Skip to main content

Customer research: Understanding customer experience - Nivos, Energy Company / Marketing Project (10 cr)

Code: HL00BU31-3060

General information


Enrollment
27.11.2023 - 03.12.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2024 - 31.07.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
7 cr
Virtual proportion
3 cr
RDI proportion
10 cr
Mode of delivery
Blended learning
Campus
Laurea Hyvinkää
Teaching languages
Finnish
Seats
5 - 6
Degree programmes
Liiketalouden koulutus (HLB2), Laurea Hyvinkää (Finnish)
Teachers
Mervi Talonen
Teacher in charge
Mervi Talonen
Groups
HLB224KA
Liiketalouden koulutus, oikeudellinen osaaminen, monimuotototeutus, K24, Hyvinkää
HLB224KA2
Liiketalouden koulutus, projektijohtaminen, monimuotototeutus, K24, Hyvinkää
Study unit
HL00BU31

Learning outcomes

The student is able to
- implement a marketing development project in a team
- assess prerequisites for customer-oriented operation, and different customer needs and solutions-
- act and communicate in a customer-oriented manner

Materials

Projektin aihepiiriin tarvittava lähdeaineisto valitaan erikseen projektin toimeksiannon jälkeen.

Teaching methods

The implementation plan is available in Finnish.

Employer connections

Projektin toimeksiantaja on energiayhtiö Nivos Oy Mäntsälästä.
Yhteyshenkilö on asiakaspalvelupäällikkö Mira Poutala.
Yritysyhteistyöprojektia ohjaa liiketalouden lehtori Mervi Talonen.

Exam schedules

Kick-off (pakollinen osallistuminen): Projektin kick-offiin osallistuminen on välttämätöntä, jotta kaikki toimijat saavat projektin toimeksiannon tietoonsa.

Projektia ohjataan viikoittain. Opiskelija voi vertailla työskentelyaikoja Lukkarikoneessa ja valita projektit/opinnot, jotka eivät osu päällekkäin.

Kick-off pidetään keskiviikkona 17.1.2024 klo 9.30-11.30 Hyvinkään kampuksella. Ohjaaja lähettää Outlook-kalenterikutsun tapaamiseen, jossa ilmoitetaan paikka ja sisältö.

Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. … Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna.” Projektissa ensimmäisellä kontaktikerralla tarkoitetaan projektitiimin ja ohjaajan ensimmäistä tapaamiskertaa.

Completion alternatives

Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.

Student workload

1 op=26,7 h

Content scheduling

Projektin tavoitteena on tehdä asiakastutkimus (kysely) energiayhtiö Nivos Oy:n asiakasymmärryksen parantamiseksi.

Projektin taustalla oleva tarve on toimeksiantajayrityksen asiakasymmärryksen kasvattaminen, asiakaspalvelun tehostaminen ja kustannusten aleneminen.

Asiakasymmärrys on olennainen osa asiakaspalvelua. Se auttaa yritystä kehittämään palveluita, jotka vastaavat entistä paremmin asiakkaiden tarpeisiin, ja parantaa asiakaskokemusta.

"Jotta asiakasta voisi palvella oikein ja odotusten mukaisesti, täytyy asiakasymmärryksen olla kunnossa. Yritys, joka aidosti ymmärtää keskeisintä sidosryhmäänsä tietää, mikä auttaa asiakkaiden tavoitteiden saavuttamisessa, mutta myös sen, miksi jokin palvelu ei heidän kohdallaan toimi."

Nivos Oy:n toiveena on, että asiakastutkimuksesta saadaan riittävän syvällistä tietoa. Näin heillä on mahdollisuus tehostaa asiakaspalveluaan, ja he voivat tuottaa asiakkailleen hyviä asiakaskokemuksia.

Projektitiimi pyrkii antamaan vastauksia muun muassa seuraaviin kysymyksiin: Missä asioissa asiakkaat ovat yhteydessä? Missä kanavissa? Ketkä ja minkälaiset asiakkaat ovat asiakkaaseen yhteydessä? Mihin odotuksiin asiakaspalvelussa tulisi osata vastata?

Kyselytutkimuksessa käytetään Surveypal-kyselytyökalua.

Avainsanat: asiakasymmärrys, asiakaskokemus, asiakastyytyväisyys, asiakastutkimus, mittaaminen, raportointi, liiketoiminnan kehittäminen, palautteenhallintaratkaisut (kyselytyökalut)

Opetus on lähiopetusta. Oppimisen kannalta on tärkeää osallistua kampuksella järjestettävään lähiopetukseen ja -ohjaukseen keskiviikkoisin klo 9.30-10.30. Opinnossa on pari- tai ryhmätyöskentelyä. Projektityöskentelyssä hyödynnetään työelämä- ja vertaispalautteenantoa.

Projekti toteutetaan yhteistyössä työelämän kumppanin Nivos Oy:n kanssa P2P-oppimisympäristössä.

Projektin yksityiskohtaisemmat tavoitteet tarkentuvat myöhemmin.

Evaluation scale

H-5

Further information

Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa. Opinto toteutuu P2P.n projektiopintona edellyttäen osallistumista yhteiseen projektiohjaukseen ja työskentelyyn.

Go back to top of page