Markkinoinnin perusteet (10op)
Toteutuksen tunnus: HL00BQ78-3047
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 27.11.2023 - 03.12.2023
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.01.2024 - 31.07.2024
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Lähiosuus
- 9 op
- Virtuaaliosuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Toimipiste
- Laurea Leppävaara
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 50
- Koulutus
- Turvallisuuden ja riskienhallinnan koulutus (HTA2), Laurea Leppävaara
- Opettajat
- Timo Savolainen
- Lasse Kivinen
- Eveliina Hytönen
- Vastuuopettaja
- Eveliina Hytönen
- Ryhmät
-
HTA223SNTurvallisuuden ja riskienhallinnan koulutus, päivätoteutus, S23, Leppävaara
- Opintojakso
- HL00BQ78
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- käyttää markkinoinnin peruskäsitteistöä
- määritellä myynnin ja markkinoinnin tavoitteet ja mittarit
- soveltaa markkinoinnin kilpailukeinoja vastuullisesti*
- hankkia asiakastietoa, määritellä kohderyhmiä ja kuvata asiakkaan ostopolun
- toimia ja viestiä asiakaslähtöisesti myyntitilanteissa
- tehdä markkinoinnin kehittämisprojektin**
*Tarkennus "vastuullisesti" astuu voimaan 1.8.2024.
** Tavoitteen lopusta on on jätetty pois tarkenne "tiimissä". Muutos astuu voimaan 1.8.2024.
Toteutustapa
Opintojakso toteutetaan sekä lähitapaamisina että verkkotapaamisina. Opintojaksolla on
yksilö- ja ryhmätehtäviä. Opintojaksolla on käytössä Canvas-työtila, jossa on kaikki keskeinen tieto opintojakson suorittamiseksi.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Opintojakson suositeltavat lähdemateriaalit on lueteltu Canvas-työtilassa. Opiskelijan tulee käyttää myös itse etsimäänsä lähdemateriaalia tehtävissä tehtävänannon ohjeen mukaisesti.
Toteutuksen tärkeät päivämäärät
Lähitapaamisten ja Zoom-tapaamisten ajat ovat opiskelijan Pakissa. Mahdolliset muutokset päivitetään myös sinne.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson laajuus on 10 opintopistettä, joka vastaa noin 270 tunnin työmäärää.
Sisältö ja sen jaksotus
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- Käyttää markkinoinnin peruskäsitteistöä
- Hankkia asiakastietoa, määritellä kohderyhmiä ja kuvailla asiakaskokemusta
- tarkastella ja analysoida markkinointia
Opintojakso koostuu kolmesta teemasta ja niissä edetään seuraavassa järjestyksessä:
1. Markkinoinnin käsitteet
2. Asiakaskokemus
3. Soveltava tehtävä: Markkinoinnin havainnointi ja analyysi
Lisätiedot
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Lauran tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta (Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019). ”
Arviointiasteikko
H-5