Empowering Mental Functionality (5 cr)
Code: G8361-3009
General information
- Enrollment
-
25.11.2024 - 13.12.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.01.2025 - 04.05.2025
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- 20 Sosiaali- ja terveysala
- Campus
- Laurea Otaniemi
- Teaching languages
- English
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Fysioterapeuttikoulutus (SFG2), Laurea Otaniemi (Finnish)
- Teachers
- Heidi Leinonen
- Kaisa Porkka-Toivonen
- Teacher in charge
- Heidi Leinonen
- Groups
-
SFG223KAFysioterapeuttikoulutus, monimuotototeutus, K23, Otaniemi
- Study unit
- G8361
Learning outcomes
The student is able to:
- describe the basics of psychophysical physiotherapy from the holistic view of the human being
- assess the client’s resources when promoting functional capasity
- support the client’s experiences and body awareness
- assess the effectiveness of physiotherapy and create new psychophysical practices that promote the client’s mental functions
Materials
Palomäki, K. & Siira, J. 2022. Kehon viisaat viestit kuuntele, tiedosta ja voi paremmin. Kirjapaja; Helsinki.
Probst, M., Skjaerven, L. H., 2018. Physiotherapy in Mental Health and Psychiatry
Lönnqvist, J., Henriksson, M., Marttunen, M. & Partonen, T. (toim.) 2014 (tai uudempi painos). Psykiatria.
Teaching methods
Learning outcomes of the course:
The student is able to:
- describe the basics of psychophysical physiotherapy from the holistic view of the human being
- assess the client’s resources when promoting functional capasity
- support the client’s experiences and body awareness
- assess the effectiveness of physiotherapy and create new psychophysical practices that promote the client’s mental functions
Exam schedules
Orientaatio 7.1.2025
Orientoiva verkkotentti psykiatriasta 16.1.2025
Loppuseminaari 29.4.2025
Completion alternatives
Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.
Student workload
Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä. Lähitapaamisten lisäksi varaa aikaa itsenäisiin tehtäviin.
Evaluation scale
H-5