Siirry suoraan sisältöön

Palvelutuotteen tuotteistaminen ja markkinointi - Liidejä VIVA-hankkeelle (10 op)

Toteutuksen tunnus: HL00BU31-3011

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
23.05.2022 - 21.08.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2022 - 31.12.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
10 op
Lähiosuus
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Toimipiste
Laurea Hyvinkää
Opetuskielet
suomi
Paikat
4 - 7
Koulutus
Liiketalouden koulutus (HLB2), Laurea Hyvinkää
Opettajat
Aapo Hollanti
Vastuuopettaja
Aapo Hollanti
Ryhmät
HLB222SA
Liiketalouden koulutus, oikeudellinen osaaminen, monimuotototeutus, S22, Hyvinkää
Opintojakso
HL00BU31

Tavoitteet

opiskelija osaa
- toteuttaa markkinoinnin kehittämisprojektin tiimissä
- arvioida asiakaslähtöisen toiminnan edellytyksiä, erilaisia asiakastarpeita ja -ratkaisuja
- toimia ja viestiä asiakaslähtöisesti

Aika ja paikka

-

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Projektin aihepiiriin tarvittava lähdeaineisto valitaan erikseen projektin toimeksiannon jälkeen.

Toteutustapa

Projekti toteutetaan yhteistyössä työelämän kumppanin kanssa P2P-oppimisympäristössä. Kumppani on Laureassa toteutettava VIVA-hanke.

Projektin osa-alueet:
VIVA-hankkeen tuotteistaminen markkinointiviestintää varten
Markkinoinnin kohderyhmien selvittäminen (kohderyhmä yleisesti ottaen: pk-vientiyritykset)
Markkinointikanavat ja viestien muotoilu
Lokakuun Act Camp sprint-tapahtumien tuotteistaminen (Act Camp-tapahtumat lokakuussa, viikottain)

Projektissa toteutetaan kolmesta neljään podcast-jaksoa pk-yritysten ulkomaan kaupasta ja viennistä. Tästä materiaalista tehdään myös markkinointimateriaali.


Tällä toteutussuunnitelmalla kuvattu projekti toimii oppimisympäristönä vapaasti valittaville täydentävän osaamisen opinnoille. Mahdollisesta muusta projektin aikana kehitettävästä osaamisesta sovitaan projektin aikana.

Projektin ohjaus- ja työstämisajat ovat katsottavissa Lukkarikoneesta. Viestintäkäytänteistä sovitaan projektikohtaisesti.

Laurea pidättää oikeuden muutoksiin.

Opintototeutuksen laatua on arvioitu, ja raportti itsearvioinnista löytyy projektin Teams-työtilasta.

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Projektin toimeksiantaja:Laurea, VIVA-hanke.

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. … Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna.” Projektissa ensimmäisellä kontaktikerralla tarkoitetaan projektitiimin ja ohjaajan ensimmäistä tapaamiskertaa (pre-briiffi). Pre-brief Ma 22.8. klo 15.00.

Projektin aloitusbriiffiin osallistuminen on välttämätöntä, jotta kaikki toimijat saavat projektin toimeksiannon tietoonsa. Aloitusbriiffin ajankohta kerrotaan pre-briiffissä.



Projektia ohjataan viikoittain. Opiskelija voi vertailla työskentelyaikoja Lukkarikoneessa ja valita projektit/opinnot, jotka eivät osu päällekkäin.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelija käyttää 15 opintopisteen projektiin työaikaa yhteensä n. 16 tuntia viikossa eli tiimityöskentelyyn n. 8 h ja itsenäiseen työskentelyyn n. 8 h viikossa.

Sisältö ja sen jaksotus

Projektin tavoitteet:

VIVA-hankkeen tuotteistaminen markkinointiviestintää varten
Markkinoinnin kohderyhmien selvittäminen (kohderyhmä yleisesti ottaen: pk-vientiyritykset)
Markkinointikanavat ja viestien muotoilu
Lokakuun Act Camp sprint-tapahtumien tuotteistaminen (Act Camp-tapahtumat lokakuussa, viikottain)

Lisätiedot

Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa. Opinto toteutuu P2P:n projektiopintona edellyttäen osallistumista yhteiseen projektiohjaukseen ja työskentelyyn.

Siirry alkuun