Project in Developing Customer-oriented Business: Future Design: Understanding Concept Design Services (10 cr)
Code: HL00BU32-3075
General information
- Enrollment
-
19.05.2025 - 11.08.2025
Registration for the implementation has begun.
- Timing
-
03.09.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 5 cr
- Virtual proportion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- 10 Liiketalous-, tietojenkäsittely- ja palvelualat
- Campus
- Laurea Hyvinkää
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 5 - 7
- Degree programmes
- Liiketalouden koulutus (HLB2), Laurea Hyvinkää (Finnish)
- Teachers
- Mervi Talonen
- Teacher in charge
- Mervi Talonen
- Groups
-
HLB225KALiiketalouden koulutus, oikeudellinen osaaminen, monimuotototeutus, K25, Hyvinkää
-
HLB225KA2Liiketalouden koulutus, projektijohtaminen, monimuotototeutus, K25, Hyvinkää
- Study unit
- HL00BU32
Learning outcomes
The student is able to
- develop customer-oriented and sustainable business models and processes
- develop customer-oriented products and services
- launch business operations and set up a company
Location and time
Katso opinnon aikataulut Lukkarikoneesta osoitteesta https://lukkarit.laurea.fi. Laurea pidättää oikeudet muutoksiin.
Materials
Projektin aihepiiriin tarvittava lähdeaineisto valitaan erikseen projektin toimeksiannon jälkeen.
Teaching methods
The implementation plan is available in Finnish.
Employer connections
P2P-projekti toteutetaan yhteistyössä pääkaupunkiseudun Kierrätyskeskuksen kanssa. Toimeksiantaja on Kierrätyskeskuksen yrityspalveluiden Sami Leppänen. Yrityspalvelut-yksikkö vastaa uusien palveluiden kehittämisestä ja tuotteistamisesta. Projektia ohjaa liiketalouden lehtori Mervi Talonen.
Exam schedules
Kick-off pidetään keskiviikkona 3. syyskuuta 2025 klo 12-14 Hyvinkään kampuksella. Projektin aloitustilaisuuteen osallistuminen on välttämätöntä, jotta kaikki toimijat saavat projektin toimeksiannon tietoonsa.
Projektia ohjataan viikoittain keskiviikkoisin klo 11.30-13.00. Opiskelija voi vertailla työskentelyaikoja Lukkarikoneessa ja valita projektit/opinnot, jotka eivät osu päällekkäin.
Tutkintosäännön (2024) mukaisesti opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa toinen opiskelija. Projektissa ensimmäisellä kontaktikerralla tarkoitetaan projektitiimin ja ohjaajan ensimmäistä tapaamiskertaa.
Completion alternatives
Tutkintosäännön (2024) mukaan opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Laureassa osaamisen tunnistamista ja tunnustamista toteutetaan kahden eri menettelyn kautta: a) hyväksiluku (toisen korkeakoulun opinnoissa hankittu osaaminen) ja b) osaamisen näyttö (muulla tavoin hankittu osaaminen). Aloitteen osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Opiskelijan vastuulla on osoittaa ja todentaa osaamisensa. Lisätietoa hyväksiluvusta ja osaamisen näytöstä on opiskelijaintrassa.
Osaamisen hankkimiseksi voit arvioida myös työn opinnollistamisen mahdollisuutta. Lue lisää opinnollistamisesta opiskelijaintrasta.
Student workload
Opinnon työmäärä on mitoitettu siten, että opinnon tavoitteena olevan osaamisen hankkimiseksi yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä. Todellinen ajan tarve vaihtelee yksilöittäin muun muassa aiemman osaamisen takia. Projektin viikoittainen ohjaajatapaaminen on 1,5 h. Opiskelijan käyttämä työaika on viikkotasolla noin 8 tuntia yksilötyötä ja 8 tuntia ryhmätyötä.
Content scheduling
Projektin tavoitteet P2P-oppimisympäristössä:
Projektityöryhmän tavoitteena on suunnitella, miten muuttofirmat saataisiin valjastettua ottamaan vastaan muuttajan kierrätykseen lajittelemansa tavarat, ja miten tästä palvelusta kerrottaisiin asiakkaille. Tavoitteena on uudenlaisen, kierrätystä edistävän palvelukonseptin toteuttaminen palvelumuotoilun, sisältömarkkinoinnin, konseptoinnin ja viestinnän keinoin pääkaupunkiseudun Kierrätyskeskukselle.
Palvelumuotoilu on palvelukokemuksen käyttäjälähtöistä suunnittelua sillä tavalla, että palvelu vastaa käyttäjien tarpeita ja palvelun tarjoajan liiketoiminnallisia tavoitteita. Palvelumuotoilun metodeista asiakaspersoonat ja asiakaspolut ovat lähestyttäviä sisältömarkkinoinnin näkökulmasta. Keskeistä "ongelman" ratkaisemiseksi on asiakasymmärryksen luominen. Kyseessä on muutoksen suunnittelua ja tarkoitus on kehittää toimeksiantajan palvelukonseptia aina ideoista kokonaisuudeksi.
Projektissa otetaan huomioon asiakkaan tarve, palvelun tarkoitus ja palveluntarjoajan mahdollisuudet uudenlaisen palvelupaketin toteuttamiseen. Lisäksi suunnitellaan markkinointiviestintää ohjaavaa sisältöstrategiaa.
Avainsanat: tulevaisuusmuotoilu, palvelumuotoilu, asiakaskokemus, konseptointi, tuotteistaminen, markkinointiviestintä ja liiketoiminnan kehittäminen.
Tervetuloa mukaan mielenkiintoisen projektityön pariin!
Evaluation scale
H-5
Further information
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa. Opinto toteutuu P2P.n projektiopintona edellyttäen osallistumista yhteiseen projektiohjaukseen ja työskentelyyn.