Marketing Communications (10 cr)
Code: R0288-3005
General information
- Enrollment
-
23.11.2020 - 17.12.2020
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
28.01.2021 - 29.04.2021
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual proportion
- 10 cr
- RDI proportion
- 8 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Campus
- Laurea Virtual Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 50
- Degree programmes
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
- Teachers
- Riikka Siuruainen
- Katriina Reponen
- Study unit
- R0288
Learning outcomes
The student is able
- to plan and realise a company's or brand's marketing communications entity according to its target groups
- to monitor and measure the success of marketing communications
- to develop different means of marketing communications as part of a marketing strategy
Location and time
Virtuaaliopetus, torstaisin klo 10-15
Kurssi alkaa to 28.1.2021 ja päättyy 29.4.2021
Osa kerroista on tiimien itsenäistä työskentelytä projektityön eteenpäin viemiseksi. Ohjeet näille kerroille erikseen.
Materials
Chaffey, D. Smith, P.R. 2013. Emarketing Excellence - Planning & Optimizing your digital marketing.New York: Routledge
Sisältöstrategia asiakaslähtöisyydestä tulosta. Tanni K. & Keronen k. (2017). 2017, Alma Talent
Artikkelit ja muu jaettava materiaali
Teaching methods
Virtuaaliopetus, Projektityö yritystoimeksiantoon
Tällä opintojaksolla tutustumme integroituun markkinointiviestintään ja sen suunnitteluun asiakaslähtöisesti. Opintojaksolla suunnitellaan toimeksiantajayritykselle markkinoinviestinnän strategia, tavoitteet sekä konkreettinen markkinoinnin toteutussuunnitelma sisältöineen.
Opintojakson osaamistavoitteita ovat, opiskelija:
•osaa suunnitella ja toteuttaa yrityksen tai brändin markkinointiviestinnän kokonaisuuden
. osaa tuottaa konkreettisia markkinointiviestinnän sisältöjä
•osa seurata ja mitata markkinointiviestinnän onnistumista
•osaa kehittää erilaisia markkinointiviestinnän keinoja osana markkinointistrategiaa.
Employer connections
Projektityö, yritystoimeksianto
Toimeksiantajalle tehdään tiimeittäin markkinointiviestinnän suunnitelma.
Toimeksiantaja: operaattori, lisätiedot myöhemmin
Exam schedules
Virtuaaliopetus, torstaisin klo 10-15 (linkki tulee teidän lukkariin)
Kurssi alkaa to 28.1.2021 ja päättyy 29.4.2021
Osa kerroista on tiimien itsenäistä työskentelyä projektityön eteenpäin viemiseksi. Ohjeet näille kerroille erikseen.
Completion alternatives
Osaamisen näyttö.
Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Katso lisätietoa Linkistä.
Student workload
Keskeisiä opintojakson tehtäviä (tiimissä) ovat:
•markkinoinnin nykytila-analyysin, kilpailija-analyysin ja markkinointiviestinnän benchmarkingin tekeminen
•asiakashaastattelujen toteuttaminen
•viestinnän kohderyhmien/persoonien määrittäminen
. markkinointiviestinnän sisällöt
•markkinointiviestinnän suunnitelman tekeminen
•vertaisarviointi/opponointi
•blogiharjoitukset
•tuntitehtävät
Content scheduling
Opintojakso etenee seuravien teemojen kautta: (28.1 - 29.5.2021)
Orientaatio opintojaksolle ja toimeksiantajan brief
Kokonaisvaltainen markkinointiviestintä ja sen suunnittelu
Nykytila-analyysi ja työkalut sekä tutkimusmetodit
Sisältömarkkinointi ja sisältöstrategia
Asiakasymmärrys ja persoonat sekä asiakaspolku
SoMe brändi, roolit ja sosiaalinen potentiaali ja kanavat
Vaikuttajamarkkinointi ja brändilähettiläät
Projektityön pitchaukset
Hakukoneoptimointi, markkinoinnin automaatio
VR, AI markkinoinnin apuna ja sisältönä. Moderni teknologia apuna Brändin tunnettavuuden kasvattamiseksi
GDPR ja markkinointi
Projektitöiden loppuesitykset
Evaluation scale
H-5
Further information
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Lauran tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta (Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019). ”