Introduction to Marketing (10 cr)
Code: HL00BQ78-3047
General information
- Enrollment
-
27.11.2023 - 03.12.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.01.2024 - 31.07.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 9 cr
- Virtual proportion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- Laurea Leppävaara
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 50
- Degree programmes
- Turvallisuuden ja riskienhallinnan koulutus (HTA2), Laurea Leppävaara (Finnish)
- Teachers
- Timo Savolainen
- Lasse Kivinen
- Eveliina Hytönen
- Teacher in charge
- Eveliina Hytönen
- Groups
-
HTA223SNTurvallisuuden ja riskienhallinnan koulutus, päivätoteutus, S23, Leppävaara
- Study unit
- HL00BQ78
Learning outcomes
The student is able to
- use the basic terms of marketing
- define the goals and metrics for marketing and sales
- apply the marketing mix framework to an organization responsibly*
- acquire customer information, define target groups, and describe the customer journey
- act and communicate in a customer-oriented manner in sales situations
- carry out a marketing development project**
**The addition 'responsibly' comes into effect on August 1, 2024.
** The translation has been corrected and modified to exclude teamwork from the learning outcome. The change comes into effect on August 1, 2024.
Materials
Opintojakson suositeltavat lähdemateriaalit on lueteltu Canvas-työtilassa. Opiskelijan tulee käyttää myös itse etsimäänsä lähdemateriaalia tehtävissä tehtävänannon ohjeen mukaisesti.
Teaching methods
Opintojakso toteutetaan sekä lähitapaamisina että verkkotapaamisina. Opintojaksolla on
yksilö- ja ryhmätehtäviä. Opintojaksolla on käytössä Canvas-työtila, jossa on kaikki keskeinen tieto opintojakson suorittamiseksi.
Exam schedules
Lähitapaamisten ja Zoom-tapaamisten ajat ovat opiskelijan Pakissa. Mahdolliset muutokset päivitetään myös sinne.
Student workload
Opintojakson laajuus on 10 opintopistettä, joka vastaa noin 270 tunnin työmäärää.
Content scheduling
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- Käyttää markkinoinnin peruskäsitteistöä
- Hankkia asiakastietoa, määritellä kohderyhmiä ja kuvailla asiakaskokemusta
- tarkastella ja analysoida markkinointia
Opintojakso koostuu kolmesta teemasta ja niissä edetään seuraavassa järjestyksessä:
1. Markkinoinnin käsitteet
2. Asiakaskokemus
3. Soveltava tehtävä: Markkinoinnin havainnointi ja analyysi
Evaluation scale
H-5
Further information
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Lauran tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta (Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019). ”