Siirry suoraan sisältöön

Markkinointiviestintä (10 op)

Toteutuksen tunnus: R0288-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
23.11.2020 - 17.12.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
28.01.2021 - 29.04.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
10 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
10 op
TKI-osuus
8 op
Toteutustapa
Etäopetus
Toimipiste
Laurea Verkkokampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Opettajat
Riikka Siuruainen
Katriina Reponen
Opintojakso
R0288

Tavoitteet

Opiskelija osaa
- suunnitella ja toteuttaa yrityksen tai brändin markkinointiviestinnän kokonaisuuden kohderyhmien mukaisesti
- seurata ja mitata markkinointiviestinnän onnistumista
- kehittää erilaisia markkinointiviestinnän keinoja osana markkinointistrategiaa

Aika ja paikka

Virtuaaliopetus, torstaisin klo 10-15
Kurssi alkaa to 28.1.2021 ja päättyy 29.4.2021
Osa kerroista on tiimien itsenäistä työskentelytä projektityön eteenpäin viemiseksi. Ohjeet näille kerroille erikseen.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Chaffey, D. Smith, P.R. 2013. Emarketing Excellence - Planning & Optimizing your digital marketing.New York: Routledge
Sisältöstrategia asiakaslähtöisyydestä tulosta. Tanni K. & Keronen k. (2017). 2017, Alma Talent


Artikkelit ja muu jaettava materiaali

Toteutustapa

Virtuaaliopetus, Projektityö yritystoimeksiantoon

Tällä opintojaksolla tutustumme integroituun markkinointiviestintään ja sen suunnitteluun asiakaslähtöisesti. Opintojaksolla suunnitellaan toimeksiantajayritykselle markkinoinviestinnän strategia, tavoitteet sekä konkreettinen markkinoinnin toteutussuunnitelma sisältöineen.
Opintojakson osaamistavoitteita ovat, opiskelija:

•osaa suunnitella ja toteuttaa yrityksen tai brändin markkinointiviestinnän kokonaisuuden
. osaa tuottaa konkreettisia markkinointiviestinnän sisältöjä
•osa seurata ja mitata markkinointiviestinnän onnistumista
•osaa kehittää erilaisia markkinointiviestinnän keinoja osana markkinointistrategiaa.

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Projektityö, yritystoimeksianto
Toimeksiantajalle tehdään tiimeittäin markkinointiviestinnän suunnitelma.
Toimeksiantaja: operaattori, lisätiedot myöhemmin

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

Virtuaaliopetus, torstaisin klo 10-15 (linkki tulee teidän lukkariin)
Kurssi alkaa to 28.1.2021 ja päättyy 29.4.2021
Osa kerroista on tiimien itsenäistä työskentelyä projektityön eteenpäin viemiseksi. Ohjeet näille kerroille erikseen.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Osaamisen näyttö.

Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Katso lisätietoa Linkistä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Keskeisiä opintojakson tehtäviä (tiimissä) ovat:
•markkinoinnin nykytila-analyysin, kilpailija-analyysin ja markkinointiviestinnän benchmarkingin tekeminen
•asiakashaastattelujen toteuttaminen
•viestinnän kohderyhmien/persoonien määrittäminen
. markkinointiviestinnän sisällöt
•markkinointiviestinnän suunnitelman tekeminen
•vertaisarviointi/opponointi
•blogiharjoitukset
•tuntitehtävät

Sisältö ja sen jaksotus

Opintojakso etenee seuravien teemojen kautta: (28.1 - 29.5.2021)

Orientaatio opintojaksolle ja toimeksiantajan brief
Kokonaisvaltainen markkinointiviestintä ja sen suunnittelu
Nykytila-analyysi ja työkalut sekä tutkimusmetodit
Sisältömarkkinointi ja sisältöstrategia
Asiakasymmärrys ja persoonat sekä asiakaspolku
SoMe brändi, roolit ja sosiaalinen potentiaali ja kanavat
Vaikuttajamarkkinointi ja brändilähettiläät
Projektityön pitchaukset
Hakukoneoptimointi, markkinoinnin automaatio
VR, AI markkinoinnin apuna ja sisältönä. Moderni teknologia apuna Brändin tunnettavuuden kasvattamiseksi
GDPR ja markkinointi
Projektitöiden loppuesitykset

Arviointiasteikko

H-5

Lisätiedot

Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.

Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Lauran tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta (Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019). ”

Siirry alkuun