Skip to main content

Project in Developing Customer-oriented Business: Future Design: Understanding Concept Design Services (10 cr)

Code: HL00BU32-3075

General information


Enrollment
19.05.2025 - 11.08.2025
Registration for the implementation has begun.
Timing
03.09.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
5 cr
Virtual proportion
5 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
10 Liiketalous-, tietojenkäsittely- ja palvelualat
Campus
Laurea Hyvinkää
Teaching languages
Finnish
Seats
5 - 7
Degree programmes
Liiketalouden koulutus (HLB2), Laurea Hyvinkää (Finnish)
Teachers
Mervi Talonen
Teacher in charge
Mervi Talonen
Groups
HLB225KA
Liiketalouden koulutus, oikeudellinen osaaminen, monimuotototeutus, K25, Hyvinkää
HLB225KA2
Liiketalouden koulutus, projektijohtaminen, monimuotototeutus, K25, Hyvinkää
Study unit
HL00BU32

Learning outcomes

The student is able to
- develop customer-oriented and sustainable business models and processes
- develop customer-oriented products and services
- launch business operations and set up a company

Location and time

Katso opinnon aikataulut Lukkarikoneesta osoitteesta https://lukkarit.laurea.fi. Laurea pidättää oikeudet muutoksiin.

Materials

Projektin aihepiiriin tarvittava lähdeaineisto valitaan erikseen projektin toimeksiannon jälkeen.

Teaching methods

The implementation plan is available in Finnish.

Employer connections

P2P-projekti toteutetaan yhteistyössä pääkaupunkiseudun Kierrätyskeskuksen kanssa. Toimeksiantaja on Kierrätyskeskuksen yrityspalveluiden Sami Leppänen. Yrityspalvelut-yksikkö vastaa uusien palveluiden kehittämisestä ja tuotteistamisesta. Projektia ohjaa liiketalouden lehtori Mervi Talonen.

Exam schedules

Kick-off pidetään keskiviikkona 3. syyskuuta 2025 klo 12-14 Hyvinkään kampuksella. Projektin aloitustilaisuuteen osallistuminen on välttämätöntä, jotta kaikki toimijat saavat projektin toimeksiannon tietoonsa.

Projektia ohjataan viikoittain keskiviikkoisin klo 11.30-13.00. Opiskelija voi vertailla työskentelyaikoja Lukkarikoneessa ja valita projektit/opinnot, jotka eivät osu päällekkäin.

Tutkintosäännön (2024) mukaisesti opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa toinen opiskelija. Projektissa ensimmäisellä kontaktikerralla tarkoitetaan projektitiimin ja ohjaajan ensimmäistä tapaamiskertaa.

Completion alternatives

Tutkintosäännön (2024) mukaan opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Laureassa osaamisen tunnistamista ja tunnustamista toteutetaan kahden eri menettelyn kautta: a) hyväksiluku (toisen korkeakoulun opinnoissa hankittu osaaminen) ja b) osaamisen näyttö (muulla tavoin hankittu osaaminen). Aloitteen osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Opiskelijan vastuulla on osoittaa ja todentaa osaamisensa. Lisätietoa hyväksiluvusta ja osaamisen näytöstä on opiskelijaintrassa.

Osaamisen hankkimiseksi voit arvioida myös työn opinnollistamisen mahdollisuutta. Lue lisää opinnollistamisesta opiskelijaintrasta.

Student workload

Opinnon työmäärä on mitoitettu siten, että opinnon tavoitteena olevan osaamisen hankkimiseksi yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä. Todellinen ajan tarve vaihtelee yksilöittäin muun muassa aiemman osaamisen takia. Projektin viikoittainen ohjaajatapaaminen on 1,5 h. Opiskelijan käyttämä työaika on viikkotasolla noin 8 tuntia yksilötyötä ja 8 tuntia ryhmätyötä.

Content scheduling

Projektin tavoitteet P2P-oppimisympäristössä:

Projektityöryhmän tavoitteena on suunnitella, miten muuttofirmat saataisiin valjastettua ottamaan vastaan muuttajan kierrätykseen lajittelemansa tavarat, ja miten tästä palvelusta kerrottaisiin asiakkaille. Tavoitteena on uudenlaisen, kierrätystä edistävän palvelukonseptin toteuttaminen palvelumuotoilun, sisältömarkkinoinnin, konseptoinnin ja viestinnän keinoin pääkaupunkiseudun Kierrätyskeskukselle.

Palvelumuotoilu on palvelukokemuksen käyttäjälähtöistä suunnittelua sillä tavalla, että palvelu vastaa käyttäjien tarpeita ja palvelun tarjoajan liiketoiminnallisia tavoitteita. Palvelumuotoilun metodeista asiakaspersoonat ja asiakaspolut ovat lähestyttäviä sisältömarkkinoinnin näkökulmasta. Keskeistä "ongelman" ratkaisemiseksi on asiakasymmärryksen luominen. Kyseessä on muutoksen suunnittelua ja tarkoitus on kehittää toimeksiantajan palvelukonseptia aina ideoista kokonaisuudeksi.

Projektissa otetaan huomioon asiakkaan tarve, palvelun tarkoitus ja palveluntarjoajan mahdollisuudet uudenlaisen palvelupaketin toteuttamiseen. Lisäksi suunnitellaan markkinointiviestintää ohjaavaa sisältöstrategiaa.

Avainsanat: tulevaisuusmuotoilu, palvelumuotoilu, asiakaskokemus, konseptointi, tuotteistaminen, markkinointiviestintä ja liiketoiminnan kehittäminen.

Tervetuloa mukaan mielenkiintoisen projektityön pariin!

Evaluation scale

H-5

Further information

Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa. Opinto toteutuu P2P.n projektiopintona edellyttäen osallistumista yhteiseen projektiohjaukseen ja työskentelyyn.

Go back to top of page