Marketing and Customer Experience (5 cr)
Code: HT00CC29-3001
General information
- Enrollment
-
19.05.2025 - 25.08.2025
Registration for the implementation has begun.
- Timing
-
27.08.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 3.5 cr
- Virtual proportion
- 1.5 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- 10 Liiketalous-, tietojenkäsittely- ja palvelualat
- Campus
- Laurea Leppävaara
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 55
- Degree programmes
- Turvallisuuden ja riskienhallinnan koulutus (HTA2), Laurea Leppävaara (Finnish)
- Teachers
- Timo Savolainen
- Lasse Kivinen
- Teacher in charge
- Lasse Kivinen
- Groups
-
HTA225KATurvallisuuden ja riskienhallinnan koulutus, monimuotototeutus, K25, Leppävaara
- Study unit
- HT00CC29
Learning outcomes
The student is able to
- use the basic terms of marketing
- describe the significance and role of marketing as part of business operations
- describe the significance of marketing methods as part of a marketing strategy
- describe and understand the significance of customer experience in profitable business
Location and time
Aloitus 27.08.2025 12.30 - 15.00 Leppävaarassa.
Materials
Opintojakson suositeltavat ja tehtävissä käytettävät materiaalit ovat näkyvissä Canvas-työtilassa.
Teaching methods
Opintojakso toteutetaan sekä lähitapaamisina että verkkotapaamisina. Opintojaksolla on
yksilö- ja ryhmätehtäviä. Opintojaksolla on käytössä Canvas-työtila, jossa on kaikki keskeinen tieto opintojakson suorittamiseksi. Osa luennoista on ZOOM:issa. Hybridi-opetusta ei järjestetä, luentoja ei lähtökohtaisesti nauhoiteta.
Exam schedules
Aloitus . Leppävaarassa. Lähitapaamisten päivämäärät ovat opiskelijan Pakissa, ja sieltä kannattaa aina tarkistaa myös mahdolliset muutokset.
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Vaihtoehtoisesti opettaja voi määrittää myös muun tavan, jolla opiskelija vahvistaa osallistumisensa toteutukselle. Näitä toimia voidaan edellyttää viikon sisällä toteutuksen alkamisesta. Edellä esitetyn mukaisesti toimintatavan soveltaminen edellyttää, että opettaja tiedottaa toteutukselle hyväksyttyjä opiskelijoita käytänteestä ja että käytänne on kerrottu opinnon toteutussuunnitelmassa. Mikäli opiskelija on estynyt perusteluista syistä osallistumaan ensimmäiseen kontaktikertaan tai aktivoitumaan opinnoissa opettajan asettamien edellytysten mukaisesti, hänen tulee olla yhteydessä vastuuopettajaan toteutukselle osallistumisesta sopimiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija”.
Luentoja ei nauhoiteta.
Completion alternatives
Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.
Opiskelijan tulee ilmoittaa valinnaisesta suoritustavasta vastuulehtorille elokuun aikana.
Student workload
Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä, joka vastaa noin 135 tunnin työmäärää.
Content scheduling
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- käyttää markkinoinnin peruskäsitteistöä
- kuvailla asiakaskokemusta
- tarkastella ja analysoida markkinointia
Evaluation scale
H-5
Further information
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Lauran tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta (Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019). ”