Skip to main content

Customer-Oriented Services (5 cr)

Code: A9125-3017

General information


Enrollment
24.05.2021 - 30.05.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
13.09.2021 - 31.12.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual proportion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Campus
Laurea Leppävaara
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Palveluliiketoiminnan koulutus (MLA2), Laurea Leppävaara (Finnish)
Teachers
Anne Turunen
Heidi Vähänikkilä
Teacher in charge
Heidi Vähänikkilä
Groups
MLA221KA2
Palveluliiketoiminnan koulutus, monimuotototeutus, K21, Leppävaara, ryhmä 2
Study unit
A9125

Learning outcomes

The student is able to
- identify the needs of customers and apply information related to customer behaviour
- present different kinds of services and service concepts
- recognize and describe service processes
- create ideas, plan and develop customer-oriented service products and service concepts by using service design methods

Materials

Perusteoksina opintojaksolla Yrityksen asiakasmarkkinointi (Seija Bergström, Arja Leppänen - löytyy e-kirjana) sekä Palvelujen johtaminen ja markkinointi (Christian Grönroos - löytyy e-kirjana).

Opiskelijoita kannustetaan etsimään itsenäisesti laajalti aihealueeseen liittyvää lähdemateriaalia (vapaavalintaisella kielellä).

Lisäksi opintojakson aikana tehtävissä hyödynnetään kulloinkin ajankohtaista materiaalia, joka tukee opiskelijoiden oppimista. Myös ajankohtaisten aiheeseen liittyen ilmiöiden seuraaminen mediasta on opintojakson aikana oppimista tukevaa.

Teaching methods

Opintojakso toteutetaan verkossa, opiskelija pystyy työskentelemään joustavasti oman aikataulunsa mukaisesti (ei kiinteitä luentoaikoja).

Lisäksi opiskelijaryhmän kampuspäiville syksyyn on tulossa 2 tapaamista kampuksella (tapaamisiin voi osallistua myös verkon kautta esim. jos opiskelija asuu kauempana).

Opintojakson jälkeen opiskelija osaa:

• Tunnistaa asiakkaiden tarpeita ja soveltaa asiakaskäyttäytymiseen liittyvää tietoa
• Esitellä erilaisia palveluita ja palvelumalleja
• Tunnistaa ja kuvata palveluprosesseja
• Ideoida ja suunnitella asiakaslähtöisiä palvelutuotteita ja palvelukonsepteja palvelumuotoilun
menetelmiä käyttäen

Employer connections

Opintojakson aikana toteutettavat tehtävät ovat työelämälähtöisiä, opiskelijat pystyvät näihin hyödyntämään joko omaa työpaikkaansa tai vaihtoehtoisesti tehtäviin voi myös etsiä ulkopuolisen yrityksen.

Exam schedules

Lähipäivien yhteydessä 11.10. ja 13.12. tapaamme kampuksella (seurataan tilannetta, jos muutoksia näistä infotaan opiskelijoita)

Completion alternatives

HOT / TOPI-prosessin mukaan, tarvittaessa ota yhteys: heidi.vahanikkila@laurea.fi

Student workload

Yksi opintopiste vastaa kansainvälisen ECTS-mitoituksen mukaa 26,7 tuntia keskiverto-opiskelijan tekemää työtä. Näin ollen 5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on noin 134 tuntia. Huomattava osa opiskelusta ja oppimisesta tapahtuu itsenäisesti yhteistyössä ryhmäläisten kanssa - oman ajan hallinta tärkeää.

Evaluation scale

H-5

Go back to top of page