Basics of Competence in Early Childhood Education and Care (10 cr)
Code: TO00BU26-3005
General information
- Enrollment
-
22.05.2023 - 13.08.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
05.09.2023 - 31.12.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual proportion
- 10 cr
- RDI proportion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Campus
- Laurea Virtual Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 40 - 60
- Degree programmes
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOS2), Terveys- ja hyvinvointialat
- Teachers
- Pirjo Pohjasniemi
- Tiina Rikala
- Kaisa Salminen
- Teacher in charge
- Pirjo Pohjasniemi
- Scheduling groups
- Avoin AMK (Size: 10 . Open UAS : 10.)
- Tutkinto- ja polkuopiskelijat (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Small groups
- Open UAS
- 2
- Study unit
- TO00BU26
Learning outcomes
The student is able to
- apply the legislation, recommendations, guidelines and ethical principles of early childhood education and care
- utilise the early childhood education and care plan as a document guiding education and care work
- describe their vocational and social pedagogical expertise and role as builders of a learning community
- promote and strengthen children’s sense of community and agency while understanding the importance of play and peer relationships
Materials
Käytettävä oppimateriaali ja kirjallisuus ilmoitetaan Canvas-työtilassa.
Teaching methods
The implementation plan is available in Finnish.
Employer connections
Toteutuksella on yksi työelämän kanssa yhteistyössä tehtävä projekti, jonka voi totetuttaa opiskelijan valitseman yhteistyökumppanin kanssa.
Exam schedules
Opintojakson orientaatio on 5.9.2023 klo 16.00-18.00.
Suosittelemme läsnäoloa kaikilla Zoom-tapaamisilla kurssin tavoitteiden mukaisten taitojen ja osaamisen saavuttamiseksi.
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Vaihtoehtoisesti opettaja voi määrittää myös muun tavan, jolla opiskelija vahvistaa osallistumisensa toteutukselle. Näitä toimia voidaan edellyttää viikon sisällä toteutuksen alkamisesta. Edellä esitetyn mukaisesti toimintatavan soveltaminen edellyttää, että opettaja tiedottaa toteutukselle hyväksyttyjä opiskelijoita käytänteestä ja että käytänne on kerrottu opinnon toteutussuunnitelmassa. Mikäli opiskelija on estynyt perusteluista syistä osallistumaan ensimmäiseen kontaktikertaan tai aktivoitumaan opinnoissa opettajan asettamien edellytysten mukaisesti, hänen tulee olla yhteydessä vastuuopettajaan toteutukselle osallistumisesta sopimiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija”.
Completion alternatives
Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.
Student workload
Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä.
Content scheduling
Opintojakso muodostuu kolmesta osasta, jotka ovat
- varhaiskasvatuksen perusteet ja tehtävä
- sosiaalipedagoginen asiantuntijuus varhaiskasvatuksessa
- lasten yhteisöllisyys ja toimijuus
Evaluation scale
H-5
Further information
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.
Opinnon toteutustapa on arvoitu hyödyntäen opetuksen laatukriteereitä. Itsearviointi on opiskelijan nähtävillä [esim. Canvasissa tai Teamsissa].
Toteutuksella on 10 paikkaa avoimen AMK:n opiskelijoille.