Myynti ja asiakkuuksien johtaminen (10 op)
Toteutuksen tunnus: TO00BL02-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
04.02.2019 - 10.02.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.03.2019 - 15.05.2019
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 10 op
- TKI-osuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Laurea-ammattikorkeakoulu
- Toimipiste
- Laurea Yhteinen
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 40
- Koulutus
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Tavoitteet
Opiskelija
- ymmärtää asiakasstrategian ja –tavoitteiden merkityksen osana liiketoimintaa
- osaa hyödyntää asiakastietoa myyntityössä
- osaa myynnin johtamisen prosessin
- osaa valita myynnin ja markkinoinnin operatiiviset toimenpiteet asiakkaan ostoprosessissa
- osaa asettaa mittarit asiakkuuksien ja myynnin seuraamiseen
Aika ja paikka
Verkkototeutus, Optima.
Verkkotapaamiset: Zoom.
Opintojakso alkaa 4.3. ja päättyy 15.5.
Pakolliset verkkotapaamiset:
-orientaatio 4.3. klo 17-18
-työpaja vaihtoehtoisesti 8.4. TAI 15.4. klo 17-19.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Opintojaksolla hyödynnetään monipuolisesti aiheeseen sopivaa kirjallisuutta. Ohjaajien valitsemat lähteet ilmoitetaan Optima-työtilassa tarkemmin. Opiskelijat pääsevät myös valitsemaan lähdeaineistoa itsenäisesti.
Keskeisiä kirjalähteitä ovat:
Kurvinen, J. ja Seppä, M. B2B markkinoinnin ja myynnin pelikirja. Yritysjohdon opas myyntiin ja markkinointiin.
Bergström, S. ja Leppänen, A. 2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Luku 6.
Muu myöhemmin ilmoitettava materiaali ja luennot.
Toteutustapa
Opintojakso toteutetaan kokonaan verkossa, Optima-ympäristössä.
Pakollisia verkkotapaamisia on 2: orientaatio 4.3. klo 17-18 ja työpaja joko 8.4. klo 17-19 TAI 15.4. klo 17-19. Tapaamiset pidetään Zoom -verkkoalustalla.
Opintojakson teemoja esitellään opiskelijoille sekä verkkotapaamisissa eli tietoiskuissa (live+nauhoitus) tai materiaalipaketein teemasta riippuen. Kuhunkin teemaan liittyy jokin tehtävä. Aihepiirejä esittelevät myös yritysten edustajat.
Opintojaksolla on kolme arvioitavaa oppimistehtävää: 1.tehtäväpaketti myynnin ja asiakkuuksien johtamisen teemoista, 2. yritys-case ja 3. opiskelijavetoinen työpaja. Työpajan verkkotapaaminen on jokaiselle pakollinen.
Yritys-case tehtävässä opiskelija tai opiskelijapari toteuttaa yrityshaastattelun oman case-yrityksensä parissa tutustuen sen myynnin ja asiakkuuksien hallinnan prosessiin.
Työpajassa opiskelijatiimi valmistelee ja toteuttaa annettuun aiheeseen liittyvän alustuksen ja työpajan (Zoom).
Työelämäyhteistyö ja/tai TKI
Opintojaksolla opiskelijapari perehtyy valitsemansa case-yrityksen myyntiin ja asiakkuuksien johtamisen toimintatapaan.
Toteutuksen tärkeät päivämäärät
Opintojakso alkaa 4.3. ja päättyy 15.5.
Pakolliset verkkotapaamiset:
-orientaatio 4.3. klo 17-18
-työpaja vaihtoehtoisesti 8.4. TAI 15.4. klo 17-19.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Osaamisen näyttö.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Tehtävät on rytmitetty tasaisesti opintojaksolle.
Verkkotapaamiset nauhoitetaan myöhemmin käytettäväksi.
Arviointiasteikko
H-5