Skip to main content

Sales and Managing Customerships (10 cr)

Code: TO00BL02-3003

General information


Enrollment
04.02.2019 - 10.02.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.03.2019 - 15.05.2019
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
0 cr
Virtual proportion
10 cr
RDI proportion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Laurea university of applied sciences
Campus
Laurea common
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 40
Degree programmes
Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Teachers
Johanna Lunkka
Veera Lassila
Teacher in charge
Johanna Lunkka
Study unit
TO00BL02

Learning outcomes

The student is able to:
- understand the purpose of customer strategy and objectives as a part of the business
- utilise customer data in sales work
- manage the sales management process
- select operative measures for sales and marketing based on the customer buying process
- set targets for customer and sales control

Location and time

Verkkototeutus, Optima.
Verkkotapaamiset: Zoom.
Opintojakso alkaa 4.3. ja päättyy 15.5.
Pakolliset verkkotapaamiset:
-orientaatio 4.3. klo 17-18
-työpaja vaihtoehtoisesti 8.4. TAI 15.4. klo 17-19.

Materials

Opintojaksolla hyödynnetään monipuolisesti aiheeseen sopivaa kirjallisuutta. Ohjaajien valitsemat lähteet ilmoitetaan Optima-työtilassa tarkemmin. Opiskelijat pääsevät myös valitsemaan lähdeaineistoa itsenäisesti.
Keskeisiä kirjalähteitä ovat:
Kurvinen, J. ja Seppä, M. B2B markkinoinnin ja myynnin pelikirja. Yritysjohdon opas myyntiin ja markkinointiin.
Bergström, S. ja Leppänen, A. 2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Luku 6.
Muu myöhemmin ilmoitettava materiaali ja luennot.

Teaching methods

Opintojakso toteutetaan kokonaan verkossa, Optima-ympäristössä.
Pakollisia verkkotapaamisia on 2: orientaatio 4.3. klo 17-18 ja työpaja joko 8.4. klo 17-19 TAI 15.4. klo 17-19. Tapaamiset pidetään Zoom -verkkoalustalla.
Opintojakson teemoja esitellään opiskelijoille sekä verkkotapaamisissa eli tietoiskuissa (live+nauhoitus) tai materiaalipaketein teemasta riippuen. Kuhunkin teemaan liittyy jokin tehtävä. Aihepiirejä esittelevät myös yritysten edustajat.
Opintojaksolla on kolme arvioitavaa oppimistehtävää: 1.tehtäväpaketti myynnin ja asiakkuuksien johtamisen teemoista, 2. yritys-case ja 3. opiskelijavetoinen työpaja. Työpajan verkkotapaaminen on jokaiselle pakollinen.
Yritys-case tehtävässä opiskelija tai opiskelijapari toteuttaa yrityshaastattelun oman case-yrityksensä parissa tutustuen sen myynnin ja asiakkuuksien hallinnan prosessiin.
Työpajassa opiskelijatiimi valmistelee ja toteuttaa annettuun aiheeseen liittyvän alustuksen ja työpajan (Zoom).

Employer connections

Opintojaksolla opiskelijapari perehtyy valitsemansa case-yrityksen myyntiin ja asiakkuuksien johtamisen toimintatapaan.

Exam schedules

Opintojakso alkaa 4.3. ja päättyy 15.5.
Pakolliset verkkotapaamiset:
-orientaatio 4.3. klo 17-18
-työpaja vaihtoehtoisesti 8.4. TAI 15.4. klo 17-19.

Completion alternatives

Osaamisen näyttö.

Student workload

Tehtävät on rytmitetty tasaisesti opintojaksolle.
Verkkotapaamiset nauhoitetaan myöhemmin käytettäväksi.

Evaluation scale

H-5

Go back to top of page