Skip to main content

Rehabilitation Process and Best Rehabilitation Practice (5 cr)

Code: SL00BX88-3002

General information


Enrollment
25.11.2024 - 13.12.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2025 - 30.04.2025
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
2.5 cr
Virtual proportion
2.5 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
20 Sosiaali- ja terveysala
Campus
Laurea Otaniemi
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 45
Degree programmes
Kuntoutuksen ohjaajan koulutus (SLG2), Laurea Otaniemi (Finnish)
Teachers
Miska Mustonen
Elina Jääskeläinen
Ilona Rytkönen
Teacher in charge
Elina Jääskeläinen
Groups
SLG224SA
Kuntoutuksen ohjaajan koulutus, monimuotototeutus, S24, Otaniemi
Study unit
SL00BX88

Learning outcomes

The student is able to
- plan a client-oriented and goal-oriented rehabilitation process suitable for the rehabilitee’s daily life
- recognise the rehabilitee’s needs and wishes and utilise them when supporting the client in preparing rehabilitation goals
- plan, implement and guide various individual, group and community-oriented rehabilitation processes
- act according to best rehabilitation practices, complying with the legislation on rehabilitation
- apply established and generally accepted operating methods based on research-based information
- document entries concerning the client, mastering the basic principles of making entries and structured documentation in accordance with the requirements of the client and rehabilitation plan.

Location and time

Katso opinnon aikataulut Lukkarikoneesta osoitteesta https://lukkarit.laurea.fi. Laurea pidättää oikeudet muutoksiin.

Materials

Opintojaksolla hyödynnettään mm. seuraavaa kirjallisuutta sekä Canvasiin päivittyviä luentomateriaaleja.

- Autti-Rämö, I., Melkas, S., Rajavaara, M., Salminen, A., Aalto, A., & Seppälä, O. (toim.). Kuntoutuminen (2., uudistettu painos.). Helsinki: Kustannus Oy Duodecim.
- Suomen Kuntaliitto Ry. 2023. Kuntoutusohjausnimikkeistö Nomenklatur för rehabiliteringshandledning.

Teaching methods

The implementation plan is available in Finnish.

Exam schedules

Tutkintosääntöön (2024) perustuen toteutukselle hyväksytyn opiskelijan edellytetään vahvistavan osallistumisensa osoittamalla aktiivisuutta opinnon alkaessa seuraavalla tavalla:

Aktiivisuuden osoittamiseksi opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa toinen opiskelija.
Ensimmäinen kontaktikerta on 13.1.2025.

Opintojakson aikataulu näkyy myös Pakissa. 100 % läsnäoloa edellytetään orientaatiossa sekä lähitapaamisessa kampuksella.

Completion alternatives

Tutkintosäännön (2024) mukaan opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Laureassa osaamisen tunnistamista ja tunnustamista toteutetaan kahden eri menettelyn kautta: a) hyväksiluku (toisen korkeakoulun opinnoissa hankittu osaaminen) ja b) osaamisen näyttö (muulla tavoin hankittu osaaminen). Aloitteen osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Opiskelijan vastuulla on osoittaa ja todentaa osaamisensa. Lisätietoa hyväksiluvusta ja osaamisen näytöstä on opiskelijaintrassa.

Osaamisen hankkimiseksi voit arvioida myös työn opinnollistamisen mahdollisuutta. Lue lisää opinnollistamisesta opiskelijaintrasta.

Student workload

Opinnon työmäärä on mitoitettu siten, että opinnon tavoitteena olevan osaamisen hankkimiseksi yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä. Todellinen ajan tarve vaihtelee yksilöittäin mm. aiemman osaamisen takia.

Content scheduling

Opintojakson keskeiset sisällöt ovat:
- Asiakaslähtöinen kuntoutusprosessi
- Rakenteinen kirjaaminen

Evaluation scale

H-5

Further information

Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.

Opinnon toteutustapa on arvoitu hyödyntäen opetuksen laatukriteereitä. Itsearviointi on opiskelijan nähtävillä esim. Canvasissa tai Teamsissa.

Go back to top of page