Degree Programme in Futures Studies and Customer-Oriented Services (HYV2), Laurea Tikkurila (Finnish)
Tulevaisuuden johtaminen ja asiakaslähtöinen palveluliiketoiminta, yamk, K25, Tikkurila
Tulevaisuuden johtaminen ja asiakaslähtöinen palveluliiketoiminta, yamk, K24, Tikkurila
Tulevaisuuden johtaminen ja asiakaslähtöinen palveluliiketoiminta, yamk, K23, Tikkurila
Tulevaisuuden johtaminen ja asiakaslähtöinen palveluliiketoiminta, yamk, K22, Tikkurila
Tulevaisuuden johtaminen ja asiakaslähtöinen palveluliiketoiminta, yamk, K21, Tikkurila
Tulevaisuuden johtaminen ja asiakaslähtöinen palveluliiketoiminta, yamk, K20, Tikkurila
Enrollment
20.05.2024 - 26.05.2024
Timing
01.08.2024 - 31.12.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Korkeakouluyksikkö D, Tikkurila, liko
Campus
Laurea Tikkurila
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Degree Programme in Futures Studies and Customer-Oriented Services (HYV2), Laurea Tikkurila (Finnish)
Teachers
- Antti Sekki
Teacher in charge
Antti Sekki
Groups
-
HYV224KJTulevaisuuden johtaminen ja asiakaslähtöinen palveluliiketoiminta, yamk, K24, Tikkurila
Learning outcomes
Opiskelija osaa
- tunnistaa asiakaspääoman osana yrityksen aineetonta varallisuutta
- mitata asiakaskannattavuutta ja Customer Lifetime Value ja tuntee asiakaskannattavuuden ja asiakaspääoman kehittämisessä käytettävät keskeiset menetelmät ja mittarit
- tuottaa organisaatiolle asiakaskannattavuutta edistävän kehittämissuunnitelman
Grading scale
H-5
Enrollment
25.11.2024 - 01.12.2024
Timing
01.01.2025 - 31.07.2025
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual proportion
2.5 op
Mode of delivery
50 % Contact teaching, 50 % Distance learning
Unit
Korkeakouluyksikkö D, Tikkurila, liko
Campus
Laurea Tikkurila
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Degree Programme in Futures Studies and Customer-Oriented Services (HYV2), Laurea Tikkurila (Finnish)
Teachers
- Antti Sekki
Teacher in charge
Antti Sekki
Groups
-
HYV225KJTulevaisuuden johtaminen ja asiakaslähtöinen palveluliiketoiminta, yamk, K25, Tikkurila
Learning outcomes
Opiskelija osaa
- tunnistaa asiakaspääoman osana yrityksen aineetonta varallisuutta
- mitata asiakaskannattavuutta ja Customer Lifetime Value ja tuntee asiakaskannattavuuden ja asiakaspääoman kehittämisessä käytettävät keskeiset menetelmät ja mittarit
- tuottaa organisaatiolle asiakaskannattavuutta edistävän kehittämissuunnitelman
Grading scale
H-5
Enrollment
25.11.2024 - 01.12.2024
Timing
01.01.2025 - 31.07.2025
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual proportion
2.5 op
Mode of delivery
50 % Contact teaching, 50 % Distance learning
Unit
Korkeakouluyksikkö D, Tikkurila, liko
Campus
Laurea Tikkurila
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Degree Programme in Futures Studies and Customer-Oriented Services (HYV2), Laurea Tikkurila (Finnish)
Teachers
- Ritva Höykinpuro
Teacher in charge
Jani Merikivi
Groups
-
HYV225KJTulevaisuuden johtaminen ja asiakaslähtöinen palveluliiketoiminta, yamk, K25, Tikkurila
Learning outcomes
Opiskelija osaa
- tunnistaa liiketoimintamalleja, kumppanuuksia, verkkoja ja verkostoja muokkaavat muutosvoimat, haasteet ja mahdollisuudet
- tukea organisaatioita liiketoimintamalleihin ja kumppanuuksiin liittyvissä muutosprosesseissa
- hakea ja omaksua kumppanuuksiin ja liiketoimintamalleihin liittyvä kotimaista ja kansainvälistä tutkimustietoa ja soveltaa sitä liiketoiminnan kehittämisessä ja liiketoiminnan arjen prosessien tukena
Grading scale
H-5
Enrollment
25.11.2024 - 01.12.2024
Timing
01.01.2025 - 31.07.2025
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual proportion
2.5 op
Mode of delivery
50 % Contact teaching, 50 % Distance learning
Unit
Korkeakouluyksikkö D, Tikkurila, liko
Campus
Laurea Tikkurila
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Degree Programme in Futures Studies and Customer-Oriented Services (HYV2), Laurea Tikkurila (Finnish)
Teachers
- Minna Pura
Teacher in charge
Hannu Tikkanen
Groups
-
HYV225KJTulevaisuuden johtaminen ja asiakaslähtöinen palveluliiketoiminta, yamk, K25, Tikkurila
Learning outcomes
Opiskelija osaa
- osallistaa asiakkaat liiketoiminnan kehittämiseen
- havainnoida, tutkia ja analysoida asiakaskokemuksesta ja kuluttajan käyttäytymisestä saatavaa tietoa
- hakea ja omaksua kuluttajakäyttäytymiseen liittyvää kotimaista ja kansainvälistä tutkimustietoa ja soveltaa sitä liiketoiminnan kehittämisessä ja kuluttajakäyttäytymisen hallinnassa
Grading scale
H-5
Timing
01.01.2025 - 31.07.2026
Number of ECTS credits allocated
30 op
Virtual proportion
0.5 op
Mode of delivery
99 % Contact teaching, 1 % Distance learning
Unit
Korkeakouluyksikkö D, Tikkurila, liko
Campus
Laurea Tikkurila
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Degree Programme in Futures Studies and Customer-Oriented Services (HYV2), Laurea Tikkurila (Finnish)
Teachers
- Susanna Kivelä
- YAMK Virtuaali
- Minna Pura
- Ritva Höykinpuro
Teacher in charge
Susanna Kivelä
Groups
-
HYV225KJTulevaisuuden johtaminen ja asiakaslähtöinen palveluliiketoiminta, yamk, K25, Tikkurila
Learning outcomes
Opiskelija osaa
- tehdä itsenäisesti oman alan kehittämistyötä ja soveltavaa tutkimusta
- soveltaa hankittua tutkimustietoutta omassa opinnäytetyössä kriittisesti ja analyyttisesti
- soveltaa kehittämistehtävään soveltuvia tiedonhankintamenetelmiä
- valitun soveltavan tutkimus- ja kehitysmenetelmän ja siihen perustuvan dokumentoinnin ja raportoinnin
- toimia asiantuntijana soveltavaa tutkimus- ja kehitystyötä tekevässä yhteisössä
- hakea itsenäisesti tietoa sekä seurata, eritellä ja arvioida kriittisesti oman alansa ammattikäytäntöjen ja tutkimustiedon kehittymistä
- tuottaa ja soveltaa tietoa itsenäisesti
Content
Opinnäytetyö voi olla tutkimus tai kehittämishanke, joka lisää opiskelijan ammattitaitoa ja palvelee työelämän kehittämistarpeita. Kehittämistehtävän luonteinen opinnäytetyö voi olla uusi tai entistä parempi työtapa, tuote, menetelmä, tapahtuma tai taiteellinen työ. Opinnäytetyö saattaa olla myös kehittämissuunnitelma tai muu suunnitelma tai alaa eteenpäin vievä selvitys kehittämisehdotuksineen.
Grading scale
H-5
Enrollment
25.11.2024 - 01.12.2024
Timing
01.01.2025 - 31.07.2025
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual proportion
2.5 op
Mode of delivery
50 % Contact teaching, 50 % Distance learning
Unit
Korkeakouluyksikkö D, Tikkurila, liko
Campus
Laurea Tikkurila
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Degree Programme in Futures Studies and Customer-Oriented Services (HYV2), Laurea Tikkurila (Finnish)
Teachers
- Pasi Hario
- Minna Pura
Teacher in charge
Minna Pura
Groups
-
HYV225KJTulevaisuuden johtaminen ja asiakaslähtöinen palveluliiketoiminta, yamk, K25, Tikkurila
Learning outcomes
Opiskelija osaa
- tukea organisaatiota toimintaympäristön monitoroinnissa
- tulkita ja kommunikoida monitorointitietoa
- kytkeä monitoroinnin osaksi organisaation oppimista
- hyödyntää monitoroinnin tukena tulevaisuuden ennakoinnin työkaluja
- hakea ja omaksua kotimaista ja kansainvälistä tutkimus- ja tulevaisuustietoa ja soveltaa sitä tulevaisuustiedon tunnistamisen tukena
Grading scale
H-5
Enrollment
25.11.2024 - 01.12.2024
Timing
01.01.2025 - 31.07.2025
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual proportion
2.5 op
RDI proportion
5 op
Mode of delivery
50 % Contact teaching, 50 % Distance learning
Unit
Korkeakouluyksikkö D, Tikkurila, liko
Campus
Laurea Tikkurila
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Degree Programme in Futures Studies and Customer-Oriented Services (HYV2), Laurea Tikkurila (Finnish)
Teachers
- Tarja Meristö
- Susanna Kivelä
- Jukka Laitinen
Teacher in charge
Jukka Laitinen
Groups
-
HYV225KJTulevaisuuden johtaminen ja asiakaslähtöinen palveluliiketoiminta, yamk, K25, Tikkurila
Learning outcomes
Opiskelija osaa
- hyödyntää tulevaisuustietoa tulevaisuustyön lähtökohtana ja ymmärtää mitä tulevaisuudesta voidaan tietää ja kuinka tulevaisuustietoa voidaan kerätä
- tuottaa skenaariot tulevaisuuden mahdollisista, todennäköisistä ja toivottavista maailmoista
- kytkeä tulevaisuuden ennakoinnin strategiseen päätöksentekoon
- etsiä ja omaksua kotimaista ja kansainvälistä tutkimus- ja tulevaisuustietoa ja soveltaa sitä tulevaisuuksien ennakoinnin tukena
Grading scale
H-5
Enrollment
25.11.2024 - 01.12.2024
Timing
01.01.2025 - 31.07.2025
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual proportion
2.5 op
RDI proportion
4 op
Mode of delivery
50 % Contact teaching, 50 % Distance learning
Unit
Korkeakouluyksikkö D, Tikkurila, liko
Campus
Laurea Tikkurila
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Degree Programme in Futures Studies and Customer-Oriented Services (HYV2), Laurea Tikkurila (Finnish)
Teachers
- Susanna Kivelä
Teacher in charge
Susanna Kivelä
Groups
-
HYV225KJTulevaisuuden johtaminen ja asiakaslähtöinen palveluliiketoiminta, yamk, K25, Tikkurila
Learning outcomes
Opiskelija osaa
- tukea organisaatiota kohti haluttua tulevaisuutta yhteisen, jaetun vision avulla
- soveltaa visionäärisen johtamisen työkaluja
- etsiä, omaksua ja soveltaa käytännön esimerkkien ja kotimaisen ja kansainvälisen tutkimuskirjallisuuden tietoa visionäärisen johtamisen tukena
Teaching methods
The implementation plan is available in Finnish.
Grading scale
H-5