Customer-Oriented Services (5 cr)
Code: A9125-3017
General information
- Enrollment
-
24.05.2021 - 30.05.2021
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
13.09.2021 - 31.12.2021
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual proportion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Campus
- Laurea Leppävaara
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Palveluliiketoiminnan koulutus (MLA2), Laurea Leppävaara (Finnish)
- Teachers
- Anne Turunen
- Heidi Vähänikkilä
- Teacher in charge
- Heidi Vähänikkilä
- Groups
-
MLA221KA2Palveluliiketoiminnan koulutus, monimuotototeutus, K21, Leppävaara, ryhmä 2
- Study unit
- A9125
Learning outcomes
The student is able to
- identify the needs of customers and apply information related to customer behaviour
- present different kinds of services and service concepts
- recognize and describe service processes
- create ideas, plan and develop customer-oriented service products and service concepts by using service design methods
Materials
Perusteoksina opintojaksolla Yrityksen asiakasmarkkinointi (Seija Bergström, Arja Leppänen - löytyy e-kirjana) sekä Palvelujen johtaminen ja markkinointi (Christian Grönroos - löytyy e-kirjana).
Opiskelijoita kannustetaan etsimään itsenäisesti laajalti aihealueeseen liittyvää lähdemateriaalia (vapaavalintaisella kielellä).
Lisäksi opintojakson aikana tehtävissä hyödynnetään kulloinkin ajankohtaista materiaalia, joka tukee opiskelijoiden oppimista. Myös ajankohtaisten aiheeseen liittyen ilmiöiden seuraaminen mediasta on opintojakson aikana oppimista tukevaa.
Teaching methods
Opintojakso toteutetaan verkossa, opiskelija pystyy työskentelemään joustavasti oman aikataulunsa mukaisesti (ei kiinteitä luentoaikoja).
Lisäksi opiskelijaryhmän kampuspäiville syksyyn on tulossa 2 tapaamista kampuksella (tapaamisiin voi osallistua myös verkon kautta esim. jos opiskelija asuu kauempana).
Opintojakson jälkeen opiskelija osaa:
• Tunnistaa asiakkaiden tarpeita ja soveltaa asiakaskäyttäytymiseen liittyvää tietoa
• Esitellä erilaisia palveluita ja palvelumalleja
• Tunnistaa ja kuvata palveluprosesseja
• Ideoida ja suunnitella asiakaslähtöisiä palvelutuotteita ja palvelukonsepteja palvelumuotoilun
menetelmiä käyttäen
Employer connections
Opintojakson aikana toteutettavat tehtävät ovat työelämälähtöisiä, opiskelijat pystyvät näihin hyödyntämään joko omaa työpaikkaansa tai vaihtoehtoisesti tehtäviin voi myös etsiä ulkopuolisen yrityksen.
Exam schedules
Lähipäivien yhteydessä 11.10. ja 13.12. tapaamme kampuksella (seurataan tilannetta, jos muutoksia näistä infotaan opiskelijoita)
Completion alternatives
HOT / TOPI-prosessin mukaan, tarvittaessa ota yhteys: heidi.vahanikkila@laurea.fi
Student workload
Yksi opintopiste vastaa kansainvälisen ECTS-mitoituksen mukaa 26,7 tuntia keskiverto-opiskelijan tekemää työtä. Näin ollen 5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on noin 134 tuntia. Huomattava osa opiskelusta ja oppimisesta tapahtuu itsenäisesti yhteistyössä ryhmäläisten kanssa - oman ajan hallinta tärkeää.
Evaluation scale
H-5