Skip to main content

Developing Service Processes (10cr)

Code: ML00BJ54-3002

General information


Enrollment
18.05.2020 - 24.05.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
31.08.2020 - 11.12.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
10 cr
Mode of delivery
Contact learning
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Palveluliiketoiminnan koulutus (MLA2), Laurea Leppävaara (Finnish)
Teachers
Annukka Korvenranta
Anne Turunen
Teacher in charge
Anne Turunen
Study unit
ML00BJ54

Learning outcomes

The student is able to
- identify the key duties of superiors
- interpret the field of HR management as a whole
- assess and develop service processes as part of service business

Teaching methods

Syksyllä 2020 opetus kokonaan etänä, Zoomissa. Linkit Zoom-tapaamisiin löytyvät kalenterin lisätiedoista (Tuudo/ Outlook/ Pakki). MUUUTOKSET ZOOM-TAPAAMISTEN TOTEUTUMISESSA MAHDOLLISIA!

Oppimisalustana käytössä Optima, joka aukeaa 31.8.2020. Muutokset sisällössä mahdollisia.

Time and location

Verkkotapaamiset Zoomissa vaihtelevina viikonpäivinä. Tapaamisajat ovat nähtävillä kalenterissa (Tuudo/ Outlook/ Pakki). MUUUTOKSET ZOOM-TAPAAMISTEN TOTEUTUMISESSA MAHDOLLISIA!

Learning materials and recommended literature

Grönroos, C. 2009. Palvelujen johtaminen ja markkinointi. Helsinki: WSOY.
Hyppänen, R. 2013. Esimiesosaaminen. Liiketoiminnan menestystekijä. Helsinki: Edita.
Rautiainen, M. ja Siiskonen, M. 2015. Majoitustoiminta ja palveluosaaminen. Vantaa: Restamark.
Viitala, R. 2013. Henkilöstöjohtaminen: strateginen kilpailutekijä. Helsinki: Edita.

Muut Palveluprosesseihin, esimiestyöhön ja henkilöstöjohtamiseen liittyvät materiaalit.

Alternative completion methods of implementation

Osaamisen osoittaminen näytöllä.

Co-operation with working life and/or RDI

Oppimistehtävien peilaaminen työelämään
Case-tehtävä koskien todellista yritystä
Palveluprosessien, esimiestyön ja henkilöstöjohtamisen tarkastelu oman työkokemuksen kautta
Vierailijaluento

Important dates

Aloitusluento Zoomissa 31.8.2020 klo 13.00-15.00

Student workload

Keskimääräinen työmäärä/opiskelija (h) tehtävää kohden:
Zoom-tapaamiset ja niihin valmistautuminen 50 h
Case-tehtävä (tiimityö) 130 h
Yksilötyö 60 h
Oppimispäiväkirja 30 h
Yhteensä 270 h

Yksi opintopiste vastaa kansainvälisen ECTS-mitoituksen mukaa 26,7 tuntia keskiverto-opiskelijan tekemää työtä. Näin ollen 10 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on noin 270 tuntia.

Content and scheduling

- Esimiehen keskeiset tehtävät
- Tutustua henkilöstöjohtamisen kenttään
- Palveluprosessien arviointi ja kehittäminen osana palveluliiketoimintaa
* koettu palvelun laatu
* laajennettu palvelutarjooma
* palvelujärjestelmämalli
* laajennettu palvelumaisemamalli

Further information

Kurssin tehtävät ja aikataulu esitellään ja tarkennetaan ensimmäisellä opetuskerralla.
Oppimisalustana käytetään Optimaa, Zoomia luentoihin ja Teamsia keskusteluihin.

Evaluation scale

H-5

Go back to top of page