Customer-Oriented Services (5cr)
Code: A9125-3001
General information
- Enrollment
- 26.11.2018 - 02.12.2018
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 07.01.2019 - 31.05.2019
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual proportion
- 5 cr
- RDI proportion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Laurea university of applied sciences
- Campus
- Laurea Leppävaara
- Laurea common
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 30
- Degree programmes
- Palveluliiketoiminnan koulutus (MLA2), Laurea Leppävaara (Finnish)
Learning outcomes
The student is able to
- identify the needs of customers and apply information related to customer behaviour
- present different kinds of services and service concepts
- recognize and describe service processes
- create ideas, plan and develop customer-oriented service products and service concepts by using service design methods
Teaching methods
Opintojakso toteutetaan pääsääntöisesti verkossa. Kontaktiopetuksen aikataulu ja sisältö tulee Optima-työtilaan A9125-3001 Asiakaslähtöiset palvelut.
Opintojaksolla osoitetaan osaamisen kehittyminen annettujen tehtävien ja projektien avulla. Tehtävät ja opintoaineistot linkkeineen ja tehtävien palautuskansiot ovat jakson Optima-työtilassa joulukuu 2018 lähtien.
Time and location
Lähitapaamiset toteutetaan Leppävaaran kampuksella.
Learning materials and recommended literature
Oppimateriaali ja kirjallisuus julkaistaan jakson Optima-työtilassa.
Alternative completion methods of implementation
Jaksolla ei ole pääsääntöisesti valinnaisia suoritustapoja.
Co-operation with working life and/or RDI
Jaksolla tehdään ryhmissä työelämän palveluja koskeva havainnointitutkimus.
Important dates
Opintojakson ohjelma on Optima-työtilassa A9125-3001 Asiakaslähtöiset palvelut. Työtila avautuu joulukuussa 2018.
Student workload
Yhteensä 133,5 tuntia
Yksi opintopiste vastaa kansainvälisen ECTS-mitoituksen mukaa 26,7 tuntia keskiverto-opiskelijan tekemää työtä. Näin ollen 5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on noin 133,5 tuntia.
Content and scheduling
Opintojakson keskeistä sisältöä on, että opiskelija osaa
•tunnistaa asiakkaiden tarpeita ja soveltaa asiakaskäyttäytymiseen liittyvää tietoa
•esitellä erilaisia palveluita ja palvelumalleja
•tunnistaa ja kuvata palveluprosesseja
•ideoida, suunnitella ja kehittää asiakaslähtöisiä palvelutuotteita ja palvelukonsepteja palvelumuotoilun menetelmiä käyttäen
Further information
Arvioinnissa käytetään alkuvaiheen opiskelijan arviointkriteerejä.
Evaluation scale
H-5