From an Idea into a Product (5 cr)
Code: TO00BW49-3002
General information
- Enrollment
-
20.05.2024 - 26.05.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
19.08.2024 - 30.09.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Campus
- Laurea Tikkurila
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOP2), Palvelualat
- Teachers
- Teija Hyppönen-Paloheimo
- Jussi Järvi
- Teacher in charge
- Jussi Järvi
- Groups
-
TOP224SYTäydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S24, Palvelualat
- Study unit
- TO00BW49
Learning outcomes
The student is able to
- search for and apply the latest trends of the cosmetics industry
- analyse the reliability of the information about a raw material in a cosmetics advertisement
- analyse the marketing solutions, advertising text and visual implementation of a cosmetics advertisement
- plan cosmetic advertising in accordance with legislation and good advertising practices
Location and time
Katso opinnon aikataulut Lukkarikoneesta osoitteesta https://lukkarit.laurea.fi. Laurea pidättää oikeudet muutoksiin.
Materials
Osa oppimateriaalista löytyy Canvas-työtilasta. Muuta materiaali kannattaa etsiä esim. http://libguides.laurea.fi/kauneudenhoitoala -sivuston ja markkinointtiin liittyvien sivustojen kautta.
Teaching methods
Opintojakson vastuuopettajana toimii Jussi Järvi. Opinnon toteutusta tukee Canvasiin rakennettu oppimisympäristö, mutta oppimisen kannalta on tärkeää osallistua kampuksella järjestettävään lähiopetukseen ja -ohjaukseen tai etänä järjestettävään Zoomissa tapahtuvaan opetukseen/ohjaukseen. aikataulun mukaisesti. Opintojakso sisältää luentoja ja työpaja työskentelyä. Opintojaksolla suunnitellaan kosmetiikkatuote ja siihen liittyvä mainos ryhmissä. Työ esitellään viimeisellä kerralla.
Opintojaksolla perehdytään kosmetiikka-alan uusimpiin trendeihin, kosmetiikkamainoksen markkinoinnillisten ratkaisujen, mainostekstin ja visuaalisen toteutuksen ja kosmetiikkamainoksen raaka-aineeseen liittyvän informaation luotettavuuden arviointiin. Lisäksi kosmetiikkatuotteen suunnittelu ja kosmetiikkatuotteen mainonnan suunnittelu kohderyhmineen ovat opintojakson ydinasioita.
Opintojakson ensimmäisellä kerralla mahdollisesti käydään jossakin alan yrityksessä, jossa alustetaan tuotekehitysprosessia. Vierailu ei ole varma ja vahvistuu myöhemmin.
Exam schedules
Opintojakso alkaa 28.8.2023 ja esitykset ovat viimeisellä kontaktikerralla 25.9.2023. Nämä kerrat ovat pakollisia tällä opintojaksolla.
Ajantasaiset kontaktitiedot löydät aina Pakista!.
Tutkintosääntöön (2024) perustuen toteutukselle hyväksytyn opiskelijan edellytetään vahvistavan osallistumisensa osoittamalla aktiivisuutta opinnon alkaessa seuraavalla tavalla:
Aktiivisuuden osoittamiseksi opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa toinen opiskelija.
Ensimmäinen kontaktikerta on 28.8.2024.
Completion alternatives
Tutkintosäännön (2024) mukaan opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Laureassa osaamisen tunnistamista ja tunnustamista toteutetaan kahden eri menettelyn kautta: a) hyväksiluku (toisen korkeakoulun opinnoissa hankittu osaaminen) ja b) osaamisen näyttö (muulla tavoin hankittu osaaminen). Aloitteen osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Opiskelijan vastuulla on osoittaa ja todentaa osaamisensa. Lisätietoa hyväksiluvusta ja osaamisen näytöstä on opiskelijaintrassa.
Osaamisen hankkimiseksi voit arvioida myös työn opinnollistamisen mahdollisuutta. Lue lisää opinnollistamisesta opiskelijaintrasta.
Student workload
1 opintopiste vastaa 27 tuntia opiskelijan työtä eli opintojakson suorittaminen vaatii noin 133 tuntia opiskelijan työtä. Opintojakson laajuus on 5 op, mikä tarkoittaa 135 tuntia opiskelijan työtä. Vain osa tästä työstä kuluu kontakteissa. Opintojakso sisältää opetuksen lisäksi muuta itsenäisesti tehtävää työtä.
Content scheduling
Työpajat, luennot
Sisältö:
- kosmetiikka-alan uusimmat trendit
- kosmetiikkamainoksen markkinoinnillisten ratkaisujen, mainostekstin ja visuaalisen toteutuksen arviointi
- kosmetiikkamainoksen raaka-aineeseen liittyvän informaation luotettavuuden arviointi
- kosmetiikkatuotteen suunnittelu
- kosmetiikkamainonnan suunnittelu siten, että se on lainsäädännön mukaista ja vastaa hyvää mainonnan tapaa
- kosmetiikkamainonnan kohderyhmät
Evaluation scale
H-5
Qualifications
Requires knowledge on the raw materials of cosmetics which will be gained in the core competence studies of the bachelor degree in Beauty and Cosmetics.
Further information
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.
Opinnon toteutustapa on arvoitu hyödyntäen opetuksen laatukriteereitä. Itsearviointi on opiskelijan nähtävillä Canvasissa.