Skip to main content

Competence in Guiding Early Childhood Education Activities (10 cr)

Code: R0095-3017

General information


Enrollment
23.11.2020 - 29.11.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
04.01.2021 - 30.04.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
10 cr
RDI proportion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Campus
Laurea Otaniemi
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOS2), Terveys- ja hyvinvointialat
Teachers
Sanna Saraste
Teacher in charge
Sanna Saraste
Study unit
R0095

Learning outcomes

The student is able to:
- plan, guide and evaluate pedagogical activities and operational environments that meet the needs of children and groups of children
- apply functional and creative methods in education
- reflect upon an educator's actions and his/her own view of education

Location and time

Katso aikataulu kalenterista. Huomioithan, että intensiiviviikoilla ja valitsemissasi verkkotapaamissa on läsnäolovelvollisuus.

Materials

Opintojakson Canvas-työtilassa löytyy oppimateriaalia ja kirjallisuutta. Verkossa työskentely edellyttää, että voit käyttää tietokonetta, jossa on internet-yhteys. Verkko-ohjaus tapahtuu Zoomin välityksellä. Verkossa tapahtuviin tapaamisiin osallistujilla suositellaan olevan tietokoneessa kuulokkeet + mikrofoni. Voit perehtyä tarkemmin Link.laurea.fi – Opintojen kulku Verkko-opinnot – infoihin.
Opintojaksoon liittyvä lähdekirjallisuus löytyy Canvas- työtilasta opintojakson käynnistyessä.

Teaching methods

Tervetuloa monimuoto-opetukseen!
Opintojakso toteutuu tiiviinä teoriapainotteisena lähiopetuksena kahdella intensiiviviikolla tammikuun viikoilla 3 ja 4, jonka jälkeen noin kahden kuukauden ajan suoritetaan LbD:n mukaisesti oppimistehtäviä ja lasten ohjausta päiväkodeissa oman ja ryhmän aikataulun mukaan korona rajoitukset huomioiden. Opettajan ohjaustuki toteutuu lähitapaamisissa tai Zoom-verkkotyökalun avulla. Opintojakso päättyy loppuseminaariin Zoomissa maaliskuun aikana (läsnäolovelvollisuus on tammikuun intensiiviviikolla lähiopetuksessa (8 opetuskertaa) ja kaksi vaihtoehtoista loppuseminaari-ilta maaliskuussa verkossa, sekä 6 vaihtoehtoista verkko-ohjauskertaa, lisäksi mahdollisuus lähi -tai zoom-ohjauksiin.

Työskentely- ja oppimistapana on tutkiva oppiminen, LbD ja käänteinen luokkahuone.
Opintojaksolla tutustutaan luoviin, ilmaisullisiin ja toiminnallisiin menetelmiin ohjaamisen näkökulmasta sekä leikin mahdollisuuksiin lasten toiminnassa. Opintojaksolla on mm. asiantuntijaluentoja, tehtävien tekemistä, ohjaamisen harjoittelua, esitysten tekemistä ja raportointia.
Opiskelija suunnittelee ja toteuttaa parina tai pienryhmänä oppimistehtäviä ohjeistuksien ja arviointikriteereiden mukaisesti sekä yhteistyössä toimintaprojektiin osallistuvien kanssa.

Opintojaksossa on seuraavat osiot:

Luovat menetelmät, osallisuus ja leikki 4 op
Pedagogisen toiminnan suunnittelu, ohjaaminen ja arviointi 5 op
Ohjaajuuden ja osaamisen itsearviointi 1 op

Employer connections

Projekteista keskustellaan opintojakson aloituksessa 18.1.2021 klo 9.00.

Opiskelijat pääsääntöisesti hankkivat itse projektipaikkansa yksityisen tai kunnallisen varhaiskasvatuspalveluiden päiväkodista tai avoimesta varhaiskasvatuspalvelusta, kuten kerhotoiminta, asukas- ja leikkipuisto, avoin päiväkoti ja avoin varhaiskasvatustoiminta.
Koronarajoitusten takia tarjolla on monia toteutustapoja, jotka esitellään opintojakson aloituksesssa.

Exam schedules

Läsnäolovelvollisuus on tammikuun intensiiviviikoilla lähiopetuksessa (8 opetuskertaa) ja loppuseminaari-ilta (1) maaliskuussa verkossa, sekä (1) verkko-ohjaus, lisäksi mahdollisuus lähi -tai zoom-ohjauksiin.

Completion alternatives

Hankitun osaamiseen näyttöön (HOT) ja työn opinnollistamiseen (TOPI) liittyvissä asioissa opiskelija voi olla yhteydessä ennen opintojakson aloitusta vastuulehtori Sanna Sarasteeseen sanna.saraste@laurea.fi

LUE LISÄÄ: Link.laurea.fi - Opintojen kulku - Opintojen suunnittelu - Hyväksiluvut ja näytöt
LUE LISÄÄ: link.laurea.fi – Opintojen kulku – Opintojen suunnittelu - Työn opinnallistaminen TOPI

Student workload

Opintojaksossa on seuraavat osiot:

Luovat menetelmät, osallisuus ja leikki 4 op
Pedagogisen toiminnan suunnittelu, ohjaaminen ja arviointi 5 op
Ohjaajuuden ja osaamisen itsearviointi 1 op

Content scheduling

Kts.edellinen

Evaluation scale

H-5

Go back to top of page