Ideasta tuotteeksi (5 op)
Toteutuksen tunnus: TO00BW49-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
20.05.2024 - 26.05.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
19.08.2024 - 30.09.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Toimipiste
- Laurea Tikkurila
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 40
- Koulutus
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOP2), Palvelualat
- Opettajat
- Teija Hyppönen-Paloheimo
- Jussi Järvi
- Vastuuopettaja
- Jussi Järvi
- Ryhmät
-
TOP224SYTäydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S24, Palvelualat
- Opintojakso
- TO00BW49
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- etsiä ja soveltaa kosmetiikka-alan uusimpia trendejä
- analysoida kosmetiikkamainoksen raaka-aineisiin liittyvän informaation luotettavuutta
- analysoida kosmetiikkamainosten markkinoinnillisia ratkaisuja, mainostekstejä ja visuaalisia toteutuksia
- suunnitella lainsäädännön ja hyvän mainonnan tavan mukaista kosmetiikkamainontaa
Aika ja paikka
Katso opinnon aikataulut Lukkarikoneesta osoitteesta https://lukkarit.laurea.fi. Laurea pidättää oikeudet muutoksiin.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Osa oppimateriaalista löytyy Canvas-työtilasta. Muuta materiaali kannattaa etsiä esim. http://libguides.laurea.fi/kauneudenhoitoala -sivuston ja markkinointtiin liittyvien sivustojen kautta.
Toteutustapa
Opintojakson vastuuopettajana toimii Jussi Järvi. Opinnon toteutusta tukee Canvasiin rakennettu oppimisympäristö, mutta oppimisen kannalta on tärkeää osallistua kampuksella järjestettävään lähiopetukseen ja -ohjaukseen tai etänä järjestettävään Zoomissa tapahtuvaan opetukseen/ohjaukseen. aikataulun mukaisesti. Opintojakso sisältää luentoja ja työpaja työskentelyä. Opintojaksolla suunnitellaan kosmetiikkatuote ja siihen liittyvä mainos ryhmissä. Työ esitellään viimeisellä kerralla.
Opintojaksolla perehdytään kosmetiikka-alan uusimpiin trendeihin, kosmetiikkamainoksen markkinoinnillisten ratkaisujen, mainostekstin ja visuaalisen toteutuksen ja kosmetiikkamainoksen raaka-aineeseen liittyvän informaation luotettavuuden arviointiin. Lisäksi kosmetiikkatuotteen suunnittelu ja kosmetiikkatuotteen mainonnan suunnittelu kohderyhmineen ovat opintojakson ydinasioita.
Opintojakson ensimmäisellä kerralla mahdollisesti käydään jossakin alan yrityksessä, jossa alustetaan tuotekehitysprosessia. Vierailu ei ole varma ja vahvistuu myöhemmin.
Toteutuksen tärkeät päivämäärät
Opintojakso alkaa 28.8.2023 ja esitykset ovat viimeisellä kontaktikerralla 25.9.2023. Nämä kerrat ovat pakollisia tällä opintojaksolla.
Ajantasaiset kontaktitiedot löydät aina Pakista!.
Tutkintosääntöön (2024) perustuen toteutukselle hyväksytyn opiskelijan edellytetään vahvistavan osallistumisensa osoittamalla aktiivisuutta opinnon alkaessa seuraavalla tavalla:
Aktiivisuuden osoittamiseksi opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa toinen opiskelija.
Ensimmäinen kontaktikerta on 28.8.2024.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Tutkintosäännön (2024) mukaan opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Laureassa osaamisen tunnistamista ja tunnustamista toteutetaan kahden eri menettelyn kautta: a) hyväksiluku (toisen korkeakoulun opinnoissa hankittu osaaminen) ja b) osaamisen näyttö (muulla tavoin hankittu osaaminen). Aloitteen osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Opiskelijan vastuulla on osoittaa ja todentaa osaamisensa. Lisätietoa hyväksiluvusta ja osaamisen näytöstä on opiskelijaintrassa.
Osaamisen hankkimiseksi voit arvioida myös työn opinnollistamisen mahdollisuutta. Lue lisää opinnollistamisesta opiskelijaintrasta.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
1 opintopiste vastaa 27 tuntia opiskelijan työtä eli opintojakson suorittaminen vaatii noin 133 tuntia opiskelijan työtä. Opintojakson laajuus on 5 op, mikä tarkoittaa 135 tuntia opiskelijan työtä. Vain osa tästä työstä kuluu kontakteissa. Opintojakso sisältää opetuksen lisäksi muuta itsenäisesti tehtävää työtä.
Sisältö ja sen jaksotus
Työpajat, luennot
Sisältö:
- kosmetiikka-alan uusimmat trendit
- kosmetiikkamainoksen markkinoinnillisten ratkaisujen, mainostekstin ja visuaalisen toteutuksen arviointi
- kosmetiikkamainoksen raaka-aineeseen liittyvän informaation luotettavuuden arviointi
- kosmetiikkatuotteen suunnittelu
- kosmetiikkamainonnan suunnittelu siten, että se on lainsäädännön mukaista ja vastaa hyvää mainonnan tapaa
- kosmetiikkamainonnan kohderyhmät
Arviointiasteikko
H-5
Esitietovaatimukset
Vaatii kosmetiikan raaka-aineiden osaamista, mikä kehittyy estenomikoulutuksen ydinosaamisen opintojen aikana.
Lisätiedot
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.
Opinnon toteutustapa on arvoitu hyödyntäen opetuksen laatukriteereitä. Itsearviointi on opiskelijan nähtävillä Canvasissa.