Asiakaslähtöiset palvelut (5 op)
Toteutuksen tunnus: A9125-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
13.05.2019 - 26.05.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
19.08.2019 - 31.12.2019
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Laurea-ammattikorkeakoulu
- Toimipiste
- Laurea Leppävaara
- Laurea Yhteinen
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Palveluliiketoiminnan koulutus (MLA2), Laurea Leppävaara
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- tunnistaa asiakkaiden tarpeita ja soveltaa asiakaskäyttäytymiseen liittyvää tietoa
- esitellä erilaisia palveluita ja palvelumalleja
- tunnistaa ja kuvata palveluprosesseja
- ideoida, suunnitella ja kehittää asiakaslähtöisiä palvelutuotteita ja palvelukonsepteja palvelumuotoilun menetelmiä käyttäen
Aika ja paikka
Opintojkson ohjelma on julkaistu Optimassa, opintoihin sisältyy yksi lähiopetuskerta koululla.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Oppimateriaali ja kirjallisuus julkaistaan opintojakson Optima-työtilassa.
Toteutustapa
Opintojakso toteutetaan pääsääntöisesti verkossa Zoom-alustalla. Kontaktikertojen aikataulu ja sisältö julkaistaan Optima-työtilaan A9125-3002 Asiakaslähtöiset palvelut.
Opintojaksolla osoitetaan osaamisen kehittyminen annettujen tehtävien ja projektien avulla.
Tehtävät ja opintoaineistot linkkeineen sekä tehtävien palautuskansiot ovat opintojakson Optima-työtilassa.
Työelämäyhteistyö ja/tai TKI
Jaksolla tehdään ryhmissä työelämän palveluja koskeva havainnointitutkimus.
Toteutuksen tärkeät päivämäärät
Opintojakson ohjelma on Optima-työtilassa A9125-3002 Asiakaslähtöiset palvelut.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Jaksolla ei ole pääsääntöisesti valinnaisia suoritustapoja.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Yhteensä 133,5 tuntia
Yksi opintopiste vastaa kansainvälisen ECTS-mitoituksen mukaa 26,7 tuntia keskiverto-opiskelijan tekemää työtä. Näin ollen 5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on noin 133,5 tuntia.
Sisältö ja sen jaksotus
Opintojakson keskeistä sisältöä on, että opiskelija osaa
•tunnistaa asiakkaiden tarpeita ja soveltaa asiakaskäyttäytymiseen liittyvää tietoa
•esitellä erilaisia palveluita ja palvelumalleja
•tunnistaa ja kuvata palveluprosesseja
•ideoida, suunnitella ja kehittää asiakaslähtöisiä palvelutuotteita ja palvelukonsepteja palvelumuotoilun menetelmiä käyttäen
Lisätiedot
Arvioinnissa käytetään alkuvaiheen opiskelijan arviointkriteerejä (Laurea vaativuustaso 1)