Multichannel Marketing Communication -project: Marketing Concept Development in Retail Sector (15 cr)
Code: TO00BT59-3010
General information
- Enrollment
-
20.05.2024 - 26.05.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.08.2024 - 31.12.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 15 cr
- Local portion
- 8 cr
- Virtual proportion
- 7 cr
- RDI proportion
- 15 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- Laurea Hyvinkää
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 1 - 3
- Degree programmes
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
- Teachers
- Pyry Airaksinen
- Teacher in charge
- Pyry Airaksinen
- Groups
-
TOH224SYTäydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S24, Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
- Study unit
- TO00BT59
Content
The student is able
- to plan and realise a company's or brand's marketing communications entity according to its target groups
- to monitor and measure the success of marketing communications
- to develop different means of marketing communications as part of a marketing strategy
Location and time
Katso opinnon aikataulut Lukkarikoneesta osoitteesta https://lukkarit.laurea.fi. Laurea pidättää oikeudet muutoksiin.
Materials
Projektin aihepiiriin tarvittava lähdeaineisto valitaan erikseen projektin toimeksiannon jälkeen.
Teaching methods
Lähiopetus Laurean Hyvinkään kampuksella:
Opinnon toteutusta tukee Canvasiin rakennettu oppimisympäristö, mutta oppimisen kannalta on tärkeää osallistua kampuksella järjestettävään lähiopetukseen ja -ohjaukseen aikataulun mukaisesti. Opinnossa on pari- tai ryhmätyöskentelyä. Tehtävistä annetaan henkilökohtaista palautetta opettajan toimesta sekä voidaan hyödyntää myös työelämä- ja vertaispalautteenantoa.
Projekti toteutetaan yhteistyössä työelämän kumppanin kanssa P2P-oppimisympäristössä. Kumppani on Laurean avainkumppaniyritys, joka toimii vähittäiskaupan alalla. Projektissa kehitetään konsepti/konsepteja, joiden avulla vähittäiskaupan asiakkaat voivat tehdä lahjotuksia hyväntekeväisyyteen. Ideoidaan keinoja, etsitään sopivia hyväntekeväisyyskohteita ja suunnitellaan konseptin konkreettista toteuttamista.
Tälle toteutukselle ilmoittautuvat opiskelijat kehittävät projektissa tämän opinnon mukaista osaamista.
Lisäksi opiskelijat hankkivat Liiketoimintaosaaminen - opinnon mukaisen osaamisen. Mahdollisesta muusta projektin aikana kehitettävästä osaamisesta sovitaan projektin aikana.
Projektin ohjaus- ja työskentelyajat ovat katsottavissa Lukkarikoneesta. Viestintäkäytänteistä sovitaan projektikohtaisesti.
Laurea pidättää oikeuden muutoksiin.
Opintototeutuksen laatua on arvioitu, ja raportti itsearvioinnista löytyy projektin Teams-työtilasta.
Employer connections
Projektin toimeksiantaja: Vähittäiskaupan alalla toimiva yritys, Laurean avainkumppani.
Exam schedules
Kick-off (pakollinen osallistuminen): Syyskuun 5. kello 9.15, Laurean Hyvinkään kampus, tila 3-18.
Projektin kick-offiin osallistuminen on välttämätöntä, jotta kaikki toimijat saavat projektin toimeksiannon tietoonsa.
Projektia ohjataan viikoittain. Opiskelija voi vertailla työskentelyaikoja Lukkarikoneessa ja valita projektit/opinnot, jotka eivät osu päällekkäin.
Tutkintosäännön (2024) mukaisesti opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa toinen opiskelija. Projektissa ensimmäisellä kontaktikerralla tarkoitetaan projektitiimin ja ohjaajan ensimmäistä tapaamiskertaa.
International connections
Ei KV yhteyksiä
Completion alternatives
Tutkintosäännön (2024) mukaan "opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. ... Laureassa osaamisen tunnistamista ja tunnustamista toteutetaan kahden eri menettelyn kautta: a) hyväksiluku (toisen korkeakoulun opinnoissa hankittu osaaminen) ja b) osaamisen näyttö (muulla tavoin hankittu osaaminen). Aloitteen osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Opiskelijan vastuulla on osoittaa ja todentaa osaamisensa." Lisätietoa hyväksiluvusta ja osaamisen näytöstä on opiskelijaintrassa.
Osaamisen hankkimiseksi voit arvioida myös työn opinnollistamisen mahdollisuutta. Lue lisää opinnollistamisesta opiskelijaintrasta.
Student workload
Opinnon työmäärä on mitoitettu siten, että opinnon tavoitteena olevan osaamisen hankkimiseksi yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä. Todellinen ajan tarve vaihtelee yksilöittäin mm. aiemman osaamisen takia.
Content scheduling
Projektin tavoitteet:
Konseptin kehitys, ideointi, innovointi, tuotekehitys, palvelujen kehittäminen, hyväntekeväisyys, vähittäiskauppa, vastuullisuus
Evaluation scale
H-5
Further information
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa. Opinto toteutuu P2P.n projektiopintona edellyttäen osallistumista yhteiseen projektiohjaukseen ja työskentelyyn.