Sales and Managing Customerships (10 cr)
Code: TO00BL02-3003
General information
- Enrollment
-
04.02.2019 - 10.02.2019
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.03.2019 - 15.05.2019
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual proportion
- 10 cr
- RDI proportion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Laurea university of applied sciences
- Campus
- Laurea common
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 40
- Degree programmes
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Learning outcomes
The student is able to:
- understand the purpose of customer strategy and objectives as a part of the business
- utilise customer data in sales work
- manage the sales management process
- select operative measures for sales and marketing based on the customer buying process
- set targets for customer and sales control
Location and time
Verkkototeutus, Optima.
Verkkotapaamiset: Zoom.
Opintojakso alkaa 4.3. ja päättyy 15.5.
Pakolliset verkkotapaamiset:
-orientaatio 4.3. klo 17-18
-työpaja vaihtoehtoisesti 8.4. TAI 15.4. klo 17-19.
Materials
Opintojaksolla hyödynnetään monipuolisesti aiheeseen sopivaa kirjallisuutta. Ohjaajien valitsemat lähteet ilmoitetaan Optima-työtilassa tarkemmin. Opiskelijat pääsevät myös valitsemaan lähdeaineistoa itsenäisesti.
Keskeisiä kirjalähteitä ovat:
Kurvinen, J. ja Seppä, M. B2B markkinoinnin ja myynnin pelikirja. Yritysjohdon opas myyntiin ja markkinointiin.
Bergström, S. ja Leppänen, A. 2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Luku 6.
Muu myöhemmin ilmoitettava materiaali ja luennot.
Teaching methods
Opintojakso toteutetaan kokonaan verkossa, Optima-ympäristössä.
Pakollisia verkkotapaamisia on 2: orientaatio 4.3. klo 17-18 ja työpaja joko 8.4. klo 17-19 TAI 15.4. klo 17-19. Tapaamiset pidetään Zoom -verkkoalustalla.
Opintojakson teemoja esitellään opiskelijoille sekä verkkotapaamisissa eli tietoiskuissa (live+nauhoitus) tai materiaalipaketein teemasta riippuen. Kuhunkin teemaan liittyy jokin tehtävä. Aihepiirejä esittelevät myös yritysten edustajat.
Opintojaksolla on kolme arvioitavaa oppimistehtävää: 1.tehtäväpaketti myynnin ja asiakkuuksien johtamisen teemoista, 2. yritys-case ja 3. opiskelijavetoinen työpaja. Työpajan verkkotapaaminen on jokaiselle pakollinen.
Yritys-case tehtävässä opiskelija tai opiskelijapari toteuttaa yrityshaastattelun oman case-yrityksensä parissa tutustuen sen myynnin ja asiakkuuksien hallinnan prosessiin.
Työpajassa opiskelijatiimi valmistelee ja toteuttaa annettuun aiheeseen liittyvän alustuksen ja työpajan (Zoom).
Employer connections
Opintojaksolla opiskelijapari perehtyy valitsemansa case-yrityksen myyntiin ja asiakkuuksien johtamisen toimintatapaan.
Exam schedules
Opintojakso alkaa 4.3. ja päättyy 15.5.
Pakolliset verkkotapaamiset:
-orientaatio 4.3. klo 17-18
-työpaja vaihtoehtoisesti 8.4. TAI 15.4. klo 17-19.
Completion alternatives
Osaamisen näyttö.
Student workload
Tehtävät on rytmitetty tasaisesti opintojaksolle.
Verkkotapaamiset nauhoitetaan myöhemmin käytettäväksi.
Evaluation scale
H-5