Asiakaslähtöiset palvelut (5 op)
Toteutuksen tunnus: A9125-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
26.11.2018 - 02.12.2018
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
07.01.2019 - 31.05.2019
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Laurea-ammattikorkeakoulu
- Toimipiste
- Laurea Leppävaara
- Laurea Yhteinen
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 30
- Koulutus
- Palveluliiketoiminnan koulutus (MLA2), Laurea Leppävaara
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- tunnistaa asiakkaiden tarpeita ja soveltaa asiakaskäyttäytymiseen liittyvää tietoa
- esitellä erilaisia palveluita ja palvelumalleja
- tunnistaa ja kuvata palveluprosesseja
- ideoida, suunnitella ja kehittää asiakaslähtöisiä palvelutuotteita ja palvelukonsepteja palvelumuotoilun menetelmiä käyttäen
Aika ja paikka
Lähitapaamiset toteutetaan Leppävaaran kampuksella.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Oppimateriaali ja kirjallisuus julkaistaan jakson Optima-työtilassa.
Toteutustapa
Opintojakso toteutetaan pääsääntöisesti verkossa. Kontaktiopetuksen aikataulu ja sisältö tulee Optima-työtilaan A9125-3001 Asiakaslähtöiset palvelut.
Opintojaksolla osoitetaan osaamisen kehittyminen annettujen tehtävien ja projektien avulla. Tehtävät ja opintoaineistot linkkeineen ja tehtävien palautuskansiot ovat jakson Optima-työtilassa joulukuu 2018 lähtien.
Työelämäyhteistyö ja/tai TKI
Jaksolla tehdään ryhmissä työelämän palveluja koskeva havainnointitutkimus.
Toteutuksen tärkeät päivämäärät
Opintojakson ohjelma on Optima-työtilassa A9125-3001 Asiakaslähtöiset palvelut. Työtila avautuu joulukuussa 2018.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Jaksolla ei ole pääsääntöisesti valinnaisia suoritustapoja.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Yhteensä 133,5 tuntia
Yksi opintopiste vastaa kansainvälisen ECTS-mitoituksen mukaa 26,7 tuntia keskiverto-opiskelijan tekemää työtä. Näin ollen 5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on noin 133,5 tuntia.
Sisältö ja sen jaksotus
Opintojakson keskeistä sisältöä on, että opiskelija osaa
•tunnistaa asiakkaiden tarpeita ja soveltaa asiakaskäyttäytymiseen liittyvää tietoa
•esitellä erilaisia palveluita ja palvelumalleja
•tunnistaa ja kuvata palveluprosesseja
•ideoida, suunnitella ja kehittää asiakaslähtöisiä palvelutuotteita ja palvelukonsepteja palvelumuotoilun menetelmiä käyttäen
Arviointiasteikko
H-5
Lisätiedot
Arvioinnissa käytetään alkuvaiheen opiskelijan arviointkriteerejä.