Basics of Competence in Early Childhood Education and Care (10 cr)
Code: TO00BU26-3001
General information
- Enrollment
-
07.02.2022 - 13.02.2022
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
14.03.2022 - 15.06.2022
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual proportion
- 10 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Campus
- Laurea Virtual Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOS2), Terveys- ja hyvinvointialat
- Teacher in charge
- Sanna Saraste
- Study unit
- TO00BU26
Learning outcomes
The student is able to
- apply the legislation, recommendations, guidelines and ethical principles of early childhood education and care
- utilise the early childhood education and care plan as a document guiding education and care work
- describe their vocational and social pedagogical expertise and role as builders of a learning community
- promote and strengthen children’s sense of community and agency while understanding the importance of play and peer relationships
Materials
Käytettävä oppimateriaali ja kirjallisuus ilmoitetaan opintojakson alkaessa.
Teaching methods
The implementation plan is available in Finnish.
Exam schedules
Läsnäolovelvollisuus seuraavissa verkkotapaamisissa:
To 17.3. klo 16.00-18.00 Opintojakson aloitus
Suosittelemme vahvasti läsnäoloa kaikilla luennoilla kurssin tavoitteiden mukaisten taitojen ja osaamisen saavuttamiseksi. Mikäli joudut olemaan poissa luennolta, olet velvollinen katsomaan luentotallenteen sekä opettelemaan läpikäydyt asiat itsenäisesti. Verkkoluennot tullaan nauhoittamaan solveltuvin osin.
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Vaihtoehtoisesti opettaja voi määrittää myös muun tavan, jolla opiskelija vahvistaa osallistumisensa toteutukselle. Näitä toimia voidaan edellyttää viikon sisällä toteutuksen alkamisesta. Edellä esitetyn mukaisesti toimintatavan soveltaminen edellyttää, että opettaja tiedottaa toteutukselle hyväksyttyjä opiskelijoita käytänteestä ja että käytänne on kerrottu opinnon toteutussuunnitelmassa. Mikäli opiskelija on estynyt perusteluista syistä osallistumaan ensimmäiseen kontaktikertaan tai aktivoitumaan opinnoissa opettajan asettamien edellytysten mukaisesti, hänen tulee olla yhteydessä vastuuopettajaan toteutukselle osallistumisesta sopimiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija.
Completion alternatives
Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja Henna Jalasmäki tai opintopäälliköt. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.
Student workload
Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä.
Content scheduling
Opintojakso rakentuu kahdesta moduulista:
Moduuli 1. Varhaiskasvatuksen arvot ja lähtökohdat 4 op
Moduuli 2. Sosiaalipedagoginen asiantuntijuus varhaiskasvatuksessa 3 op
Moduuli 3. Leikkiä ja oppivaa yhteisöä tukeva toimintakulttuuri 3 op
Moduulin tehtävissä hyödynnetään muun muassa essee-, case- ja keskustelutyyppisiä lähestymistapoja.
Evaluation scale
H-5
Further information
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa II.