Tourism Destinations Management (5 op)
Toteutuksen tunnus: TO00BN88-3006
Toteutuksen perustiedot
- Ajoitus
-
02.09.2024 - 20.12.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Toimipiste
- Laurea Leppävaara
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 10 - 40
- Koulutus
- Degree Programme in Hospitality Management and Service Design (PHA2), Laurea Leppävaara
- Opettajat
- Marjaana Salomaa
- Marjukka Turunen
- Vastuuopettaja
- Marjaana Salomaa
- Ryhmät
-
PHA223SNDegree Programme in Hospitality Management and Service Design, daytime studies, S23, Leppävaara
- Opintojakso
- TO00BN88
Tavoitteet
Student will be able to:
- review the characteristics of a good destination brand
- explain the positioning-image-branding approach and define these interconnected concepts
- describe the concept of destination management and planning
- explain DMO´s role and contribution to destination research
- plan and develop tourism services
- identify future trends within tourism industry
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Literature will be based on academic journals, such as Annals of Tourism Research, International Journal of Hospitality Management, Tourism Management, International Journal of Contemporary Hospitality Management.
Academic articles(articles should be peer reviewed full text): Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism; Journal of Tourism Challenges and Trends; Annals of Tourism Research; Journal of Sustainable Tourism; Tourism Management; Journal of Travel Research; The International Journal of Tourism Research
Toteutustapa
Weekly meetings at Leppävaara campus
Työelämäyhteistyö ja/tai TKI
Live like a local -tour
Kansainvälisyys toteutuksella
Sopii vaihto-opiskelijoille
Aiempia matkailun opintoja (Discovering tourism tai vastaava osaaminen) tarvitaan.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Not available.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Luennot ja tehtävät 135 tuntia
Sisältö ja sen jaksotus
Viikoittaiset luennot
Arviointiasteikko
H-5