Siirry suoraan sisältöön

Intercultural Approach to Futures Thinking in English (10 op)

Toteutuksen tunnus: ML00BW69-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
25.11.2024 - 01.12.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
21.01.2025 - 30.04.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
10 op
Lähiosuus
10 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
10 Liiketalous-, tietojenkäsittely- ja palvelualat
Toimipiste
Laurea Leppävaara
Opetuskielet
englanti
Paikat
20 - 40
Koulutus
Ravintola- ja tapahtumaliiketoiminnan koulutus (PRA2), Laurea Leppävaara
Opettajat
Kirsi Kiiveri
Miia Vakkuri
Heidi Vähänikkilä
Vastuuopettaja
Heidi Vähänikkilä
Ryhmät
PRA223SN
Ravintola- ja tapahtumaliiketoiminnan koulutus, päivätoteutus, S23, Leppävaara
Opintojakso
ML00BW69

Tavoitteet

The student is able to:
- communicate in English in a professional way in one’s own field of study
- apply intercultural management and theories into a futures and design thinking project in English
- plan and develop services by applying futures and design thinking in English

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Design Thinking materials and theory books:

Finland Futures Research Centre (FFRC)
https://www.utu.fi/en/university/turku-school-of-economics/finland-futures-research-centre

The Finnish Innovation Fund Sitra
https://www.sitra.fi/en/themes/foresight-and-insight/#contact

Lupton, E. Graphic design thinking : beyond brainstorming. 2011.Princeton Architectural Press ; Maryland Institute College of Art. https://ebookcentral.proquest.com/lib/laurea/reader.action?docID=3387597Links to an external site.

Luchs, Michael G. ; Griffin, Abbie ; Swan, Scott. 2015. Design Thinking. Wiley-Blackwell.
https://ebookcentral.proquest.com/lib/laurea/reader.action?docID=4041673Links to an external site.

Service Design ­ Practical access to an evolving field, Moriz Stefan. 2009.Links to an external site.

Laurea LibGuide

Osterwalder, A., Pigneur, Y., Bernarda, G. & Smith, A. 2014. Value proposition design: how to create products and services customers want. New Jersey: Hoboken, John Wiley & Sons Inc. E-book: https://laurea.finna.fi/Record/nelli01.2670000000592458Links to an external site.

Schneider, J. & Stickdorn, M. 2011. This is Service Design Thinking Basics – Tools – Cases. BIS Publishers. Amsterdam. E-book: https://laurea.finna.fi/Record/laurus.74054 Links to an external site.

Stickdorn, M., Lawrence, A. & Schneider, J. (2018). This is service design doing. Media Inc. O’Reilly.
E-book: https://laurea.finna.fi/Record/nelli01.4100000002045871Links to an external site.

Saunders_2009_Research_Methods_for_Business_Students.pdf

Toteutustapa

Opintojakso toteutetaan pääosin Leppävaaran kampuksella lähiopetuksena, sisältäen mm. workshop-päiviä.
Osa oppimisesta tapahtuu Canvas-verkkoalustalla tiimityöskentelynä. Opintojakso sisältää mahdollisuuksien mukaan yhden tai useamman vierailun, tarkemmat ajankohdat käydään läpi opintojakson ensimmäisellä kerralla.

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Opintojakso toteutetaan kiinteässä yhteistyössä työelämän kanssa. Opintojakson tehtävät sitoutetaan käytännönläheisesti alan ajankohtaisiin ilmiöihin.

Kansainvälisyys toteutuksella

Opintojakson ytimessä on kansainvälisyys, opiskelijat pääsevät tutustumaan eri näkökulmista kansainväliseen Hospitality-alan toimintaan.



.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Voidaan sopia erikseen vastuuopettajan kanssa ennen opintojakson alkua

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Yksi opintopiste vastaa 26,7 tuntia opiskelijan työtä. Tämä opintojakso on 10 op, eli noin 267 tuntia aktiivista työskentelyä. Osa oppimisesta tapahtuu kampuksella, mutta opiskelijan tulee aktiivisesti varata aikaa tehtäville ja oppimiselle tuntien ulkopuolella.

Arviointiasteikko

H-5

Siirry alkuun