Siirry suoraan sisältöön

Asiakaslähtöisen liiketoiminnan kehittämisen projekti (10 op)

Toteutuksen tunnus: HL00BU32-3062

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
25.11.2024 - 01.12.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2025 - 31.07.2025
Toteutus on käynnissä.
Opintopistemäärä
10 op
Lähiosuus
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
10 Liiketalous-, tietojenkäsittely- ja palvelualat
Toimipiste
Laurea Hyvinkää
Opetuskielet
suomi
Paikat
5 - 8
Koulutus
Liiketalouden koulutus (HLB2), Laurea Hyvinkää
Opettajat
Katriina Reponen
Vastuuopettaja
Katriina Reponen
Ryhmät
HLB224SA
Liiketalouden koulutus, oikeudellinen osaaminen, monimuotototeutus, S24, Hyvinkää
HLB224SA2
Liiketalouden koulutus, projektijohtaminen, monimuotototeutus, S24, Hyvinkää
Opintojakso
HL00BU32

Tavoitteet

Opiskelija osaa
- kehittää asiakaslähtöisiä ja kestäviä liiketoimintamalleja ja –prosesseja
- kehittää asiakaslähtöisiä tuotteita ja palveluja
- käynnistää liiketoimintaa ja perustaa yrityksen

Toteutustapa

Myöhemmin syksyllä pidettävään, avainkumppaneille suunnattuun tapahtumaan tähtäävä markkinointi/ kiertotalous liiketiminta projekti.

Tehtävänkuvaus:

Tiimin tehtävänä on luoda innostusta ja kiinnostusta osuvan markkinoinnin avulla syksyn 2025 Kiertotalouden Muutospolku PaMu Sprint-tapahtumaan, niin opiskelijoiden kuin avainkumppaneidenkin keskuudessa. Työsi on näkyvää ja vaikuttavaa – suunnittelette ja toteutatte markkinointi toimenpiteitä sekä hallinnoitte "asiakasrekisteriä" viestien heille tulevasta kierotalouden muutospolku PaMu Sprint tapahtumasta, joka tavoittaa ja houkuttelee mukaan parhaat osallistujat.


Tiimin tehtävät:
- Laaditte projektisuunnitelman ja alustavan "toimenpide kalenterin" joka jäsentävät ja ohjaavat tekemistänne koko lukukauden ajan.
- Opiskelijaviestintä: Valmistatte myyvät esitykset kevään sprintistä (voi olla myös videomateriaali, jonka opsieklijat tekevät ja käyvät esittämässä ja vastaamassa kysymyksiin tuutor tapaamisisssa).
- Opiskelijat sopivat tuutor ryhmä tapaamisia tuutoriopettajien kanssa, joissa he esittelevät sprintin eri tuutoriryhmille (joko videolla tai livenä).
- Sprint viikon sisällön ja ilmoittautumisen suunnittelu: Ilmoittautuminen mahdollisesti Ruutiprojektin kautta (opiskelijat informoivat samalla yleisesti Ruutiprojekteista ja niiden tarjoamista mahdollisuuksista lisäopintoihin). Viikon sisällön suunnittelu ja muokkaaminen vastaamaan PaMu sprint toteutuksen sisältöä.(HUOM: tämän projektin opiskelijat voivat osallistua myös syksyn kiertotalous sprintiin, ja saada siitä lisä opintopisteitä).

- Avainkumppanit: Valmistelette esitysmateriaalit ja kontaktoitte avainkumppanit, esitellen heille Sprintin ja keräten heitä kiinnostuksen mukaan projektiin. Tavoitteenanne on saada 5–10 avainkumppania mukaan, ja koordinoitte tapaamiset sekä tiedotatte heitä projektin etenemisestä.
- Ilmoittautumisten hallinta: Opiskelijoiden ilmoittutumisten hallinta (Ruuti projektin kautta) sekä avainkumppaneiden ilmoittautumiset
- Opiskelijat huolehtivat viestinnästä. Opiskelijat luovat ennakkotiedotteet ja muistuttavat osallistujia ilmoittautumisajoista ja -menettelyistä ja muusta yleisestä informoinnista.

Opiskelijatiiminä lisäksi:
- Yhteistyö ja integraatio: Kontaktoitte Laurea-markkinoinnin ja varmistatte, että markkinointiviestintä on johdonmukaista ja vaikuttavaa ja Laurean markkinointi nostaa sprint tapahtumaa omiin some kanaviin.
- Sisällöntuotanto: Oman innostuksen mukaan voitte myös tuottaa sisältöä, kuten Laurean intranettiin ilmoitukset sprintistä, artikkeleita Laurea Journalsiin (tästä voi saada 1op), keskusteluohjelmia Laurean YouTube-kanavalle ja artikkeleita paikallisiin lehtiin, varmistaen projektin laajan näkyvyyden.
- Laurean Palvelumuotoiuy Sprintin ja Kiertotalouden muutospolku sprintin integrointi alustavaksi kokonaisuudeksi syksyn tapahtumaa varten (Yhdessä Lehtori Janika Kytän kanssa)
Tulossa myöhemmin: Jos haluat 15 lisäopintopistettä, voit jatkaa markkinointiprojektista itse Sprintin toteuttamiseen (Syksyn P2P. Tästä tulee myöhemmin lisää informaatiota).

Arviointiasteikko

H-5

Siirry alkuun