Skip to main content

Qualitative Research Methods in the Development of Working Life (5 cr)

Code: JY00BU38-3001

General information


Enrollment
29.11.2021 - 02.01.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2022 - 31.07.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual proportion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Campus
Laurea Virtual Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
41 - 50
Degree programmes
Complementary competence, Master’s studies (TYJ), Generic Studies
Teachers
Mika Alastalo
Teacher in charge
Mika Alastalo
Study unit
JY00BU38

Learning outcomes

Opiskelija osaa:
- soveltaa ja käyttää laadullisia tutkimusmenetelmiä työelämän konkreettisissa kehittämistehtävissä

Materials

Oppimateriaali:

Juuti & Puusa (toim.) 2020. Laadullisen tutkimuksen näkökulmat ja menetelmät. Saatavilla e-kirjana: https://www.ellibslibrary.com/reader/9789523456167

Opinnoissa käytetään lisäksi tieteellisiä julkaisuja (ilmoitetaan toteutuksen alussa/aikana).

Suositeltavaa/täydentävää kirjallisuutta:

Holloway & Galvin 2016. Qualitative Research in Nursing and Healthcare. Saatavilla e-kirjana: https://ebookcentral.proquest.com/lib/Laurea/detail.action?docID=4622920

Taylor ym. 2015. Introduction to Qualitative Research Methods. Saatavilla e-kirjana: https://ebookcentral.proquest.com/lib/Laurea/detail.action?docID=4038514

Tuomi & Sarajärvi 2018. Laadullinen tutkimus ja sisällönanalyysi

Teaching methods

The implementation plan is available in Finnish.

Exam schedules

Ennakkotehtävän palautus viimeistään 20.2.2022
Harjoitustyön väliversion palautus viimeistään 10.4.2022
Valmiin harjoitustyön palautus viimeistään 15.5.2022

Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Vaihtoehtoisesti opettaja voi määrittää myös muun tavan, jolla opiskelija vahvistaa osallistumisensa toteutukselle. Näitä toimia voidaan edellyttää viikon sisällä toteutuksen alkamisesta. Edellä esitetyn mukaisesti toimintatavan soveltaminen edellyttää, että opettaja tiedottaa toteutukselle hyväksyttyjä opiskelijoita käytänteestä ja että käytänne on kerrottu opinnon toteutussuunnitelmassa. Mikäli opiskelija on estynyt perusteluista syistä osallistumaan ensimmäiseen kontaktikertaan tai aktivoitumaan opinnoissa opettajan asettamien edellytysten mukaisesti, hänen tulee olla yhteydessä vastuuopettajaan toteutukselle osallistumisesta sopimiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija”.

Completion alternatives

Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.

Student workload

5 opintopistettä. Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä.

Content scheduling

Laadullisen tutkimuksen mahdollisuudet työelämän kehittämisessä
Laadullisen tutkimuksen lähestymistavat ja tutkimusasetelmat
Laadullinen tutkimusprosessi
Laadullisen tutkimuksen luotettavuus, uskottavuus ja eettisyys

Evaluation scale

H-5

Further information

Opinto on vaatimuksiltaan yamk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.

Opintototeutuksen laatua on arvioitu ja raportti itsearvioinnista löytyy Canvasista.

Go back to top of page