Skip to main content

Project 4 of Competence in Business and Entrepreneurship: DigiIN - Towards Socially Inclusive Digital Society (15 cr)

Code: LY00BK19-3007

General information


Enrollment
29.11.2021 - 05.12.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
10.01.2022 - 16.05.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
15 cr
Local portion
7 cr
Virtual proportion
8 cr
RDI proportion
15 cr
Mode of delivery
Blended learning
Campus
Laurea Hyvinkää
Teaching languages
Finnish
Seats
7 - 7
Degree programmes
Liiketalouden koulutus (HLB2), Laurea Hyvinkää (Finnish)
Liiketalouden koulutusohjelma (HLB), Laurea Hyvinkää (Finnish)
Liiketalouden koulutusohjelma, Peer to Peer (HLBP), Laurea Hyvinkää (Finnish)
Teachers
Teppo Leppälahti
Teacher in charge
Teppo Leppälahti
Study unit
LY00BK19

Materials

Projektin aihepiiriin tarvittava lähdeaineisto, valitaan projektissa erikseen projektin toimeksiannon jälkeen.

Teaching methods

The implementation plan is available in Finnish.

Employer connections

Projektin toimeksiantaja: DigiIN – Palvelukulttuuria uudistamalla kaikki mukaan digitaaliseen yhteiskuntaan –hanke.

Exam schedules

Pre-briiffi: maanantaina 10.01.2022 16.00 - 17.00
Briiffiaika: tiistaina 17.01.2022 10.30 - 11.30
Briiffin paikka: Teams
Ohjausaika: alustavasti maanantaisin klo 10.30 - 11.30
Ohjaaja lähettää briiffikutsun vielä erikseen ennen projektibriiffiä
Projektin viikoittainen tiimityöpäivä projektin briiffistä loppuarviointiin asti maanantaisin klo 8.00 - 14.00 tai muu vastaava erikseen sovittava viikoittainen aika.
Projektin osaamisen näytöt, väliarviointi, tulosten esittely, loppuarviointi ja projektin päättyminen sekä poikkeukset viikottaiseen ohjausaikaan sovitaan projektin käynnistyessä.

Projektia ohjataan viikoittain. Opiskelijana voit vertailla Lukkarikoneessa ohjausaikoja ja valita projektit/opinnot, jotka eivät osu päällekkäin. Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Vaihtoehtoisesti opettaja voi määrittää myös muun tavan, jolla opiskelija vahvistaa osallistumisensa toteutukselle. Näitä toimia voidaan edellyttää viikon sisällä toteutuksen alkamisesta. Edellä esitetyn mukaisesti toimintatavan soveltaminen edellyttää, että opettaja tiedottaa toteutukselle hyväksyttyjä opiskelijoita käytänteestä ja että käytänne on kerrottu opinnon toteutussuunnitelmassa. Mikäli opiskelija on estynyt perusteluista syistä osallistumaan ensimmäiseen kontaktikertaan tai aktivoitumaan opinnoissa opettajan asettamien edellytysten mukaisesti, hänen tulee olla yhteydessä vastuuopettajaan toteutukselle osallistumisesta sopimiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija”.

Lisäksi projektitiimi sopii aloitusbriiffin jälkeen oman ajankohdan projektin työstämiseksi.

Ohjaajat lähettävät projektiin hyväksytyille briiffikutsun vielä erikseen noin viikkoa ennen aloitusibriiffiä.

International connections

Projektin toteutus on kansallinen ja käytännön projektityötä kuten kyselytutkimus tehdään Suomessa. Kansainvälisiä yhteyksiä voi tulla kansainvälisistä esimerkki- ja vertailukohteista sekä kansainvälisestä tietoperustasta.

Completion alternatives

Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.

Student workload

Projektin laajuus on 15 op ja projektin mitoitus määrittyy opintopistemäärään ja projektin pituuteen perustuen (1 op=26,7 h). Esim. opiskelija käyttää projektiin työaikaa yhteensä n. 16 tuntia viikossa eli tiimityöskentelyyn n. 8 h ja itsenäiseen työskentelyyn n. 8 h viikossa.

Content scheduling

Projektissa tutustutaan palvelujen digitalisoitumiseen ja selvitetään miten erilaiset käyttäjäryhmät käyttävät digitaalisia palveluita. Erityisenä kohderyhmänä ovat ikäihmiset, joiden digitaalisten laitteiden ja palvelujen käyttämistä kartoitetaan.

Evaluation scale

H-5

Further information

Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.

Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”Opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Vaihtoehtoisesti opettaja voi määrittää myös muun tavan, jolla opiskelija vahvistaa osallistumisensa toteutukselle. Näitä toimia voidaan edellyttää viikon sisällä toteutuksen alkamisesta. Edellä esitetyn mukaisesti toimintatavan soveltaminen edellyttää, että opettaja tiedottaa toteutukselle hyväksyttyjä opiskelijoita käytänteestä ja että käytänne on kerrottu opinnon toteutussuunnitelmassa.

Mikäli opiskelija on estynyt perusteluista syistä osallistumaan ensimmäiseen kontaktikertaan tai aktivoitumaan opinnoissa opettajan asettamien edellytysten mukaisesti, hänen tulee olla yhteydessä vastuuopettajaan toteutukselle osallistumisesta sopimiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. ”

Toteutuksella olevat paikat Avoimen AMK:n, 3AMKin tai väyläopintojen opiskelijoille sisältyvät toteutuksen osallistujien maksimimäärään.

Opintototeutuksen laatua on arvioitu ja raportti itsearvioinnista löytyy Pakista ja Pepistä.

Go back to top of page