Professional Development in Practice 4. (13 cr)
Code: SH00BT00-3039
General information
- Enrollment
-
10.03.2025 - 25.05.2025
Registration for the implementation has begun.
- Timing
-
01.08.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 13 cr
- Local portion
- 13 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- 20 Sosiaali- ja terveysala
- Campus
- Laurea Hyvinkää
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Sairaanhoitajakoulutus (SHB2), Laurea Hyvinkää (Finnish)
- Teachers
- Pirkko Rimpilä-Vanninen
- Johanna Saastamoinen
- Teacher in charge
- Pirkko Rimpilä-Vanninen
- Groups
-
SHB224KASairaanhoitajakoulutus, monimuotototeutus, K24, Hyvinkää
- Study unit
- SH00BT00
Learning outcomes
The student is able to
- assess the need for care and services of patients in different life stages and situations and to support their functional capacity and resources
- plan, implement and evaluate nursing care of patients at different life stages (child, young person, older person, a pregnant woman and a woman who has given birth, vulnerable clients) using evidence-based information and recommendations
- apply client-oriented working methods to identify factors that increase vulnerability and improve client’s inclusion
- assess and develop their interaction skills and care relationship with different client groups in demanding client and interaction situations
- implement and assess safe medication treatment, taking the special characteristics of the patient into consideration
- assess the patient's needs from the perspective of sexual and reproductive health and to address related issues with the patient
- analyse and assess service paths for paediatric patients, families, elderly and patients with disabilities and propose solutions to improve the efficiency of care and support
- assess the success of multiprofessional cooperation and use it for the benefit of the patients and their significant others
The following learning objective for public nursing students has been added and the change comes into effect on January 1, 2025. The student is able to
- plan, implement and evaluate group guidance together with the client and other operators
Content
Theme: Evidence-based decision-making on clinical nursing in nursing of different age groups and vulnerable clients.
LbD assignment during placement: Evidence-based nursing
- auditing task/forming a clinical research question (e.g. PICO/PICoa/PCC)
- searching for research data, critical assessment and comparison of nursing practices, summarising conclusions and oral presentation in the practice environment.
Location and time
Harjoittelu sijoittuu viikoille 43-50.
Sopivia kliinisen harjoittelupaikkoja ovat:
Kotihoidon yksiköllä tarkoitetaan terveydenhuoltolain (2010/1326) ja sosiaalihuoltolain (2014/1301 ) mukaista perusterveydenhuollon tai yksityisten palvelutuottajien yhdessä tuottamaa kotihoitoa.
-Kotihoidon harjoittelussa hoidon toteutuksen tulee tapahtua asiakkaan kotona, ei laitosympäristössä ja palvelutaloissa
-Kotihoito: yksikön tulee tarjota kaikkia näitä palveluja: kotisairaanhoitoa, kotipalvelua ja kotipalveluna tarjottavia tukipalveluja
-Kotiutustiimi -toiminta, kotisairaala, liikkuvat sairaalat
-Geriatriset poliklinikat, muistipoliklinikat, ikääntyneiden neuvolat.
Perhehoitotyön yksiköllä tarkoitetaan alla mainittuja paikkoja, mutta vaihtoehtoja on muitakin
-Lasten ja nuorten hoitotyön yksiköt (esim. perhekeskukset, lasten ja nuorten osastot ja poliklinikat, lasten sairaalat, vammaisten hoitopaikat)
-Naistentautien vuodeosastot ja poliklinikat, äitiyshuollon yksiköt (esim. lapsivuodeosastot, äitiyspoliklinikat). Huom. neuvola ei sovellu, koska ei ole olemassa pelkkiä äitiysneuvoloita vaan neuvola sisältää äitiys- ja lastenneuvolan. Sairaanhoitaja koulutus ei anna sellaista osaamista, että tällaisessa ympäristössä voisi toimia.
-Erikoissairaanhoidon poliklinikoista soveltuu vain lapsille ja nuorille tarkoitetut poliklinikat esim. lasten korvapoliklinikat.
-Erityistukea tarjoavat yksiköt (esim. lastensuojelu ja kehitysvammaisten yksiköt, erityisoppilaitokset, sosiaalihuollon ja lastensuojelun yksiköt, vastaanottokeskukset).Näissä pitää olla sairaanhoitaja ohjaajana vähintään kerran viikossa.
-Kolmas sektori ja vapaaehtoistyö.
Äitiyshuollon direktiivi 1 op
-Kampus -toteutus. Sisältää Canvasin työtilan Äitiyshuollon direktiivi syksy 2025verkkotehtävät, äitiyshuollon työpajan ampuksella sekä orientaatioluennon. Työpajaan voi tulla sitten, kun on suorittanut Canvasin työtilan Äitiyshuollon direktiivi syksy 2025 verkkotehtävät. Ajankohdar tiedossa ilmoittautumiseen mennessä.
Teaching methods
Kliininen harjoittelu harjoitteluympäristöissä
Exam schedules
Kotihoidon ja perhehoitotyön harjoittelun ajankohta on vk 43-50
Äitiyshuolto - orientaatioluennon ja työpajan ajankohdat tulossa ilmoittautumiseen mennessä
Student workload
Harjoittelun kokonaisaika on 347 tuntia, joka jakautuu seuraavasti
-Kotihoidon harjoittelu 6 op 153,7 h (= neljä viikkoa)
-Perhehoitotyön harjoittelu 6 op 153,7 h (= neljä viikkoa)
-Äitiyshuollon harjoittelu 1 op / 26,7 h (suoritetaan kampuksella ellei saa äitiyshuollon
harjoittelupaikkaa)
-Infot 5 h
-Harjoittelu -tehtävä 8 h
Content scheduling
•
Evaluation scale
Approved/Failed
Qualifications
The student has actively participated in the study unit "Medication Treatment and Medication Calculations 4." and has passed the medication calculations prior to the clinical practice placement starts.