Skip to main content

Development of an Individual's Movement and Mobility (5 cr)

Code: G8206-3001

General information


Enrollment
13.05.2019 - 26.05.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
12.08.2019 - 31.12.2019
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
1 cr
Virtual proportion
4 cr
RDI proportion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Campus
Laurea Otaniemi
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Fysioterapeuttikoulutus (SFG2), Laurea Otaniemi (Finnish)
Teachers
Kati Nykänen
Heikki Penttilä
Pauliina Louhiala
Teacher in charge
Heikki Penttilä
Study unit
G8206

Learning outcomes

The student is able to
- describe the stages of human growth and development
- observe the psychomotor development of a child
- analyse an individual’s movements and mobility
- draw conclusions about a child’s activity and functional ability

Location and time

Syys-joulukuu 2019

Materials

Everett, T. & Kell, C. 2010. Human movement: an introductory text. Edinburgh: Churchill Livingstone
Gallahue D.J., Ozmun, J & Goodway 2012, 4 ed. Understanding motor development. Infants, children, adolescents, adults. McGraw-Hil. New York.
Kauranen K, 2017. Fysioterapeutin käsikirja. SanomaPro Oy. Helsinki.
Kauranen, K. & Nurkka, N. 2010. Biomekaniikkaa liikunnan ja terveydenhuollon ammattilaisille. Liikuntatieteellisen Seuran julkaisu nro 166 - Helsinki
Sandström, M. & Ahonen, J. 2011. Liikkuva ihminen - aivot, liikuntafysiologia ja sovellettu biomekaniikka. Jyväskylä: VK-Kustannus Oy.
Salpa P. 2007. Lapsen liikkumisen kehitys. Ensimmäinen ikävuosi. Helsinki: Tammi.
Salpa P. & Autti-Rämö I. 2010. Lapsen ensimmäinen vuosi, kehitys ei etene odotetusti, mitä tehdä? Latvia: Kustannusosakeyhtiö Tammi.
Sheridan MD. 2006. From birth to five years - Children´s developmental progress. Routledge.
Zimmer R. 2011. Psykomotoriikan käsikirja. Teoriaa ja käytäntöä lasten psykomotoriseen tukemiseen. VK-Kustannus Oy. Keuruu.

Teaching methods

Opintojakso toteutetaan verkko-opintoina, lukuuottamatta alku- ja lopputapaamista sekä työpajoja (3-5 kpl), joille on 100 % osallistuminen. Opintojakso alkaa pakollisella orientaatiolla Otaniemen kampuksella.
Opintojaksolla on kolme teemaa. Jokaisella teemalla on oma vastuuopettaja. Opintojakson teemat ovat:
1) Ihmisen liike ja liikkuminen
2) Motorinen oppiminen ja taidon kehittyminen
3) Psykomotorinen kehitys.
Jokaiseen teemaan liittyy verkkoluento sekä osaan myös introduction tapaaminen, tehtävä ja työpajatyöskentely. Työpajoissa vaaditaan 100% läsnäolo.
Opiskelijat jaetaan tiimeihin. Tiimityöskentelyä hyödynnetään osassa tehtäviä sekä työpajoissa. Opintojakson kokoava lopputehtävä toteutetaan yksilöllisesti.

Employer connections

Opintojakson tehtävät täsmentyvät alkusyksyllä 2019, jolloin on mahdollista ainakin osa tehtävistä aidossa työelämäympäristössä.

Exam schedules

Opintojakson orientaatio syyskuussa 2019 Otaniemen kampuksella.
Työpajoja on kolme ja ne toteutetaan Otaniemen kampuksella
Loppuseminaari joulukuussa 2019 Otaniemen kampus
Kontaktitunneilla 100% läsnäolo.

Completion alternatives

-----------

Student workload

Oppiminen tapahtuu Optima-työtilassa verkko-opintoina. Teemat ja tehtävät etenevät annetun aikataulun mukaisesti. On siten tärkeää, että suunnittelet ajankäytön huolellisesti ja pysyt aikataulussa. Tarkemman aikataulun ja tehtävien palautuspäivät löydät opintojakson Optima-työtilasta. Vaikka opintojakso toteutetaan aikaan ja paikkaan sitomattomasti, muista varata riittävästi aikaa tehtävien tekemiseen.

Evaluation scale

H-5

Go back to top of page