Developing Service Processes (10 cr)
Code: ML00BJ54-3001
General information
- Enrollment
-
25.11.2019 - 01.12.2019
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.01.2020 - 31.07.2020
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual proportion
- 9 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- Laurea Leppävaara
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Palveluliiketoiminnan koulutus (MLA2), Laurea Leppävaara (Finnish)
Learning outcomes
The student is able to
- identify the key duties of superiors
- interpret the field of HR management as a whole
- assess and develop service processes as part of service business
Location and time
Lähiopetus Leppävaara
Virtuaaliosuudet Zoom ja Optima
Materials
Grönroos, C. 2009. Palvelujen johtaminen ja markkinointi. Helsinki: WSOY.
Hyppänen, R. 2013. Esimiesosaaminen. Liiketoiminnan menestystekijä. Helsinki: Edita.
Rautiainen, M. ja Siiskonen, M. 2015. Majoitustoiminta ja palveluosaaminen. Vantaa: Restamark.
Viitala, R. 2013. Henkilöstöjohtaminen: strateginen kilpailutekijä. Helsinki: Edita.
Muut Palveluprosesseihin, esimiestyöhön ja henkilöstöjohtamiseen liittyvät materiaalit.
Teaching methods
Lähiopetus ja virtuaaliopetus (Zoom ja Optima)
Employer connections
Kurssitehtävien peilaaminen työelämään
Casetehtävä koskien todellista yritystä
Palveluprosessien, esimiestyön ja henkilöstöjohtamisen tarkastelu oman työkokemuksen kautta
Vierailijaluento
Exam schedules
Aloitusluento Leppävaara 13.1.2020 klo 13.00-15.00 (246) (casetehtävän esittely)
Lähipäivä 27.3.2020 klo 13.30-15 (253) (vierailijaluento Palveluprosessien kehittäminen) Lähipäivä 14.5.2020 klo 9-10.30 (253) (casetehtävän esitykset)
Alustavasti Zoom -luennot:
10.2.2020 klo 15.00 (esimiestyö+yksilötehtävän esittely)
26.2.2020 klo 15.00 (esimiestyö)
11.3.2020 klo 15.00 (palveluprosessi)
8.4.2020 klo 15.00 (palveluprosessi)
22.4.2020 klo 15.00 (henkilöstöjohtaminen)
6.5.2020 klo 15.00 (ry-töiden ohjaus+henkilöstöjohtaminen)
Student workload
270 h
Läh- ja virtuaaliiopetus ja siihen valmistautuminen 50 h
Casetehtävä (tiimityö) 130 h
Yksilötyö 60 h
Oppimispäiväkirja 30 h
Content scheduling
- Esimiehen keskeiset tehtävät
- Henkilöstöjohtamisen kokonaisuus
- Palveluprosessien arviointi ja kehittäminen osana palveluliiketoimintaa
* koettu palvelun laatu
* laajennettu palvelutarjooma
* palvelujärjestelmämallia
* laajennettu palvelumaisemamalli
Evaluation scale
H-5
Further information
Kurssin tehtävät ja aikataulu esitellään ja tarkennetaan ensimmäisellä opetuskerralla.
Alustana käytetään Optimaa, Zoomia luentoihin ja Teamsia keskusteluihin.