Customer-Oriented Services (5 cr)
Code: A9125-3002
General information
- Enrollment
-
13.05.2019 - 26.05.2019
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
19.08.2019 - 31.12.2019
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual proportion
- 5 cr
- RDI proportion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Laurea university of applied sciences
- Campus
- Laurea Leppävaara
- Laurea common
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Palveluliiketoiminnan koulutus (MLA2), Laurea Leppävaara (Finnish)
Learning outcomes
The student is able to
- identify the needs of customers and apply information related to customer behaviour
- present different kinds of services and service concepts
- recognize and describe service processes
- create ideas, plan and develop customer-oriented service products and service concepts by using service design methods
Location and time
Opintojkson ohjelma on julkaistu Optimassa, opintoihin sisältyy yksi lähiopetuskerta koululla.
Materials
Oppimateriaali ja kirjallisuus julkaistaan opintojakson Optima-työtilassa.
Teaching methods
Opintojakso toteutetaan pääsääntöisesti verkossa Zoom-alustalla. Kontaktikertojen aikataulu ja sisältö julkaistaan Optima-työtilaan A9125-3002 Asiakaslähtöiset palvelut.
Opintojaksolla osoitetaan osaamisen kehittyminen annettujen tehtävien ja projektien avulla.
Tehtävät ja opintoaineistot linkkeineen sekä tehtävien palautuskansiot ovat opintojakson Optima-työtilassa.
Employer connections
Jaksolla tehdään ryhmissä työelämän palveluja koskeva havainnointitutkimus.
Exam schedules
Opintojakson ohjelma on Optima-työtilassa A9125-3002 Asiakaslähtöiset palvelut.
Completion alternatives
Jaksolla ei ole pääsääntöisesti valinnaisia suoritustapoja.
Student workload
Yhteensä 133,5 tuntia
Yksi opintopiste vastaa kansainvälisen ECTS-mitoituksen mukaa 26,7 tuntia keskiverto-opiskelijan tekemää työtä. Näin ollen 5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on noin 133,5 tuntia.
Content scheduling
Opintojakson keskeistä sisältöä on, että opiskelija osaa
•tunnistaa asiakkaiden tarpeita ja soveltaa asiakaskäyttäytymiseen liittyvää tietoa
•esitellä erilaisia palveluita ja palvelumalleja
•tunnistaa ja kuvata palveluprosesseja
•ideoida, suunnitella ja kehittää asiakaslähtöisiä palvelutuotteita ja palvelukonsepteja palvelumuotoilun menetelmiä käyttäen
Further information
Arvioinnissa käytetään alkuvaiheen opiskelijan arviointkriteerejä (Laurea vaativuustaso 1)