toimijoiden odotetaan noudattavan hyviä tieteellisiä käytänteitä, joihin kuuluu asianmukainen lähteisiin viittaaminen. Perehdy ja kysy käytänteistä tarvittaessa. Kaikki opintotehtävät tehdään yksilötyönä, jollei tehtävässä ole muuta ohjeistettu. Plagioinin tarkastuksen käytöstä tehtävien tarkistuksen yhteydessä opettaja kertoo erikseen.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Tyydyttävän arvosanan 1 tasolla opiskelija osaa:
- hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida tietoa laaja-alaisesti. (Tietoperusta)
- käyttää systemaattisesti asiantuntijuusalueen käsitteitä. (Tietoperusta)
- ratkaista ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa. (Ongelmanratkaisu)
- tunnistaa ja analysoida kehittämiskohteita tietoperustaa hyödyntäen. (Kehittäminen)
- viestiä selkeästi sekä suullisesti että kirjallisesti.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida tietoa kriittisesti ja laaja-alaisesti sekä kotimaisia että kansainvälisiä tieteellisiä lähteitä hyödyntäen. (Tietoperusta)
- käyttää perustellusti asiantuntijuusalueen käsitteitä. (Tietoperusta)
- ratkaista ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa soveltamalla ja yhdistämällä eri alojen tietoja. (Ongelmanratkaisu)
- luoda tavoitteellisia, perusteltuja kehittämissuunnitelmia ottaen yhteisön huomioon. (Kehittäminen)
- viestiä asiantuntevasti, selkeästi ja johdonmukaisesti sekä suullisesti että kirjallisesti. (Viestintä)

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- luoda johdonmukaisen viitekehyksen/tietoperustan hyödyntäen sekä kotimaisia että kansainvälisiä tieteellisiä lähteitä kriittisesti analysoiden. (Tietoperusta)
- ratkaista vaativia ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa, jossa luodaan uutta tietoa ja osaamista sekä soveltaa ja yhdistää eri alojen tietoja. (Ongelmanratkaisu)
- tavoitteellisesti ja yhteisöllisesti kehittää osaamisalueen toimintaa (Kehittäminen)
- viestiä vakuuttavasti suullisesti ja kirjallisesti sekä alan että alan ulkopuoliselle yleisölle. (Viestintä)

Ilmoittautumisaika

25.11.2024 - 01.12.2024

Ajoitus

01.01.2025 - 31.07.2026

Opintopistemäärä

30 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Korkeakouluyksikkö D, Tikkurila, palvelu

Toimipiste

Laurea Tikkurila

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

20 - 35

Koulutus
  • Degree Programme in Development and Management of Cosmetics Expertise (KYV3), Laurea Tikkurila
Opettaja
  • Satu Vuorela
  • Tiina Lehtosaari
  • Marjo Poutanen
  • YAMK Virtuaali
  • Niina Kovalainen
Vastuuopettaja

Marjo Poutanen

Ryhmät
  • KYV325KJ
    Degree Programme in Development and Management of Cosmetics Expertise, virtual studies, yamk, K25, Tikkurila

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- tehdä itsenäisesti oman alan kehittämistyötä
- soveltaa hankittua tutkimustietoutta omassa opinnäytetyössä kriittisesti ja analyyttisesti
- soveltaa kehittämistehtävään soveltuvia tiedonhankinta- ja analyysimenetelmiä
- valitun soveltavan tutkimus- ja kehitysmenetelmän ja siihen perustuvan dokumentoinnin ja raportoinnin
- toimia asiantuntijana soveltavaa tutkimus- ja kehitystyötä tekevässä yhteisössä
- hakea itsenäisesti tietoa sekä seurata, eritellä ja arvioida kriittisesti oman alansa ammattikäytäntöjen ja tutkimustiedon kehittymistä
- tuottaa ja soveltaa tietoa itsenäisesti

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Ilmoittautumisaika

25.11.2024 - 01.12.2024

Ajoitus

01.01.2025 - 31.08.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

2 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Korkeakouluyksikkö D, Tikkurila, palvelu

Toimipiste

Laurea Verkkokampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

20 - 35

Koulutus
  • Degree Programme in Development and Management of Cosmetics Expertise (KYV3), Laurea Tikkurila
Opettaja
  • Satu Vuorela
  • Maria Ekström
Vastuuopettaja

Marjo Poutanen

Ryhmät
  • KYV325KJ
    Degree Programme in Development and Management of Cosmetics Expertise, virtual studies, yamk, K25, Tikkurila

Osaamistavoitteet

Student is able to:
- apply the principles of sustainable development in the cosmetics production processes and evaluate the impact sustainable raw materials
- analyze the life cycle of cosmetic products.
- develop a sustainable brand strategy and communicate it
- engage in sustainable innovation

Toteutustapa

Interactive online implementation:

The study unit is conducted online and does not require attendance on campus. The study unit includes scheduled teaching or guidance online, which is not recorded / is recorded (and can be viewed on Canvas afterwards). The study unit includes working in pairs or groups. The study unit requires active participation and commitment to interactive studying. You will receive individual feedback for assignments from the teacher, and working life or peer feedback may also be utilised.

Aika ja paikka

Contact days:
4th of April 2025 9 am to 4.30 pm (mandatory presence)
28th of August 2025 9 am to 4.30 pm (mandatory presence)

Two tutoring sessions will be arranged in May and the beginning of June 2025.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Recommended literature, more will be found in the Canvas platform:

Camacho-Otero, J., Boks, C., & Pettersen, I. N. (2018). Consumption in the circular economy: A literature review. Sustainability, 10(8), 2758.

Martins, A. M., & Marto, J. M. (2023). A sustainable life cycle for cosmetics: From design and development to post-use phase. Sustainable chemistry and pharmacy, 35, 101178. https://doi.org/10.1016/j.scp.2023.101178

Rocca, R., Acerbi, F., Fumagalli, L., & Taisch, M. (2022). Sustainability paradigm in the cosmetics industry: State of the art. Cleaner Waste Systems, 3, 100057.

Tunn, V. S., Bocken, N. M., van den Hende, E. A., & Schoormans, J. P. (2019). Business models for sustainable consumption in the circular economy: An expert study. Journal of cleaner production, 212, 324-333.

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

Based on the degree regulations (2024), the student accepted for the implementation is required to confirm his/her participation by showing activity at the start of the study in the following way:

In order to demonstrate activity, the student must be present at the first contact lesson or notify the teacher in charge of his/her absence to confirm his/her participation in the study. Registration will be rejected if the student does not report his/her absence at the start of the study or the reason for the absence cannot be considered justified. Another student can be taken in his place. The first contact lesson is on the 4th of April at 9 am..

Kansainvälisyys toteutuksella

International research literature is used and the student group is international.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Workload of the study is measured in a way that to acquire the goal competence of the study, one credit corresponds to an average of 26.7 hours of work done by the student. The actual time needed varies e.g. according to prior competence.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Knowledge base:

To gather, process, produce and evaluate information widely. To use concepts of the area of expertise systematically.

Problem solving:

To solve problems in research, development and/or innovation activities.

Development:

To recognise and analyse focuses of development making use of the knowledge base.

Communication:

To communicate clearly both orally and in writing.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Knowledge base:

To gather, process, produce and evaluate information critically and widely making use of both national and international scientific sources. To use concepts of the area of expertise fairly.

Problem solving:

To solve problems in research, development and/or innovation activities by applying and combining information from different fields.

Development:

To create target-oriented, justified development plans considering the community.

Communication:

To communicate in a competent, clear and consistent manner both orally and in writing.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Knowledge base:
To create a consistent framework/knowledge base making use of both national and international scientific sources in a critical analytic fashion.
Problem solving:
To solve demanding problems in research, development and/or innovation activities where new knowledge and competence is created as well as to apply and combine information from different fields.
Development:
To develop the activities of the competence area in a target-oriented and communal fashion.

Communication:
To communicate convincingly both orally and in writing to audiences within and exterior to the field.

Ilmoittautumisaika

25.11.2024 - 01.12.2024

Ajoitus

01.01.2025 - 31.07.2025

Opintopistemäärä

10 op

Virtuaaliosuus

10 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Korkeakouluyksikkö D, Tikkurila, palvelu

Toimipiste

Laurea Verkkokampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

20 - 35

Koulutus
  • Degree Programme in Development and Management of Cosmetics Expertise (KYV3), Laurea Tikkurila
Opettaja
  • Satu Vuorela
  • YAMK Virtuaali
  • Auli Hietanen
  • Jussi Järvi
Vastuuopettaja

Auli Hietanen

Ryhmät
  • KYV325KJ
    Degree Programme in Development and Management of Cosmetics Expertise, virtual studies, yamk, K25, Tikkurila

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- soveltaa eri liiketoimintamalleja kosmetiikka-alan muuttuvassa ja digitaalisessa toimintaympäristössä
- hyödyntää erilaisia suunnittelumenetelmiä ja kehittää verkkoliiketoiminnan palvelumalleja
- arvioida ja tunnistaa yksilön kannalta oleellisia kuluttajan päätöksentekoon liittyviä ilmiöitä
- tutustua erilaisiin projektinhallinnan työkaluihin

Toteutustapa

Interactive online implementation:

The study unit is conducted online and does not require attendance on campus. The study unit includes scheduled teaching or guidance online, which is not recorded / is recorded (and can be viewed on Canvas afterwards). The study unit includes working in pairs or groups. The study unit requires active participation and commitment to interactive studying. You will receive individual feedback for assignments from the teacher, and working life or peer feedback may also be utilised.

Aika ja paikka

Contact days (online in Zoom):

17th January 2025 from 9 am to 4.30 pm
7th March 2025 from 9 am to 4.30 pm
5th April 2025 from 9 am to 4.30 pm
9th May 2025 from 9 am t0 4.30 pm

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

Based on the degree regulations (2024), the student accepted for the implementation is required to confirm his/her participation by showing activity at the start of the study in the following way:

In order to demonstrate activity, the student must be present at the first contact lesson or notify the teacher in charge of his/her absence to confirm his/her participation in the study. Registration will be rejected if the student does not report his/her absence at the start of the study or the reason for the absence cannot be considered justified. Another student can be taken in his/her place. The first contact lesson is on 17th January 2025.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Workload of the study is measured in a way that to acquire the goal competence of the study, one credit corresponds to an average of 26.7 hours of work done by the student. The actual time needed varies e.g. according to prior competence.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Knowledge base:

To gather, process, produce and evaluate information widely. To use concepts of the area of expertise systematically.

Problem solving:

To solve problems in research, development and/or innovation activities.

Development:

To recognise and analyse focuses of development making use of the knowledge base.

Communication:

To communicate clearly both orally and in writing.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Knowledge base:

To gather, process, produce and evaluate information critically and widely making use of both national and international scientific sources. To use concepts of the area of expertise fairly.

Problem solving:

To solve problems in research, development and/or innovation activities by applying and combining information from different fields.

Development:

To create target-oriented, justified development plans considering the community.

Communication:

To communicate in a competent, clear and consistent manner both orally and in writing.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Knowledge base:
To create a consistent framework/knowledge base making use of both national and international scientific sources in a critical analytic fashion.
Problem solving:
To solve demanding problems in research, development and/or innovation activities where new knowledge and competence is created as well as to apply and combine information from different fields.
Development:
To develop the activities of the competence area in a target-oriented and communal fashion.

Communication:
To communicate convincingly both orally and in writing to audiences within and exterior to the field.