Tools for Visual Communication in Service DesignLaajuus (5 op)
Opinnon tunnus: A9315
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
The student is able to
- communicate and share service development ideas and objectives by using graphic software
- visualize a service development process or a service concept by using and editing computer graphics (photos, graphic elements and charts)
Ilmoittautumisaika
25.11.2024 - 30.12.2024
Ajoitus
01.01.2025 - 31.07.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
30 Ylemmät ammattikorkeakoulututkinnot
Toimipiste
Laurea Verkkokampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
40 - 50
Koulutus
- Complementary competence, master’s studies in English (CYJ2), Generic studies
- Laurea täydentävä osaaminen, yamk-tutkinto (TYJ), Yhteiset opinnot
Opettaja
- Janne Lahti
Vastuuopettaja
Janne Lahti
Ryhmät
-
TYJ24SJTäydentävä osaaminen (yamk-tutkinto), S24, yhteiset opinnot
-
CYJ24SJComplementary competence (master’s studies in English), S24, Generic studies
Osaamistavoitteet
The student is able to
- communicate and share service development ideas and objectives by using graphic software
- visualize a service development process or a service concept by using and editing computer graphics (photos, graphic elements and charts)
Toteutustapa
Online learning with 4 contact sessions in Zoom.
Aika ja paikka
1.3. - 30.5.2024
31.03.2025 16.30 - 19.30 Zoom
07.04.2025 16.30 - 19.30 Zoom
22.04.2025 16.30 - 19.30 Zoom
12.05.2025 16.30 - 19.30 Zoom
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Stickdorn & al. 2018. This is Service Design Doing.
Further sources listed in the Canvas workspace.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
A student may demonstrate that she/he has corresponding competence to the study unit's learning outcomes. It is essential to identify and describe the prior competence in concrete terms for the study unit's responsible lecturer.
According to Laurea's degree regulations, all students are entitled to demonstrate their competence, irrespective of where, how and when the student has acquired it. Read more from the student intranet.
Työelämäyhteistyö ja/tai TKI
Creating visual material for a chosen project.
Toteutuksen tärkeät päivämäärät
1.3. - 30.5.2024
31.03.2025 16.30 - 19.30 Zoom
07.04.2025 16.30 - 19.30 Zoom
22.04.2025 16.30 - 19.30 Zoom
12.05.2025 16.30 - 19.30 Zoom
Kansainvälisyys toteutuksella
International student group.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 ects = appr. 135 hours
Sisältö ja sen jaksotus
CONTENT
• Theory of visual design basics
• Basics of image editing
• Free drawing basics
• Advanced use of presentation tools
• Creating basic service design tools such as journey maps, persona cards, blueprints, stakeholder maps, prototypes
Arviointiasteikko
H-5
Ilmoittautumisaika
27.11.2023 - 31.01.2024
Ajoitus
01.01.2024 - 31.07.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Palveluyksikkö, Tikkurila
Toimipiste
Laurea Verkkokampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
40 - 50
Koulutus
- Complementary competence, master’s studies in English (CYJ2), Generic studies
- Laurea täydentävä osaaminen, yamk-tutkinto (TYJ), Yhteiset opinnot
Opettaja
- Janne Lahti
Vastuuopettaja
Janne Lahti
Ryhmät
-
TYJ23SJTäydentävä osaaminen (yamk-tutkinto), S23, yhteiset opinnot
-
CYJ23SJComplementary competence (master’s studies in English), S23, Generic studies
Osaamistavoitteet
The student is able to
- communicate and share service development ideas and objectives by using graphic software
- visualize a service development process or a service concept by using and editing computer graphics (photos, graphic elements and charts)
Toteutustapa
Online learning with 4 contact sessions in Zoom.
Aika ja paikka
1.3. - 30.5.2024
18.03.2024 16.30 - 19.30 : Zoom
25.03.2024 16.30 - 19.30 : Zoom
08.04.2024 16.30 - 19.30 : Zoom
07.05.2024 16.30 - 19.30 : Zoom
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Stickdorn & al. 2018. This is Service Design Doing.
Further sources listed in the Canvas workspace.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
A student may demonstrate that she/he has corresponding competence to the study unit's learning outcomes. It is essential to identify and describe the prior competence in concrete terms for the study unit's responsible lecturer.
According to Laurea's degree regulations, all students are entitled to demonstrate their competence, irrespective of where, how and when the student has acquired it. Read more from the student intranet.
Työelämäyhteistyö ja/tai TKI
Creating visual material for a chosen project.
Toteutuksen tärkeät päivämäärät
1.3. - 30.5.23
18.03.2024 16.30 - 19.30 : Zoom
25.03.2024 16.30 - 19.30 : Zoom
08.04.2024 16.30 - 19.30 : Zoom
07.05.2024 16.30 - 19.30 : Zoom
Kansainvälisyys toteutuksella
International student group.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 ects = appr. 135 hours
Sisältö ja sen jaksotus
CONTENT
• Theory of visual design basics
• Basics of image editing
• Free drawing basics
• Advanced use of presentation tools
• Creating basic service design tools such as journey maps, persona cards, blueprints, stakeholder maps, prototypes
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Ilmoittautumisaika
06.02.2023 - 12.02.2023
Ajoitus
01.03.2023 - 31.05.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
4 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Korkeakouluyksikkö D /YAMK
Toimipiste
Laurea Verkkokampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
40 - 50
Koulutus
- Complementary competence, master’s studies in English (CYJ2), Generic studies
- Laurea täydentävä osaaminen, yamk-tutkinto (TYJ), Yhteiset opinnot
Opettaja
- Janne Lahti
- Tarja Chydenius
Vastuuopettaja
Tarja Chydenius
Ryhmät
-
CYJ23KJComplementary competence (master’s studies in English), K23, Generic studies
-
TYJ23KJTäydentävä osaaminen (yamk-tutkinto), K23, yhteiset opinnot
Osaamistavoitteet
The student is able to
- communicate and share service development ideas and objectives by using graphic software
- visualize a service development process or a service concept by using and editing computer graphics (photos, graphic elements and charts)
Toteutustapa
Online learning with 4 contact sessions in Zoom.
Aika ja paikka
1.3. - 30.5.23
Thu. 23.3. klo 16.30 – 19.30 Zoom
Wed. 29.3. klo 16.30 – 19.30 Zoom
Tue. 18.4. klo 16.30 – 19.30 Zoom
Tue. 9.5. klo 16.30 – 19.30 Zoom
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Stickdorn & al. 2018. This is Service Design Doing.
Further sources listed in the Canvas workspace.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
A student may demonstrate that she/he has corresponding competence to the study unit's learning outcomes. It is essential to identify and describe the prior competence in concrete terms for the study unit's responsible lecturer.
According to Laurea's degree regulations, all students are entitled to demonstrate their competence, irrespective of where, how and when the student has acquired it. Read more from the student intranet.
Työelämäyhteistyö ja/tai TKI
Creating visual material for a chosen project.
Toteutuksen tärkeät päivämäärät
1.3. - 30.5.23
Thu. 23.3. klo 16.30 – 19.30 Zoom
Wed. 29.3. klo 16.30 – 19.30 Zoom
Tue. 18.4. klo 16.30 – 19.30 Zoom
Tue. 9.5. klo 16.30 – 19.30 Zoom
Kansainvälisyys toteutuksella
International student group.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 ects = appr. 135 hours
Sisältö ja sen jaksotus
CONTENT
• Theory of visual design basics
• Basics of image editing
• Free drawing basics
• Advanced use of presentation tools
• Creating basic service design tools such as journey maps, persona cards, blueprints, stakeholder maps, prototypes
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Ilmoittautumisaika
29.11.2021 - 05.12.2021
Ajoitus
01.01.2022 - 31.07.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Korkeakouluyksikkö D /YAMK
Toimipiste
Laurea Verkkokampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Complementary competence, master’s studies in English (CYJ2), Generic studies
- Laurea täydentävä osaaminen, yamk-tutkinto (TYJ), Yhteiset opinnot
Opettaja
- Janne Lahti
- Tarja Chydenius
Vastuuopettaja
Tarja Chydenius
Ryhmät
-
CYJ22KJComplementary competence (master’s studies in English), K22, Generic studies
-
TYJ22KJTäydentävä osaaminen (yamk-tutkinto), K22, yhteiset opinnot
Osaamistavoitteet
The student is able to
- communicate and share service development ideas and objectives by using graphic software
- visualize a service development process or a service concept by using and editing computer graphics (photos, graphic elements and charts)
Toteutustapa
Online learning with 4 contact sessions in Zoom.
Aika ja paikka
3.1. - 14.4.2022
Wed. 19.1. klo 16.30 – 19.30 Zoom
Thu. 20.1. klo 16.30 – 19.30 (location to be confirmed)
Wed. 23.2. klo 16.30 – 19.30 Zoom
Wed. 30.3. klo 16.30 – 19.30 Zoom
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Stickdorn & al. 2018. This is Service Design Doing.
Further sources listed in the Optima workspace.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Acknowledgement of prior learning, to be discussed with the responsible learning facilitator.
Työelämäyhteistyö ja/tai TKI
Creating visual material for the EduDig, a Erasmus+ funded project
Toteutuksen tärkeät päivämäärät
The study unit starts on early January with a pretask.
See above for the Zoom sessions.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Workload & assessment
5 ects = approx. 135 student working hours
All assignments are individual tasks, around 120 h
Contact sessions: 12 h
A more detailed workload per assignments is given in the Canvas workspace.
Sisältö ja sen jaksotus
CONTENT
• Theory of visual design basics
• Basics of image editing
• Free drawing basics
• Advanced use of presentation tools
• Creating basic service design tools such as journey maps, persona cards, blueprints, stakeholder maps, prototypes
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Assessment and feedback by the learning facilitators and peer assessment.
See criteria below.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
All assignments need to be handed in and pass the follwoing criteria:
1. The assginment output corresponds to the assignment brief technically and content-wise
2. The output follows basic design standards (choice of graphics, colors, typography, composition & laypout )
3. All design choices are well justifyed
4. The final output is technically of high-quality and manifests at least moderate creativity
5. The effort reflects the timely input allocated for the assignment.