Expert sales (5 cr)
Code: TO00BO32-3005
General information
- Enrollment
-
20.05.2024 - 26.05.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
16.08.2024 - 29.10.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Campus
- Laurea Leppävaara
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
- Teachers
- Kirsi Maste
- Anne Martola
- Teacher in charge
- Anne Martola
- Groups
-
TOH224SYTäydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S24, Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
- Study unit
- TO00BO32
Learning outcomes
The student is able to
- act in a customer-centred manner in solutions sales
- identify the corporate customer's situation and needs as well as to use interaction methods suited for the situation
- ake profitability, ethicalness and legal issues into account in sales work
Location and time
tiistaisin 3.9.-29.10.2024 Laurean Leppävaaran kampus.
Materials
Kalle Laine 2015: Myynti on rikki - B-to-B-myynnin uusi aika (varsinainen kurssikirja)
Kert Kenner & Sani Leino 2020: Myyntikirja - Menesty uuden ajan B2B-myynnissä
Jarkko Kurvinen ja Mikko Seppä 2016. B2B Markkinoinnin & myynnin pelikirja
Teaching methods
Kurssi on suunnattu erityisesti B2B (yritysten väliseen) myynti-ostotoimintaan. Liiketoiminnan ytimessä on aina onnistunut myyntityö, joka tuottaa asiakkaalle lisäarvoa.
Kurssin keskeinen ajatus on konsultatiivinen/ratkaisukeskeinen myyntityö, jonka keskiössä on luottamus ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen.
Rahoituksen, taloushallinnon ja henkilöstöjohtamisen toiminnoissa on yleistä, että kaikki asiantuntijat ovat myyntityössä mukana oman roolinsa puitteissa.
Lähiopetusta Leppävaaran kampuksella syksyn aikana n. 8-9 kertaa (riippuu ryhmän koosta). Tapaamiset tiistaisin klo 9-11.30
Kurssin valmentajina toimivat eri yritysten myynnin ammattilaisia, joita ryhmät tapaavat kurssin aikana. Ryhmätyöhön sitoutuminen on kurssin perusta ja siksi läsnäolo ja osallistuminen lähiopetukseen on pakollista.
Tilaisuuksia ei nauhoiteta, eikä niistä anneta korvaavia tehtäviä tilaisuuksien harjoitteluun painottuvan luonteen vuoksi.
Opskelijat saavat palautetta yritysyhteistyökumppaneilta (asiakkailta), opiskelijakollegoilta ja ohjaajilta.
Employer connections
Kurssi valmentajina toimivat B2B-liiketoiminnan myynnin ammattilaisia, joista osa on Lauran avainkumppaneita.
Exam schedules
Tiistaisin:
03.09.2024 09.00 - 11.30 tila: 234
10.09.2024 09.00 - 11.30 tila. 234
17.09.2024 09.00 - 11.30 tila:.234
24.09.2024 09.00 - 11.30 tila:234
01.10.2024 09.00 - 11.30 tila:234
08.10.2024 09.00 - 11.30 tila:234
15.10.2024 09.00 - 11.30 tila:253
22.10.2024 09.00 - 11.30 tila:234
29.10.2024 09.15 - 11.45 tila:234
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Laurean tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta (Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019). ”
International connections
Tällä jaksolla ei ole kansainvälisiä yhteyksiä.
Completion alternatives
Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opintototeutuksesta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.
Student workload
Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä, joka tarkoittaa opiskelijalle laskennallisesti 135 opiskeluun käytettyä tuntia.
Content scheduling
Kurssilla osaamisesi (tiedot ja taidot) kehittyy B2B-asiantuntijamyyjänä.
Kurssi on konkreettinen ja käytännönläheinen.
Keskitymme asiakkaaseen, asiakasarvon tuottamiseen ja luottokumppanuuden rakentamiseen.
Osaamistavoitteita ovat:
-toimia asiakaslähtöisesti ratkaisumyynnissä
-tunnistaa yritysasiakkaan tilanteen ja tarpeet sekä käyttää tilanteeseen sopivia vuorovaikutuskeinoja
-ottaa huomioon kannattavuuden, eettisyyden ja juridiset kysymykset myyntityössä
Asiasisällön jaksotus:
01_Organisaation ja myyjän asiakaslähtöisen toiminnan kulmakivet.
02_Luottamus kaiken perustana.
03. Asiakastarpeen ja tilanteen ymmärtäminen
04_Asiakasarvon tuottaminen.
05. Tukeminen päätöksessä, kaupan klousaus
06_Yhteisen tulevaisuuden luominen
07 Ammattilaisten valmennus ja palautte
08 Ammattilaisten valmennus ja palaute
09 Ammattilaisten valmennus ja palaute
Evaluation scale
H-5
Further information
Kurssin valmentajina toimivat eri yritysten myynnin ammattilaisia, joita ryhmät tapaavat kurssin aikana. Ryhmätyöhön sitoutuminen on kurssin perusta ja siksi läsnäolo ja osallistuminen lähiopetukseen on pakollista.
Tämän opintojakson jälkeen on mahdollisuus osallistua loppusyksystä Asiantuntijamyynti 2 -jaksolle, jonka järjestää Lauran avainkumppani. B2B- myyntiosaamisen kehittämistä voi jatkaa keväällä Best Seller valmennuksessa ja kisassa. Tarjolla on myös kansainvälinen European Sales Competition valmennus ja kisa. BSC- ja ESC-jaksot järjestetään yhteistyössä Haaga-Helian kanssa.