Skip to main content

Customer-Oriented Services (5 cr)

Code: A9125-3002

General information


Enrollment
13.05.2019 - 26.05.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
19.08.2019 - 31.12.2019
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual proportion
5 cr
RDI proportion
2 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Laurea university of applied sciences
Campus
Laurea Leppävaara
Laurea common
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Palveluliiketoiminnan koulutus (MLA2), Laurea Leppävaara (Finnish)
Teachers
Anne Turunen
Heidi Vähänikkilä
Teacher in charge
Heidi Vähänikkilä
Study unit
A9125

Learning outcomes

The student is able to
- identify the needs of customers and apply information related to customer behaviour
- present different kinds of services and service concepts
- recognize and describe service processes
- create ideas, plan and develop customer-oriented service products and service concepts by using service design methods

Location and time

Opintojkson ohjelma on julkaistu Optimassa, opintoihin sisältyy yksi lähiopetuskerta koululla.

Materials

Oppimateriaali ja kirjallisuus julkaistaan opintojakson Optima-työtilassa.

Teaching methods

Opintojakso toteutetaan pääsääntöisesti verkossa Zoom-alustalla. Kontaktikertojen aikataulu ja sisältö julkaistaan Optima-työtilaan A9125-3002 Asiakaslähtöiset palvelut.
Opintojaksolla osoitetaan osaamisen kehittyminen annettujen tehtävien ja projektien avulla.
Tehtävät ja opintoaineistot linkkeineen sekä tehtävien palautuskansiot ovat opintojakson Optima-työtilassa.

Employer connections

Jaksolla tehdään ryhmissä työelämän palveluja koskeva havainnointitutkimus.

Exam schedules

Opintojakson ohjelma on Optima-työtilassa A9125-3002 Asiakaslähtöiset palvelut.

Completion alternatives

Jaksolla ei ole pääsääntöisesti valinnaisia suoritustapoja.

Student workload

Yhteensä 133,5 tuntia
Yksi opintopiste vastaa kansainvälisen ECTS-mitoituksen mukaa 26,7 tuntia keskiverto-opiskelijan tekemää työtä. Näin ollen 5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on noin 133,5 tuntia.

Content scheduling

Opintojakson keskeistä sisältöä on, että opiskelija osaa
•tunnistaa asiakkaiden tarpeita ja soveltaa asiakaskäyttäytymiseen liittyvää tietoa
•esitellä erilaisia palveluita ja palvelumalleja
•tunnistaa ja kuvata palveluprosesseja
•ideoida, suunnitella ja kehittää asiakaslähtöisiä palvelutuotteita ja palvelukonsepteja palvelumuotoilun menetelmiä käyttäen

Further information

Arvioinnissa käytetään alkuvaiheen opiskelijan arviointkriteerejä (Laurea vaativuustaso 1)

Go back to top of page