Asiakaskannattavuus ja asiakaspääoman johtaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: V1453-3006
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
20.05.2024 - 26.05.2024
Ajoitus
01.08.2024 - 31.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Korkeakouluyksikkö D, Tikkurila, liko
Toimipiste
Laurea Tikkurila
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Tulevaisuuden johtaminen ja asiakaslähtöinen palveluliiketoiminta (HYV2), Laurea Tikkurila
Opettaja
- Antti Sekki
Vastuuopettaja
Antti Sekki
Ryhmät
-
HYV224KJTulevaisuuden johtaminen ja asiakaslähtöinen palveluliiketoiminta, yamk, K24, Tikkurila
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- tunnistaa asiakaspääoman osana yrityksen aineetonta varallisuutta
- mitata asiakaskannattavuutta ja Customer Lifetime Value ja tuntee asiakaskannattavuuden ja asiakaspääoman kehittämisessä käytettävät keskeiset menetelmät ja mittarit
- osaa tuottaa organisaatiolle asiakaskannattavuutta edistävän kehittämissuunnitelman
Sisältö ja sen jaksotus
Osaa mitata asiakaskannattavuutta eri konteksteissa ja tunnistaa asiakkuuden arvon (Customer Lifetime Value)
Tunnistaa asiakaspääoman osana yrityksen aineetonta varallisuutta
Tuntee asiakaspääoman kehittämisessä käytettävät keskeiset menetelmät
Kykenee tuottamaan organisaatiolle asiakaskannattavuutta edistävän kehittämissuunnitelman
Arviointiasteikko
H-5