Siirry suoraan sisältöön

Empowering Mental FunctionalityLaajuus (5 op)

Opinnon tunnus: G8361

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

The student is able to:
- describe the basics of psychophysical physiotherapy from the holistic view of the human being
- assess the client’s resources when promoting functional capasity
- support the client’s experiences and body awareness
- assess the effectiveness of physiotherapy and create new psychophysical practices that promote the client’s mental functions

Ilmoittautumisaika

27.11.2023 - 03.12.2023

Ajoitus

01.01.2024 - 24.03.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Laurea Otaniemi, sote

Toimipiste

Laurea Otaniemi

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

20 - 40

Koulutus
  • Fysioterapeuttikoulutus (SFG2), Laurea Otaniemi
Opettaja
  • Heidi Leinonen
  • Kaisa Porkka-Toivonen
Vastuuopettaja

Heidi Leinonen

Ryhmät
  • SFG222SN
    Fysioterapeuttikoulutus, päivätoteutus, S22, Otaniemi

Osaamistavoitteet

The student is able to:
- describe the basics of psychophysical physiotherapy from the holistic view of the human being
- assess the client’s resources when promoting functional capasity
- support the client’s experiences and body awareness
- assess the effectiveness of physiotherapy and create new psychophysical practices that promote the client’s mental functions

Toteutustapa

Learning outcomes of the course:
The student is able to:
- describe the basics of psychophysical physiotherapy from the holistic view of the human being
- assess the client’s resources when promoting functional capasity
- support the client’s experiences and body awareness
- assess the effectiveness of physiotherapy and create new psychophysical practices that promote the client’s mental functions

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Palomäki, K. & Siira, J. 2022. Kehon viisaat viestit kuuntele, tiedosta ja voi paremmin. Kirjapaja; Helsinki.
Probst, M., Skjaerven, L. H., 2018. Physiotherapy in Mental Health and Psychiatry
Lönnqvist, J., Henriksson, M., Marttunen, M. & Partonen, T. (toim.) 2014 (tai uudempi painos). Psykiatria.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

Orientaatio 15.1.2024
Orientoiva verkkotentti psykiatriasta 29.1.2024
Loppuseminaari 18.3.2024

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä. Lähitapaamisten lisäksi varaa aikaa itsenäisiin tehtäviin.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opinnon arvioinnissa käytetään amk-tutkinto-opiskelijan osaamisen arviointikehikon vaatimustason II mukaisia kriteereitä:

5 Opiskelija osaa
-analysoida hankittua tietoa ja tehdä päätelmiä sekä yhdistää teoreettisen ja kokemuksellisen tiedon toisiinsa
-arvioida tuotetun tiedon, taidon tai idean sovellettavuutta ja vaikuttavuutta muihin yhteyksiin
-ennakoida asiakkaan ja/tai yhteistyötahojen tarpeita
-arvioida osaamisen hyödyntämismahdollisuuksia sekä suunnitella omaa ja ryhmän kehittymistä

3 Opiskelija osaa
-arvioida kriittisesti tietoa ja perustella toimintaansa tutkitun tiedon avulla
-esittää ratkaisuja ammatillisiin tehtäviin luovuutta hyödyntäen
-edistää ammatillista yhteistyötä sekä kehittää asiakas- tai kumppanisuhdetta
-edistää toiminnallaan ryhmän vastuullista työskentelyotetta
-kuvata oman osaamisensa kehittymistä suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin

1 Opiskelija osaa
-käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä ja osoittaa perehtyneensä tietoperustaan
-raportoida ja viestiä ammattimaisesti
-toimia itsenäisesti toimintaympäristö huomioiden
-ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahon kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta
-kuvata oman toimintansa merkitystä yhteistyön onnistumiseksi
-kuvata osaamistaan suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin

Opiskelijan, joka ei ole suorittanut hyväksytysti kaikkia opintojakson läpäisemiseksi asetettuja tehtäviä, tulee täydentää tai uusia suorituksensa opintojakson päättymisestä alkaen seuraavien 2n seuraavan uusintatenttipäivän määräaikaan mennessä.

Uusintatenttien päivämäärät
1.uusintatentti 25.4.2024
2.uusintatentti 16.5.2024

Tehtäviä ei vastaanoteta tämän jälkeen ja opiskelijan tulee ilmoittautua uudelle toteutukselle.

Ilmoittautumisaika

22.05.2023 - 28.05.2023

Ajoitus

10.08.2023 - 31.10.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Laurea Otaniemi, sote

Toimipiste

Laurea Otaniemi

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 35

Koulutus
  • Fysioterapeuttikoulutus (SFG2), Laurea Otaniemi
Opettaja
  • Heidi Leinonen
Vastuuopettaja

Heidi Leinonen

Ryhmät
  • SFG222KA
    Fysioterapeuttikoulutus, monimuotototeutus, K22, Otaniemi

Osaamistavoitteet

The student is able to:
- describe the basics of psychophysical physiotherapy from the holistic view of the human being
- assess the client’s resources when promoting functional capasity
- support the client’s experiences and body awareness
- assess the effectiveness of physiotherapy and create new psychophysical practices that promote the client’s mental functions

Toteutustapa

Learning outcomes of the course:
The student is able to:
- describe the basics of psychophysical physiotherapy from the holistic view of the human being
- assess the client’s resources when promoting functional capasity
- support the client’s experiences and body awareness
- assess the effectiveness of physiotherapy and create new psychophysical practices that promote the client’s mental functions

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Palomäki, K. & Siira, J. 2022. Kehon viisaat viestit kuuntele, tiedosta ja voi paremmin. Kirjapaja; Helsinki.
Probst, M., Skjaerven, L. H., 2018. Physiotherapy in Mental Health and Psychiatry
Lönnqvist, J., Henriksson, M., Marttunen, M. & Partonen, T. (toim.) 2014 (tai uudempi painos). Psykiatria.

Study module material in Canvas and material shared in workshops

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

Verkkotentti psykiatriasta 4.9.2023

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä. Lähitapaamisten lisäksi varaa aikaa itsenäisiin tehtäviin.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opinnon arvioinnissa käytetään amk-tutkinto-opiskelijan osaamisen arviointikehikon vaatimustason II mukaisia kriteereitä:

5 Opiskelija osaa
-analysoida hankittua tietoa ja tehdä päätelmiä sekä yhdistää teoreettisen ja kokemuksellisen tiedon toisiinsa
-arvioida tuotetun tiedon, taidon tai idean sovellettavuutta ja vaikuttavuutta muihin yhteyksiin
-ennakoida asiakkaan ja/tai yhteistyötahojen tarpeita
-arvioida osaamisen hyödyntämismahdollisuuksia sekä suunnitella omaa ja ryhmän kehittymistä

3 Opiskelija osaa
-arvioida kriittisesti tietoa ja perustella toimintaansa tutkitun tiedon avulla
-esittää ratkaisuja ammatillisiin tehtäviin luovuutta hyödyntäen
-edistää ammatillista yhteistyötä sekä kehittää asiakas- tai kumppanisuhdetta
-edistää toiminnallaan ryhmän vastuullista työskentelyotetta
-kuvata oman osaamisensa kehittymistä suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin

1 Opiskelija osaa
-käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä ja osoittaa perehtyneensä tietoperustaan
-raportoida ja viestiä ammattimaisesti
-toimia itsenäisesti toimintaympäristö huomioiden
-ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahon kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta
-kuvata oman toimintansa merkitystä yhteistyön onnistumiseksi
-kuvata osaamistaan suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin

Opiskelijan, joka ei ole suorittanut hyväksytysti kaikkia opintojakson läpäisemiseksi asetettuja tehtäviä, tulee täydentää tai uusia suorituksensa opintojakson päättymisestä alkaen seuraavien 2n seuraavan uusintatenttipäivän määräaikaan mennessä.
Tehtäviä ei vastaanoteta tämän jälkeen ja opiskelijan tulee ilmoittautua uudelle toteutukselle.

Ilmoittautumisaika

28.11.2022 - 04.12.2022

Ajoitus

01.01.2023 - 31.03.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Laurea Otaniemi, sote

Toimipiste

Laurea Otaniemi

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

35 - 50

Koulutus
  • Fysioterapeuttikoulutus (SFG2), Laurea Otaniemi
Opettaja
  • Heidi Leinonen
Vastuuopettaja

Heidi Leinonen

Ryhmät
  • SFG221SN
    Fysioterapeuttikoulutus, päivätoteutus, S21, Otaniemi

Osaamistavoitteet

The student is able to:
- describe the basics of psychophysical physiotherapy from the holistic view of the human being
- assess the client’s resources when promoting functional capasity
- support the client’s experiences and body awareness
- assess the effectiveness of physiotherapy and create new psychophysical practices that promote the client’s mental functions

Toteutustapa

Learning outcomes of the course:
The student is able to:
- describe the basics of psychophysical physiotherapy from the holistic view of the human being
- assess the client’s resources when promoting functional capasity
- support the client’s experiences and body awareness
- assess the effectiveness of physiotherapy and create new psychophysical practices that promote the client’s mental functions

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Palomäki, K. & Siira, J. 2022. Kehon viisaat viestit kuuntele, tiedosta ja voi paremmin. Kirjapaja; Helsinki.
Probst, M., Skjaerven, L. H., 2018. Physiotherapy in Mental Health and Psychiatry
Lönnqvist, J., Henriksson, M., Marttunen, M. & Partonen, T. (toim.) 2014 (tai uudempi painos). Psykiatria.

Study module material in Canvas and material shared in workshops

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

Psychiatry test in Canvas 23.1.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

The evaluation focuses on the student work in workshops as well as their individual learning diary.
Workshop presence requirement is 100%

Ilmoittautumisaika

23.05.2022 - 29.05.2022

Ajoitus

12.08.2022 - 06.11.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

1 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus

Yksikkö

Laurea Otaniemi, sote

Toimipiste

Laurea Otaniemi

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

20 - 40

Koulutus
  • Fysioterapeuttikoulutus (SFG2), Laurea Otaniemi
Opettaja
  • Heidi Leinonen
Vastuuopettaja

Heidi Leinonen

Ryhmät
  • SFG221KA
    Fysioterapeuttikoulutus, monimuotototeutus, K21, Otaniemi

Osaamistavoitteet

The student is able to:
- describe the basics of psychophysical physiotherapy from the holistic view of the human being
- assess the client’s resources when promoting functional capasity
- support the client’s experiences and body awareness
- assess the effectiveness of physiotherapy and create new psychophysical practices that promote the client’s mental functions

Toteutustapa

Learning outcomes of the course:
The student is able to:
- describe the basics of psychophysical physiotherapy from the holistic view of the human being
- assess the client’s resources when promoting functional capasity
- support the client’s experiences and body awareness
- assess the effectiveness of physiotherapy and create new psychophysical practices that promote the client’s mental functions

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Palomäki, K. & Siira, J. 2022. Kehon viisaat viestit kuuntele, tiedosta ja voi paremmin. Kirjapaja; Helsinki.
Probst, M., Skjaerven, L. H., 2018. Physiotherapy in Mental Health and Psychiatry
Lönnqvist, J., Henriksson, M., Marttunen, M. & Partonen, T. (toim.) 2014 (tai uudempi painos). Psykiatria.

Study module material in Canvas and material shared in workshops

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

The evaluation focuses on the student work in workshops as well as their individual learning diary.
Workshop presence requirement is 100%

Ilmoittautumisaika

29.11.2021 - 05.12.2021

Ajoitus

01.01.2022 - 10.04.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

1 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus

Yksikkö

Laurea Otaniemi

Toimipiste

Laurea Otaniemi

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

40 - 60

Koulutus
  • Fysioterapeuttikoulutus (SFG2), Laurea Otaniemi
Opettaja
  • Helena Launiainen
  • Heidi Leinonen
Vastuuopettaja

Heidi Leinonen

Ryhmät
  • SFG220SN
    Fysioterapeuttikoulutus, päivätoteutus, S20, Otaniemi

Osaamistavoitteet

The student is able to:
- describe the basics of psychophysical physiotherapy from the holistic view of the human being
- assess the client’s resources when promoting functional capasity
- support the client’s experiences and body awareness
- assess the effectiveness of physiotherapy and create new psychophysical practices that promote the client’s mental functions

Toteutustapa

Learning outcomes of the course:
The student is able to:
- describe the basics of psychophysical physiotherapy from the holistic view of the human being
- assess the client’s resources when promoting functional capasity
- support the client’s experiences and body awareness
- assess the effectiveness of physiotherapy and create new psychophysical practices that promote the client’s mental functions

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Study module material in Canvas and material shared in workshops

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

The evaluation focuses on the student work in workshops as well as their individual learning diary.
Workshop presence requirement is 100%

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

You working at least on grade 3 according grading scale II

Hylätty (0)

You working under grade 3 according grading scale II