PJ-projekti: Pelikehitystiimin tuottajana toimiminen (15 op)
Toteutuksen tunnus: PJ00BI75-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
14.05.2018 - 31.05.2018
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
03.09.2018 - 21.12.2018
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 15 op
- Lähiosuus
- 7 op
- Virtuaaliosuus
- 8 op
- TKI-osuus
- 15 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Toimipiste
- Laurea Hyvinkää
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 5 - 5
- Koulutus
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
- Opettajat
- Heikki Seppälä
- Annemari Kuhmonen
- Vastuuopettaja
- Annemari Kuhmonen
- Ajoitusryhmät
- Ensisijainen (Koko: 5 . Avoin AMK : 0.)
- Toissijainen (Koko: 5 . Avoin AMK : 0.)
- Pienryhmät
- Ensisijainen
- Toissijainen
- Opintojakso
- PJ00BI75
Aika ja paikka
Projektitiimin tapaamisajat ja –paikat sovitaan tiimikohtaisesti projektin alkaessa. Projektibriiffistä (eli projektin aloitustapaamisesta) lähetetään ilmoittautuneille erillinen sähköpostikutsu. Ohjaukset aina maanantaisin kello 11:00 - 12:00.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Projektin aihepiiriin tarvittava lähdeaineisto, valitaan projektissa erikseen projektin toimeksiannon jälkeen.
Toteutustapa
Toteutustapa: Projekti suoritetaan P2P-opiskelijaprojektina yhteistyössä työelämän kumppanin kanssa.
Projektin sisältö: Kiinnostaako pelibisnes? Pelisektori kasvaa kovaa vauhtia ja sen myötä erottuminen massoista on tullut entistä haastavammaksi. Pelkkä hyvä peli ei enää riitä, vaan sen ympärille on luotava vahvat bisnes- ja markkinointiraamit. Osaamisen pelimerkit -hanke (https://pelimerkit.metropolia.fi/) hakee tuottajia Metropolia Ammattikorkeakoulun pelikehitystiimeihin. Roolissasi pelitiimin tuottajana pääset seuraamaan läheltä, kuinka peli kehittyy ideasta valmiiksi tuotteeksi sekä osallistumaan pelien ansaintamallien luomiseen sekä markkinoille johtavien kanavien etsimiseen. Pääset kehittämään tiimityö- ja projektihallintataitojasi monialaisissa tiimeissä sekä verkostoitumaan pelialan yritysten ja muiden alan toimijoiden kanssa.
Projektista voi saada pisteitä myös moduuleihin LY, LYK, AM
Ohjaus ja viestintä: Ohjausajoista ja viestintäkäytänteistä sovitaan projektikohtaisesti. Projekti sopii monimuoto-opiskelijoille.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelija käyttää projektiin työaikaa yhteensä n. 16 tuntia viikossa eli tiimityöskentelyyn n. 8 h ja itsenäiseen työskentelyyn n. 8 h viikossa.