Skip to main content

Developing Service Processes (10 cr)

Code: ML00BJ54-3002

General information


Enrollment
18.05.2020 - 24.05.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
31.08.2020 - 11.12.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
10 cr
Mode of delivery
Contact learning
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Palveluliiketoiminnan koulutus (MLA2), Laurea Leppävaara (Finnish)
Teachers
Annukka Korvenranta
Anne Turunen
Teacher in charge
Anne Turunen
Study unit
ML00BJ54

Learning outcomes

The student is able to
- identify the key duties of superiors
- interpret the field of HR management as a whole
- assess and develop service processes as part of service business

Location and time

Verkkotapaamiset Zoomissa vaihtelevina viikonpäivinä. Tapaamisajat ovat nähtävillä kalenterissa (Tuudo/ Outlook/ Pakki). MUUUTOKSET ZOOM-TAPAAMISTEN TOTEUTUMISESSA MAHDOLLISIA!

Materials

Grönroos, C. 2009. Palvelujen johtaminen ja markkinointi. Helsinki: WSOY.
Hyppänen, R. 2013. Esimiesosaaminen. Liiketoiminnan menestystekijä. Helsinki: Edita.
Rautiainen, M. ja Siiskonen, M. 2015. Majoitustoiminta ja palveluosaaminen. Vantaa: Restamark.
Viitala, R. 2013. Henkilöstöjohtaminen: strateginen kilpailutekijä. Helsinki: Edita.

Muut Palveluprosesseihin, esimiestyöhön ja henkilöstöjohtamiseen liittyvät materiaalit.

Teaching methods

Syksyllä 2020 opetus kokonaan etänä, Zoomissa. Linkit Zoom-tapaamisiin löytyvät kalenterin lisätiedoista (Tuudo/ Outlook/ Pakki). MUUUTOKSET ZOOM-TAPAAMISTEN TOTEUTUMISESSA MAHDOLLISIA!

Oppimisalustana käytössä Optima, joka aukeaa 31.8.2020. Muutokset sisällössä mahdollisia.

Employer connections

Oppimistehtävien peilaaminen työelämään
Case-tehtävä koskien todellista yritystä
Palveluprosessien, esimiestyön ja henkilöstöjohtamisen tarkastelu oman työkokemuksen kautta
Vierailijaluento

Exam schedules

Aloitusluento Zoomissa 31.8.2020 klo 13.00-15.00

Completion alternatives

Osaamisen osoittaminen näytöllä.

Student workload

Keskimääräinen työmäärä/opiskelija (h) tehtävää kohden:
Zoom-tapaamiset ja niihin valmistautuminen 50 h
Case-tehtävä (tiimityö) 130 h
Yksilötyö 60 h
Oppimispäiväkirja 30 h
Yhteensä 270 h

Yksi opintopiste vastaa kansainvälisen ECTS-mitoituksen mukaa 26,7 tuntia keskiverto-opiskelijan tekemää työtä. Näin ollen 10 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on noin 270 tuntia.

Content scheduling

- Esimiehen keskeiset tehtävät
- Tutustua henkilöstöjohtamisen kenttään
- Palveluprosessien arviointi ja kehittäminen osana palveluliiketoimintaa
* koettu palvelun laatu
* laajennettu palvelutarjooma
* palvelujärjestelmämalli
* laajennettu palvelumaisemamalli

Evaluation scale

H-5

Further information

Kurssin tehtävät ja aikataulu esitellään ja tarkennetaan ensimmäisellä opetuskerralla.
Oppimisalustana käytetään Optimaa, Zoomia luentoihin ja Teamsia keskusteluihin.

Go back to top of page