Skip to main content

Customer-Oriented Services (5 cr)

Code: A9125-3001

General information


Enrollment
26.11.2018 - 02.12.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
07.01.2019 - 31.05.2019
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual proportion
5 cr
RDI proportion
2 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Laurea university of applied sciences
Campus
Laurea Leppävaara
Laurea common
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 30
Degree programmes
Palveluliiketoiminnan koulutus (MLA2), Laurea Leppävaara (Finnish)
Teachers
Marjo Pääskyvuori
Anikó Lehtinen
Teacher in charge
Anikó Lehtinen
Study unit
A9125

Learning outcomes

The student is able to
- identify the needs of customers and apply information related to customer behaviour
- present different kinds of services and service concepts
- recognize and describe service processes
- create ideas, plan and develop customer-oriented service products and service concepts by using service design methods

Location and time

Lähitapaamiset toteutetaan Leppävaaran kampuksella.

Materials

Oppimateriaali ja kirjallisuus julkaistaan jakson Optima-työtilassa.

Teaching methods

Opintojakso toteutetaan pääsääntöisesti verkossa. Kontaktiopetuksen aikataulu ja sisältö tulee Optima-työtilaan A9125-3001 Asiakaslähtöiset palvelut.
Opintojaksolla osoitetaan osaamisen kehittyminen annettujen tehtävien ja projektien avulla. Tehtävät ja opintoaineistot linkkeineen ja tehtävien palautuskansiot ovat jakson Optima-työtilassa joulukuu 2018 lähtien.

Employer connections

Jaksolla tehdään ryhmissä työelämän palveluja koskeva havainnointitutkimus.

Exam schedules

Opintojakson ohjelma on Optima-työtilassa A9125-3001 Asiakaslähtöiset palvelut. Työtila avautuu joulukuussa 2018.

Completion alternatives

Jaksolla ei ole pääsääntöisesti valinnaisia suoritustapoja.

Student workload

Yhteensä 133,5 tuntia
Yksi opintopiste vastaa kansainvälisen ECTS-mitoituksen mukaa 26,7 tuntia keskiverto-opiskelijan tekemää työtä. Näin ollen 5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on noin 133,5 tuntia.

Content scheduling

Opintojakson keskeistä sisältöä on, että opiskelija osaa
•tunnistaa asiakkaiden tarpeita ja soveltaa asiakaskäyttäytymiseen liittyvää tietoa
•esitellä erilaisia palveluita ja palvelumalleja
•tunnistaa ja kuvata palveluprosesseja
•ideoida, suunnitella ja kehittää asiakaslähtöisiä palvelutuotteita ja palvelukonsepteja palvelumuotoilun menetelmiä käyttäen

Evaluation scale

H-5

Further information

Arvioinnissa käytetään alkuvaiheen opiskelijan arviointkriteerejä.

Go back to top of page