Skip to main content

Competence in Customer Relationships and Projects (10 cr)

Code: R0212-3014

General information


Enrollment
25.11.2019 - 01.12.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
07.01.2020 - 31.05.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
9 cr
Virtual proportion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Campus
Laurea Leppävaara
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Turvallisuuden ja riskienhallinnan koulutus (HTA2), Laurea Leppävaara (Finnish)
Teachers
Harri Ruoslahti
Lasse Kivinen
Teacher in charge
Lasse Kivinen
Study unit
R0212

Learning outcomes

The student is able to
- evaluate prerequisites for customer-oriented operation, and different customer needs and solutions
- act in a customer-oriented manner in sales situations
- show initiative in projects and as a member of a project group in a responsible and goal-oriented way complying with information security regulations and taking advantage of the tools available
- communicate orally and in writing using field-specific concepts

Location and time

Aloitus 21.1.2020 klo 1245 - 1515.

Materials

Kettunen: Onnistu projektissa
Rubanovitsch - Aalto: Myy enemmän – myy paremmin
Bergström Seija, Leppänen Arja (2015). Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita. (myös vanhempi painos käy) https://laurea.finna.fi/Record/laurus.85655
Ojasalo K., Moilanen, Ritalahti (2014). Kehittämistyön menetelmät: uudenlaista osaamista liiketoimintaan. SanomaPro. https://laurea.finna.fi/Record/laurus.84006
Englanniksi

Muu lähdeaineisto ja luennot
Luettava kirjallisuus täsmennetään opintojakson alussa.

Teaching methods

Opintojakso toteutetaan lähitapaamisilla, työpajoilla, yksilö- ja ryhmätehtävillä jotka arvioidaan.
Jaksolla toteutetaan tiimityönä yritykselle markkinointiin ja asiakkuuksiin liittyvä projekti, jossa analysoidaan yrityksen nykyistä markkinointia ja kehitetään jotakin sen osa-aluetta käyttäen kehitystyön menetelmiä.
Tiimityöllä ja projektin toteutuksella on opintojakson arvioinnissa suuri painoarvo.

Employer connections

Opiskelijatiimi hankkii opintojakson alussa itselleen asiakkaan ts. yrityskumppanin, jolle kehittämisprojekti tehdään.
Tavoitteena on, että opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- suunnitella tuote/palvelukonsepteja asiakaslähtöisesti
- kartoittaa asiakastarpeita ja kehittää liiketoimintaa asiakaslähtöisesti
- laatia projektisuunnitelman ja toteuttaa projektin sen perusteella. Opiskelija osaa raportoida projektin tuloksista asiakkaalle sekä kirjallisesti että suullisesti.
- käyttää erilaisia projektityöskentelyä edistäviä työkaluja
Sisältönä mm.
- asiakasymmärryksen luominen ja sen hyödyntäminen liiketoiminnassa
- asiakaslähtöisyys
- asiakkuusosaaminen
- asiakasarvo
- markkinointi
- projektityöskentely

Exam schedules

Opintojakson aloitus Leppävaarassa 21.1. 2020 klo 1245.
Läsnäolovelvollisuus on aloituspäivänä, ryhmätöiden esittelyajankohtina ja mahdollisten ulkopuolisten vierailijaluennoitsijoiden aikana. Poissaolo johtaa lisätehtävää joista sovitaan yhdessä.
Tiimit muodostetaan ensimmäisellä kerralla, joten kaikkien läsnäolo silloin on välttämätöntä. Tiimit hankkivat itselleen yhteistyökumppanin kehittämisprojektiaan varten. Yhteistyökumppanin haku kannattaa aloittaa vaikka jo ennen opintojaksona alkua.

Tarkempi ohjelma sekä käytänteet esitellään aloituspäivänä ja julkaistaan myös Optimassa. Muutokset alustavaan ohjelmaan ovat mahdollisia. Muutoksista pyritään ilmoittamaan ajoissa opiskelijoille mm. Optiman tai tuntiperuutusviestien kautta.

Evaluation scale

H-5

Further information

Tavoitteena on, että opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- suunnitella tuote/palvelukonsepteja asiakaslähtöisesti
- kartoittaa asiakastarpeita ja kehittää liiketoimintaa asiakaslähtöisesti
- laatia projektisuunnitelman ja toteuttaa projektin sen perusteella. Opiskelija osaa raportoida projektin tuloksista asiakkaalle sekä kirjallisesti että suullisesti.
- käyttää erilaisia projektityöskentelyä edistäviä työkaluja
Sisältönä mm.
- asiakasymmärryksen luominen ja sen hyödyntäminen liiketoiminnassa
- monikanavainen asiakasviestintä
- erilaisten projektityöskentelyssä hyödyllisten työvälineinen tehokas käyttö

Go back to top of page