Siirry suoraan sisältöön

Brändin johtaminen ja kehittäminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: TO00BT64-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
29.11.2021 - 05.12.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
03.02.2022 - 05.05.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
3 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
4 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Toimipiste
Laurea Leppävaara
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Opettajat
Riikka Siuruainen
Johanna Lunkka
Vastuuopettaja
Johanna Lunkka
Opintojakso
TO00BT64

Tavoitteet

Opiskelija osaa
- kuvata brändin strategisen merkityksen
- tutkia ja mitata brändin kehittämistoimenpiteitä
- hyödyntää tietoa brändin kehittämisessä
- tehdä brändin kehittämissuunnitelman

Aika ja paikka

Ajalla 3.2. - 28.4.2021 Leppävaaran kampuksella kahden viikon välein.
Opintojakso alkaa orientaatiolla 3.2. ja päättyy 5.5. tiimitöiden lopulliseen palautukseen.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Sisältöstrategia asiakaslähtöisyydestä tulosta. Tanni K. & Keronen k. (2017). 2017, Alma Talent
Brändi&Business. Petri Uuusitalo. 2014. Mainostajien Liitto.
Henkilöbrändi - Asiantuntijasta vaikuttajaksi. V. Tolvanen&all, 2018
Social Selling, Henkilöbrändi, verkostot ja sosiaalinen media b2b myynnissä. Laura Pääkkönen, 2017

Canvas työtilassa jaettavat artikkelit ja luennot. Vieraspuheenvuorot.

Toteutustapa

Opintojaksolla työskennellään ensisijaisesti tiimeissä kehittäen toimeksiantajalle brändiin liittyvää suunnitelmaa.
Opintojaksoon kuuluu myös henkilökohtainen tentti verkossa.

Opintojakson tunnit pidetään Leppävaaran kampuksella noin kahden viikon välein.
Työtila on Canvas -oppimisalustalla.

Opintojaksolla tutustutaan kokonaisvaltaisesti brändin käsitteeseen ja brändin merkitykseen liiketoiminnan kehittämisessä. Opintojaksolla perehdytään brändin johtamiseen ja kehittämiseen liittyvään prosessin ja työkaluihin.
Työtilassa ja tunneilla käsitellään brändin kehittämisen tietopohjaa, opiskelijalle syntyy käsitys brändin potentiaalista liiketoiminnassa sekä hän oppii hyödyntämään brändin kehittämisessä käytettäviä keskeisiä työkaluja.

Opintojakso jakautuu kolmeen pääosaan:
a.tutustuminen brändin johtamisen ja kehittämisen keskeisiin käsitteisiin
b.brändiin liittyvän tutkimuksen tekeminen
c.brändin kehittämissuunnitelman laatiminen

Opintojaksolla tehdään toimeksiannosta projekti. Kts. alempana kohdasta työelämäyhteistyö

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Opintojaksolla tehdään toimeksiantajalle tiimeittäin brändin kehittämissuunnitelma ja brändiin liittyvää tutkimusta.

Toimeksiantajana on Huoneistokeskus Oy LKV. www.huoneistokeskus.fi, jonne teemme mielenkiintoisen brändiin liittyvän kokonaisuuden.

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

Tunnit pidetään Leppävaaran kampuksella. Katso tarkempi tuntiaikataulu Pakin lukkarista.(ja kohdassa sisältö ja sen jaksotus)
Orientaatio 3.2. ja loppuesitykset 28.4.

Tehtävien palautusaikataulu esitellään Canvasissa

Kansainvälisyys toteutuksella

-

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Osaamisen näyttö.

Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Katso lisätietoa opiskelijaintranetistä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Tämä opintojakso on 5op laajuinen vastaten noin 130 h opiskelua / opiskelija.
Osa työstä tehdään henkilökohtaisesti ja osa tiimissä.

Opintojakson tehtävät on jaksotettu palautettavaksi pääosien (a.b.c.) mukaisesti ja tasaisesti opintojakson ajalle. Timit saavat palautetta projektista opintojakson aikana, ja kehittämisprojektia voi täten muokata läpi opintojakson.

Sisältö ja sen jaksotus

Tunnit ja teemat

3.2. Orientaatio ja toimeksiantaja esittelee projektin tavoitteet. Brändin johtaminen, strategiat.
17.2. Luentoja ja ryhmätyöskentelyä. Bränditutkimus, persoonat.
3.3. Vieraspuhujan luento ja haastattelusuunnitelmat.

Tentti verkossa /päivämäärä avoin

17.3. Luentoja. Brändin kehittämisen taktiikat ja suunnitelma. Ryhmätyötä.
31.3. Väliesitykset toimeksiantajalle
14.4. Projektin ohjausta
28.4. Loppupitchaukset toimeksiantajalle
5.5. Lopullisen kehittämissuunnitelman palautus ja itsearviointi

Tunnit löytyvät lukkarista / Pakki.

Arviointiasteikko

H-5

Lisätiedot

Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.

Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Lauran tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta (Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019). ”

Siirry alkuun