Asiakaslähtöisen liiketoiminnan kehittämisen projekti (10 op)
Toteutuksen tunnus: HL00BU32-3062
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
25.11.2024 - 01.12.2024
Ajoitus
01.01.2025 - 31.07.2025
Opintopistemäärä
10 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
50 % Lähiopetus, 50 % Etäopetus
Yksikkö
10 Liiketalous-, tietojenkäsittely- ja palvelualat
Toimipiste
Laurea Hyvinkää
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
5 - 8
Koulutus
- Liiketalouden koulutus (HLB2), Laurea Hyvinkää
Opettaja
- Katriina Reponen
Vastuuopettaja
Katriina Reponen
Ryhmät
-
HLB224SALiiketalouden koulutus, oikeudellinen osaaminen, monimuotototeutus, S24, Hyvinkää
-
HLB224SA2Liiketalouden koulutus, projektijohtaminen, monimuotototeutus, S24, Hyvinkää
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- kehittää asiakaslähtöisiä ja kestäviä liiketoimintamalleja ja –prosesseja
- kehittää asiakaslähtöisiä tuotteita ja palveluja
- käynnistää liiketoimintaa ja perustaa yrityksen
Toteutustapa
Myöhemmin syksyllä pidettävään, avainkumppaneille suunnattuun tapahtumaan tähtäävä markkinointi/ kiertotalous liiketiminta projekti.
Tehtävänkuvaus:
Tiimin tehtävänä on luoda innostusta ja kiinnostusta osuvan markkinoinnin avulla syksyn 2025 Kiertotalouden Muutospolku PaMu Sprint-tapahtumaan, niin opiskelijoiden kuin avainkumppaneidenkin keskuudessa. Työsi on näkyvää ja vaikuttavaa – suunnittelette ja toteutatte markkinointi toimenpiteitä sekä hallinnoitte "asiakasrekisteriä" viestien heille tulevasta kierotalouden muutospolku PaMu Sprint tapahtumasta, joka tavoittaa ja houkuttelee mukaan parhaat osallistujat.
Tiimin tehtävät:
- Laaditte projektisuunnitelman ja alustavan "toimenpide kalenterin" joka jäsentävät ja ohjaavat tekemistänne koko lukukauden ajan.
- Opiskelijaviestintä: Valmistatte myyvät esitykset kevään sprintistä (voi olla myös videomateriaali, jonka opsieklijat tekevät ja käyvät esittämässä ja vastaamassa kysymyksiin tuutor tapaamisisssa).
- Opiskelijat sopivat tuutor ryhmä tapaamisia tuutoriopettajien kanssa, joissa he esittelevät sprintin eri tuutoriryhmille (joko videolla tai livenä).
- Sprint viikon sisällön ja ilmoittautumisen suunnittelu: Ilmoittautuminen mahdollisesti Ruutiprojektin kautta (opiskelijat informoivat samalla yleisesti Ruutiprojekteista ja niiden tarjoamista mahdollisuuksista lisäopintoihin). Viikon sisällön suunnittelu ja muokkaaminen vastaamaan PaMu sprint toteutuksen sisältöä.(HUOM: tämän projektin opiskelijat voivat osallistua myös syksyn kiertotalous sprintiin, ja saada siitä lisä opintopisteitä).
- Avainkumppanit: Valmistelette esitysmateriaalit ja kontaktoitte avainkumppanit, esitellen heille Sprintin ja keräten heitä kiinnostuksen mukaan projektiin. Tavoitteenanne on saada 5–10 avainkumppania mukaan, ja koordinoitte tapaamiset sekä tiedotatte heitä projektin etenemisestä.
- Ilmoittautumisten hallinta: Opiskelijoiden ilmoittutumisten hallinta (Ruuti projektin kautta) sekä avainkumppaneiden ilmoittautumiset
- Opiskelijat huolehtivat viestinnästä. Opiskelijat luovat ennakkotiedotteet ja muistuttavat osallistujia ilmoittautumisajoista ja -menettelyistä ja muusta yleisestä informoinnista.
Opiskelijatiiminä lisäksi:
- Yhteistyö ja integraatio: Kontaktoitte Laurea-markkinoinnin ja varmistatte, että markkinointiviestintä on johdonmukaista ja vaikuttavaa ja Laurean markkinointi nostaa sprint tapahtumaa omiin some kanaviin.
- Sisällöntuotanto: Oman innostuksen mukaan voitte myös tuottaa sisältöä, kuten Laurean intranettiin ilmoitukset sprintistä, artikkeleita Laurea Journalsiin (tästä voi saada 1op), keskusteluohjelmia Laurean YouTube-kanavalle ja artikkeleita paikallisiin lehtiin, varmistaen projektin laajan näkyvyyden.
- Laurean Palvelumuotoiuy Sprintin ja Kiertotalouden muutospolku sprintin integrointi alustavaksi kokonaisuudeksi syksyn tapahtumaa varten (Yhdessä Lehtori Janika Kytän kanssa)
Tulossa myöhemmin: Jos haluat 15 lisäopintopistettä, voit jatkaa markkinointiprojektista itse Sprintin toteuttamiseen (Syksyn P2P. Tästä tulee myöhemmin lisää informaatiota).
Arviointiasteikko
H-5
Lisätiedot
Projektissa syntyy vastaavaa osaamista kuin opintojaksolla HL00BQ79 Liiketoiminnan suunnittelu, joten molempia opintojaksoja ei voi sisällyttää tutkintoon.