Siirry suoraan sisältöön

Palveluprosessien kehittäminen (10 op)

Toteutuksen tunnus: ML00BJ54-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
18.05.2020 - 24.05.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
31.08.2020 - 11.12.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
10 op
Lähiosuus
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Palveluliiketoiminnan koulutus (MLA2), Laurea Leppävaara
Opettajat
Annukka Korvenranta
Anne Turunen
Vastuuopettaja
Anne Turunen
Opintojakso
ML00BJ54

Tavoitteet

Opiskelija osaa
- tunnistaa esimiehen keskeiset tehtävät
- tulkita henkilöstöjohtamisen kokonaisuutta
- arvioida ja kehittää palveluprosesseja osana palveluliiketoimintaa

Aika ja paikka

Verkkotapaamiset Zoomissa vaihtelevina viikonpäivinä. Tapaamisajat ovat nähtävillä kalenterissa (Tuudo/ Outlook/ Pakki). MUUUTOKSET ZOOM-TAPAAMISTEN TOTEUTUMISESSA MAHDOLLISIA!

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Grönroos, C. 2009. Palvelujen johtaminen ja markkinointi. Helsinki: WSOY.
Hyppänen, R. 2013. Esimiesosaaminen. Liiketoiminnan menestystekijä. Helsinki: Edita.
Rautiainen, M. ja Siiskonen, M. 2015. Majoitustoiminta ja palveluosaaminen. Vantaa: Restamark.
Viitala, R. 2013. Henkilöstöjohtaminen: strateginen kilpailutekijä. Helsinki: Edita.

Muut Palveluprosesseihin, esimiestyöhön ja henkilöstöjohtamiseen liittyvät materiaalit.

Toteutustapa

Syksyllä 2020 opetus kokonaan etänä, Zoomissa. Linkit Zoom-tapaamisiin löytyvät kalenterin lisätiedoista (Tuudo/ Outlook/ Pakki). MUUUTOKSET ZOOM-TAPAAMISTEN TOTEUTUMISESSA MAHDOLLISIA!

Oppimisalustana käytössä Optima, joka aukeaa 31.8.2020. Muutokset sisällössä mahdollisia.

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Oppimistehtävien peilaaminen työelämään
Case-tehtävä koskien todellista yritystä
Palveluprosessien, esimiestyön ja henkilöstöjohtamisen tarkastelu oman työkokemuksen kautta
Vierailijaluento

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

Aloitusluento Zoomissa 31.8.2020 klo 13.00-15.00

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Osaamisen osoittaminen näytöllä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Keskimääräinen työmäärä/opiskelija (h) tehtävää kohden:
Zoom-tapaamiset ja niihin valmistautuminen 50 h
Case-tehtävä (tiimityö) 130 h
Yksilötyö 60 h
Oppimispäiväkirja 30 h
Yhteensä 270 h

Yksi opintopiste vastaa kansainvälisen ECTS-mitoituksen mukaa 26,7 tuntia keskiverto-opiskelijan tekemää työtä. Näin ollen 10 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on noin 270 tuntia.

Sisältö ja sen jaksotus

- Esimiehen keskeiset tehtävät
- Tutustua henkilöstöjohtamisen kenttään
- Palveluprosessien arviointi ja kehittäminen osana palveluliiketoimintaa
* koettu palvelun laatu
* laajennettu palvelutarjooma
* palvelujärjestelmämalli
* laajennettu palvelumaisemamalli

Arviointiasteikko

H-5

Lisätiedot

Kurssin tehtävät ja aikataulu esitellään ja tarkennetaan ensimmäisellä opetuskerralla.
Oppimisalustana käytetään Optimaa, Zoomia luentoihin ja Teamsia keskusteluihin.

Siirry alkuun