Skip to main content

Introduction to Marketing (10 cr)

Code: HL00BQ78-3024

General information


Enrollment
23.05.2022 - 29.05.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
05.09.2022 - 16.12.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
0 cr
Virtual proportion
10 cr
Mode of delivery
Distance learning
Campus
Laurea Virtual Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
40 - 100
Degree programmes
Liiketalouden koulutus (HLD2), Laurea Verkkokampus
Teachers
Hanna Schroderus
Jukka Rautio
Teacher in charge
Jukka Rautio
Groups
HLD222SA
Liiketalouden koulutus, verkko-opinnot, S22, Verkkokampus
Study unit
HL00BQ78

Learning outcomes

The student is able to
- use the basic terms of marketing
- define the goals and metrics for marketing and sales
- apply the marketing mix framework to an organization responsibly*
- acquire customer information, define target groups, and describe the customer journey
- act and communicate in a customer-oriented manner in sales situations
- carry out a marketing development project**

**The addition 'responsibly' comes into effect on August 1, 2024.
** The translation has been corrected and modified to exclude teamwork from the learning outcome. The change comes into effect on August 1, 2024.

Location and time

[Kenttä ei ole Laureassa käytössä]

Materials

Opintojaksolla hyödynnetään seuraavia kirjoja
Yrityksen asiakasmarkkinointi. Bergström & Leppänen. 2015
Komulainen: Menesty digimarkkinoinnilla 2018
Aminoff, J. & Rubanovitsch M.2015 Ostovallankumous
Marko Filenius, Digitaalinen asiakaskokemus: menesty monikanavaisessa liiketoiminnassa
Kotler: Marketing 4.0 moving from traditional to digital 2016

Opintojaksolla on käytössä myös muuta materiaalia, jotka on ilmoitettu opintojakson työtilassa.

Teaching methods

The implementation plan is available in Finnish.

Exam schedules

Opintojakson verkkotapaamiset ja tehtävien palautuspäivät on määritelty opintojakson ajoitus osuudessa

Completion alternatives

Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Katso lisätietoa Linkistä.

Näytöt suoritetaan Laurean normaalin käytännön mukaisesti. Katso lisätietoa Opiskelijaintrasta.

Student workload

Opintojakson laajuus on 10 opintopistettä, joka vastaa noin 270 tunnin työmäärää

Content scheduling

Opintojakson jälkeen opiskelija osaa
- Käyttää markkinoinnin peruskäsitteistöä
- Määritellä myynnin ja markkinoinnin tavoitteet ja mittarit
- Soveltaa markkinoinnin kilpailukeinoja
- Hankkia asiakastietoa, määritellä kohderyhmiä ja kuvata asiakkaan ostopolun
- Toimia ja viestiä asiakaslähtöisesti myyntitilanteissa

Lisäksi opintojaksoon kuuluu soveltava analyysitehtävä.

Evaluation scale

H-5

Further information

Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.

Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Lauran tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta (Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019). ”

Opintototeutuksen laatua on arvioitu ja raportti itsearvioinnista löytyy opintojakson työtilasta Canvasista.

Go back to top of page