Asiakaskannattavuus ja asiakaspääoman johtaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: V1453-3006
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
20.05.2024 - 26.05.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.08.2024 - 31.12.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Toimipiste
- Laurea Tikkurila
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 40
- Koulutus
- Tulevaisuuden johtaminen ja asiakaslähtöinen palveluliiketoiminta (HYV2), Laurea Tikkurila
- Opettajat
- Antti Sekki
- Vastuuopettaja
- Antti Sekki
- Ryhmät
-
HYV224KJTulevaisuuden johtaminen ja asiakaslähtöinen palveluliiketoiminta, yamk, K24, Tikkurila
- Opintojakso
- V1453
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- tunnistaa asiakaspääoman osana yrityksen aineetonta varallisuutta
- mitata asiakaskannattavuutta ja Customer Lifetime Value ja tuntee asiakaskannattavuuden ja asiakaspääoman kehittämisessä käytettävät keskeiset menetelmät ja mittarit
- osaa tuottaa organisaatiolle asiakaskannattavuutta edistävän kehittämissuunnitelman
Sisältö ja sen jaksotus
Osaa mitata asiakaskannattavuutta eri konteksteissa ja tunnistaa asiakkuuden arvon (Customer Lifetime Value)
Tunnistaa asiakaspääoman osana yrityksen aineetonta varallisuutta
Tuntee asiakaspääoman kehittämisessä käytettävät keskeiset menetelmät
Kykenee tuottamaan organisaatiolle asiakaskannattavuutta edistävän kehittämissuunnitelman
Arviointiasteikko
H-5