Skip to main content

Brand Performance and Development (5 cr)

Code: TO00BT64-3001

General information


Enrollment
29.11.2021 - 05.12.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
03.02.2022 - 05.05.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
3 cr
Virtual proportion
2 cr
RDI proportion
4 cr
Mode of delivery
Blended learning
Campus
Laurea Leppävaara
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Teachers
Riikka Siuruainen
Johanna Lunkka
Teacher in charge
Johanna Lunkka
Study unit
TO00BT64

Learning outcomes

The student is able to
- describe strategic importance of a brand
- explore and measure actions in brand development
- utilize information in brand development
- make a plan for brand development

Location and time

Ajalla 3.2. - 28.4.2021 Leppävaaran kampuksella kahden viikon välein.
Opintojakso alkaa orientaatiolla 3.2. ja päättyy 5.5. tiimitöiden lopulliseen palautukseen.

Materials

Sisältöstrategia asiakaslähtöisyydestä tulosta. Tanni K. & Keronen k. (2017). 2017, Alma Talent
Brändi&Business. Petri Uuusitalo. 2014. Mainostajien Liitto.
Henkilöbrändi - Asiantuntijasta vaikuttajaksi. V. Tolvanen&all, 2018
Social Selling, Henkilöbrändi, verkostot ja sosiaalinen media b2b myynnissä. Laura Pääkkönen, 2017

Canvas työtilassa jaettavat artikkelit ja luennot. Vieraspuheenvuorot.

Teaching methods

Opintojaksolla työskennellään ensisijaisesti tiimeissä kehittäen toimeksiantajalle brändiin liittyvää suunnitelmaa.
Opintojaksoon kuuluu myös henkilökohtainen tentti verkossa.

Opintojakson tunnit pidetään Leppävaaran kampuksella noin kahden viikon välein.
Työtila on Canvas -oppimisalustalla.

Opintojaksolla tutustutaan kokonaisvaltaisesti brändin käsitteeseen ja brändin merkitykseen liiketoiminnan kehittämisessä. Opintojaksolla perehdytään brändin johtamiseen ja kehittämiseen liittyvään prosessin ja työkaluihin.
Työtilassa ja tunneilla käsitellään brändin kehittämisen tietopohjaa, opiskelijalle syntyy käsitys brändin potentiaalista liiketoiminnassa sekä hän oppii hyödyntämään brändin kehittämisessä käytettäviä keskeisiä työkaluja.

Opintojakso jakautuu kolmeen pääosaan:
a.tutustuminen brändin johtamisen ja kehittämisen keskeisiin käsitteisiin
b.brändiin liittyvän tutkimuksen tekeminen
c.brändin kehittämissuunnitelman laatiminen

Opintojaksolla tehdään toimeksiannosta projekti. Kts. alempana kohdasta työelämäyhteistyö

Employer connections

Opintojaksolla tehdään toimeksiantajalle tiimeittäin brändin kehittämissuunnitelma ja brändiin liittyvää tutkimusta.

Toimeksiantajana on Huoneistokeskus Oy LKV. www.huoneistokeskus.fi, jonne teemme mielenkiintoisen brändiin liittyvän kokonaisuuden.

Exam schedules

Tunnit pidetään Leppävaaran kampuksella. Katso tarkempi tuntiaikataulu Pakin lukkarista.(ja kohdassa sisältö ja sen jaksotus)
Orientaatio 3.2. ja loppuesitykset 28.4.

Tehtävien palautusaikataulu esitellään Canvasissa

International connections

-

Completion alternatives

Osaamisen näyttö.

Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Katso lisätietoa opiskelijaintranetistä.

Student workload

Tämä opintojakso on 5op laajuinen vastaten noin 130 h opiskelua / opiskelija.
Osa työstä tehdään henkilökohtaisesti ja osa tiimissä.

Opintojakson tehtävät on jaksotettu palautettavaksi pääosien (a.b.c.) mukaisesti ja tasaisesti opintojakson ajalle. Timit saavat palautetta projektista opintojakson aikana, ja kehittämisprojektia voi täten muokata läpi opintojakson.

Content scheduling

Tunnit ja teemat

3.2. Orientaatio ja toimeksiantaja esittelee projektin tavoitteet. Brändin johtaminen, strategiat.
17.2. Luentoja ja ryhmätyöskentelyä. Bränditutkimus, persoonat.
3.3. Vieraspuhujan luento ja haastattelusuunnitelmat.

Tentti verkossa /päivämäärä avoin

17.3. Luentoja. Brändin kehittämisen taktiikat ja suunnitelma. Ryhmätyötä.
31.3. Väliesitykset toimeksiantajalle
14.4. Projektin ohjausta
28.4. Loppupitchaukset toimeksiantajalle
5.5. Lopullisen kehittämissuunnitelman palautus ja itsearviointi

Tunnit löytyvät lukkarista / Pakki.

Evaluation scale

H-5

Further information

Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.

Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Lauran tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta (Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019). ”

Go back to top of page