Siirry suoraan sisältöön

Asiakaslähtöiset palvelut (5 op)

Toteutuksen tunnus: A9125-3017

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
24.05.2021 - 30.05.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
13.09.2021 - 31.12.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Toimipiste
Laurea Leppävaara
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
Palveluliiketoiminnan koulutus (MLA2), Laurea Leppävaara
Opettajat
Anne Turunen
Heidi Vähänikkilä
Vastuuopettaja
Heidi Vähänikkilä
Ryhmät
MLA221KA2
Palveluliiketoiminnan koulutus, monimuotototeutus, K21, Leppävaara, ryhmä 2
Opintojakso
A9125

Tavoitteet

Opiskelija osaa
- tunnistaa asiakkaiden tarpeita ja soveltaa asiakaskäyttäytymiseen liittyvää tietoa
- esitellä erilaisia palveluita ja palvelumalleja
- tunnistaa ja kuvata palveluprosesseja
- ideoida, suunnitella ja kehittää asiakaslähtöisiä palvelutuotteita ja palvelukonsepteja palvelumuotoilun menetelmiä käyttäen

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Perusteoksina opintojaksolla Yrityksen asiakasmarkkinointi (Seija Bergström, Arja Leppänen - löytyy e-kirjana) sekä Palvelujen johtaminen ja markkinointi (Christian Grönroos - löytyy e-kirjana).

Opiskelijoita kannustetaan etsimään itsenäisesti laajalti aihealueeseen liittyvää lähdemateriaalia (vapaavalintaisella kielellä).

Lisäksi opintojakson aikana tehtävissä hyödynnetään kulloinkin ajankohtaista materiaalia, joka tukee opiskelijoiden oppimista. Myös ajankohtaisten aiheeseen liittyen ilmiöiden seuraaminen mediasta on opintojakson aikana oppimista tukevaa.

Toteutustapa

Opintojakso toteutetaan verkossa, opiskelija pystyy työskentelemään joustavasti oman aikataulunsa mukaisesti (ei kiinteitä luentoaikoja).

Lisäksi opiskelijaryhmän kampuspäiville syksyyn on tulossa 2 tapaamista kampuksella (tapaamisiin voi osallistua myös verkon kautta esim. jos opiskelija asuu kauempana).

Opintojakson jälkeen opiskelija osaa:

• Tunnistaa asiakkaiden tarpeita ja soveltaa asiakaskäyttäytymiseen liittyvää tietoa
• Esitellä erilaisia palveluita ja palvelumalleja
• Tunnistaa ja kuvata palveluprosesseja
• Ideoida ja suunnitella asiakaslähtöisiä palvelutuotteita ja palvelukonsepteja palvelumuotoilun
menetelmiä käyttäen

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Opintojakson aikana toteutettavat tehtävät ovat työelämälähtöisiä, opiskelijat pystyvät näihin hyödyntämään joko omaa työpaikkaansa tai vaihtoehtoisesti tehtäviin voi myös etsiä ulkopuolisen yrityksen.

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

Lähipäivien yhteydessä 11.10. ja 13.12. tapaamme kampuksella (seurataan tilannetta, jos muutoksia näistä infotaan opiskelijoita)

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

HOT / TOPI-prosessin mukaan, tarvittaessa ota yhteys: heidi.vahanikkila@laurea.fi

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Yksi opintopiste vastaa kansainvälisen ECTS-mitoituksen mukaa 26,7 tuntia keskiverto-opiskelijan tekemää työtä. Näin ollen 5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on noin 134 tuntia. Huomattava osa opiskelusta ja oppimisesta tapahtuu itsenäisesti yhteistyössä ryhmäläisten kanssa - oman ajan hallinta tärkeää.

Arviointiasteikko

H-5

Siirry alkuun