Skip to main content

Research and Development Methods (5 cr)

Code: R0184-3063

General information


Enrollment
18.05.2020 - 31.07.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2020 - 31.12.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual proportion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Campus
Laurea Lohja
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 50
Degree programmes
Sairaanhoitajakoulutus (SHF2), Laurea Lohja (Finnish)
Teacher in charge
Hanna Repo Jamal
Study unit
R0184

Learning outcomes

The student is able to
- choose appropriate methods for a development project and provide justification for the choices
- collect and analyse empirical data
- interpret empirical results and make conclusions based on them
- recognize the ethical point of view of the research and development work
- evaluate the reliability and validity of research
- apply the principles of research communication orally and in writing
- draw up and interpret research and development reports

Materials

Optimassa ja opintojaksolla saat lisää vinkkejä. Opintojaksolla haetaan tutkimusartikkeleita, joita hyödynnetään tehtävien tekemisessä.

Tutkimus- ja kehittämismenetelmiin sopiva kirjallisuus esim:

Elo & Kyngäs. 2008. The qualitative content analysis process. Journal of Advanced Nursing. Vol 62 (1), 107-115.
Grove ym. 2013. The Practice of Nursing Research
Hirsjärvi ym. 2014. Tutki ja kirjoita
Kankkunen ym. 2013. Tutkimus hoitotieteessä
Kniivilä, S., Lindblom-Ylänne, S. & Mäntynen, A. 2017. Tiede ja teksti. Tehoa ja taitoa tutkielman kirjoittamiseen. Helsinki: Gaudeamus.
Leino-Kilpi & Välimäki. 2010. Etiikka hoitotyössä
Ronkainen, S., Pehkonen, L., Lindblom-Ylänne, S. & Paavilainen, E. 2014. Tutkimuksen voimasanat. Helsinki: Sanoma Pro.
Stolt ym. 2016. Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä
TENK. 2012. Hyvä tieteellinen käytäntö ja sen loukkausten käsitteleminen.
Tuomi ym. 2018. Laadullinen tutkimus ja sisällönanalyysi
Vilkka. 2015. Tutki ja kehitä
Vilkka. 2007. Tutki ja mittaa
Vilkka ym. 2003. Toiminnallinen opinnäytetyö

Teaching methods

The implementation plan is available in Finnish.

Exam schedules

Orientaatio on läsnäolovelvoitteinen, to 27.8 klo. 13-16.
Opintojakson muu opetus lukujärjestyksen mukaisesti.
5.11 avoin Zoom-ohjauskerta.
Portfolion palautus 8.11 (uusintapalautuspäivät 22.11 ja 1.12)

Student workload

5 opintopistettä vastaa 135 tuntia opiskelijan työtä.

Content scheduling

Laadullinen ja määrällinen tutkimus
Tiedonhaku ja tietoperusta
Aineistonkeruu
Aineiston analyysi
Kehittämismenetelmät
Kirjallisuuskatsaus
Tutkimusetiikka
Tutkimuksen luotettavuuden arviointi

Tutkimusviestinnän keskeinen sisältö:
Opinnäytetyö viestintäprosessina
- raportointi, seminaariesitykset, opponointi
Opinnäytetyö tekstilajina
Lähdekritiikki ja tutkimusetiikka
Tutkimustekstin tyyli ja kieli
- oma ääni opinnäytetyössä, metateksti ja argumentointi
- referointi ja referoiva kieli
Lähdemerkinnät
- tekstiviitteet ja lähdeluettelo

Evaluation scale

H-5

Further information

Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Lauran tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta (Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019).

Go back to top of page