Siirry suoraan sisältöön

Yrityksen brändin nykytila, tunnettuus ja kehittäminen -projekti (10 op)

Toteutuksen tunnus: HL00BU31-3009

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
23.05.2022 - 29.05.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2022 - 31.12.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
10 op
Lähiosuus
2 op
Virtuaaliosuus
8 op
TKI-osuus
10 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Toimipiste
Laurea Hyvinkää
Opetuskielet
suomi
Paikat
4 - 7
Koulutus
Liiketalouden koulutus (HLB2), Laurea Hyvinkää
Opettajat
Tero Uusitalo
Vastuuopettaja
Tero Uusitalo
Ryhmät
HLB222SA
Liiketalouden koulutus, oikeudellinen osaaminen, monimuotototeutus, S22, Hyvinkää
Opintojakso
HL00BU31

Tavoitteet

opiskelija osaa
- toteuttaa markkinoinnin kehittämisprojektin tiimissä
- arvioida asiakaslähtöisen toiminnan edellytyksiä, erilaisia asiakastarpeita ja -ratkaisuja
- toimia ja viestiä asiakaslähtöisesti

Aika ja paikka

-

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Projektin aihepiiriin tarvittava lähdeaineisto valitaan erikseen projektin toimeksiannon jälkeen.
Markkinointi ja -brändikirjallisuus.

Toteutustapa

NIMI: Yrityksen brändin nykytila, tunnettuus ja kehittäminen
PROJEKTIN SISÄLTÖ: Brändimarkkinointi;
1. Brändin nykytila (kilpailija-analyysi)
2. Kuinka moni tuntee yrityksen - tutkimus,
3 Miten saadaan tunnettuutta lisää/mitä pitää kehittää?
Nykytilaselvitys sisältää bränditutkimuksen, jossa vertaillaan yrityksen brändiä muihin alan toimijoihin.
OSAAMINEN: Markkinoinnin peruskäsitteet, Brändi, Brändin kehittäminen, Bränditutkimus, Tunnettuus, Brändiviestintä, Tutkimusosaaminen (tutkimussuunnitelma, toteutus, analysointi ja raportointi), projektinhallinta, projektijohtaminen

P2P-projekti, Yhteistyökumppani: Laurean avainkumppani, sosiaalialan yritys

Tälle toteutukselle ilmoittautuvat opiskelijat kehittävät projektissa tämän opinnon mukaista osaamista.

Lisäksi opiskelijat opiskelelvat Canvas-työtilasta:”Liiketoimintaosaaminen”

Tällä toteutussuunnitelmalla kuvatussa projektissa voi toimia myös täydentävää osaamista PROJEKTIJOHTAMISESTA (Projektipäällikön rooli)

Projektin ohjaus- ja työskentelyajat ovat katsottavissa Lukkarikoneesta. Viestintäkäytänteistä sovitaan projektikohtaisesti.
Kampuksella toteutettavat lähikerrat sovitaan projektin alkaessa. Lähikerrat varataan mm. projektitiimin ryhmäyttämiseen, osaamisen näyttöihin ja arviointitilaisuuksiin. Sekä mahdollisiin projektin käytännön toteutusten toimenpiteisiin.

Laurea pidättää oikeuden muutoksiin.

Opintototeutuksen laatua on arvioitu, ja raportti itsearvioinnista löytyy [täydennä sijainti, esim. projektin Teams-työtilasta].

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Projektin toimeksiantaja: Nemova Oy

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

PreBrief=Opiskelijatiimin ja ohjaajan ensimmäinen tapaaminen (pakollinen): 22.8.2022 klo 15-16.30 Hyvinkään kampus, tila 3-7, 3krs

Briiffi=Toimeksiantajan ja tiimin ensimmäinen tapaaminen (pakollinen): 5.9.2022 klo 12-14 , tila 205


Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. … Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna.” Projektissa ensimmäisellä kontaktikerralla tarkoitetaan projektitiimin ja ohjaajan ensimmäistä tapaamiskertaa (pre-briiffi).

Projektin aloitusbriiffiin osallistuminen on välttämätöntä, jotta kaikki toimijat saavat projektin toimeksiannon tietoonsa.

Projektia ohjataan viikoittain. Opiskelija voi vertailla työskentelyaikoja Lukkarikoneessa ja valita projektit/opinnot, jotka eivät osu päällekkäin.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

[Laske projektin mitoitus opintopistemäärään ja projektin pituuteen perustuen (1 op=26,7 h]

Opiskelija käyttää 15 opintopisteen projektiin työaikaa yhteensä n. 16 tuntia viikossa eli tiimityöskentelyyn n. 8 h ja itsenäiseen työskentelyyn n. 8 h viikossa.

Sisältö ja sen jaksotus

Brändi, tunnettuus, markkinointi, brändin kehittäminen, brändin rakentaminen, brändäys

Arviointiasteikko

H-5

Lisätiedot

Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa. Opinto toteutuu P2P.n projektiopintona edellyttäen osallistumista yhteiseen projektiohjaukseen ja työskentelyyn.

Siirry alkuun