Skip to main content

Introduction to Marketing (10 cr)

Code: HL00BQ78-3047

General information


Enrollment
27.11.2023 - 03.12.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2024 - 31.07.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
9 cr
Virtual proportion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Campus
Laurea Leppävaara
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 50
Degree programmes
Turvallisuuden ja riskienhallinnan koulutus (HTA2), Laurea Leppävaara (Finnish)
Teachers
Timo Savolainen
Lasse Kivinen
Eveliina Hytönen
Teacher in charge
Eveliina Hytönen
Groups
HTA223SN
Turvallisuuden ja riskienhallinnan koulutus, päivätoteutus, S23, Leppävaara
Study unit
HL00BQ78

Learning outcomes

The student is able to
- use the basic terms of marketing
- define the goals and metrics for marketing and sales
- apply the marketing mix framework to an organization responsibly*
- acquire customer information, define target groups, and describe the customer journey
- act and communicate in a customer-oriented manner in sales situations
- carry out a marketing development project**

**The addition 'responsibly' comes into effect on August 1, 2024.
** The translation has been corrected and modified to exclude teamwork from the learning outcome. The change comes into effect on August 1, 2024.

Materials

Opintojakson suositeltavat lähdemateriaalit on lueteltu Canvas-työtilassa. Opiskelijan tulee käyttää myös itse etsimäänsä lähdemateriaalia tehtävissä tehtävänannon ohjeen mukaisesti.

Teaching methods

Opintojakso toteutetaan sekä lähitapaamisina että verkkotapaamisina. Opintojaksolla on
yksilö- ja ryhmätehtäviä. Opintojaksolla on käytössä Canvas-työtila, jossa on kaikki keskeinen tieto opintojakson suorittamiseksi.

Exam schedules

Lähitapaamisten ja Zoom-tapaamisten ajat ovat opiskelijan Pakissa. Mahdolliset muutokset päivitetään myös sinne.

Student workload

Opintojakson laajuus on 10 opintopistettä, joka vastaa noin 270 tunnin työmäärää.

Content scheduling

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- Käyttää markkinoinnin peruskäsitteistöä
- Hankkia asiakastietoa, määritellä kohderyhmiä ja kuvailla asiakaskokemusta
- tarkastella ja analysoida markkinointia

Opintojakso koostuu kolmesta teemasta ja niissä edetään seuraavassa järjestyksessä:
1. Markkinoinnin käsitteet
2. Asiakaskokemus
3. Soveltava tehtävä: Markkinoinnin havainnointi ja analyysi

Evaluation scale

H-5

Further information

Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Lauran tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta (Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019). ”

Go back to top of page